Ο Αρβανιτόπουλος για το σχέδιο “Αθηνά”

Ο Αρβανιτόπουλος για το σχέδιο “Αθηνά”

 

 

Την ανάγκη εξορθολογισμού του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας επανέλαβε ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό λίγο πριν από την παρουσίαση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής του σχεδίου «Αθηνά».

Με αφορμή τις ενστάσεις που έχουν διατυπωθεί το τελευταίο διάστημα επί του σχεδίου, ο υπουργός εμφανίστηκε ανοικτός να προχωρήσει κατά τη συζήτησή του σε αλλαγές, υπό την προϋπόθεση ότι αυτές θα γίνουν με γνώμονα το εθνικό και δημόσιο συμφέρον, αλλά και με τον όρο ότι θα βασίζονται αποκλειστικά σε επιστημονικά και ακαδημαϊκά κριτήρια.

«Έγινε διάλογος και ενσωματώσαμε κάποιες αλλαγές προς τη σωστή κατεύθυνση, αν υπάρξει κάποια πρόταση που είναι λογική και βελτιώνει τα πράγματα φυσικά θα τη δεχτούμε», τόνισε.

Τεκμηριώνοντας την ανάγκη εξορθολογισμού της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο κ. Αρβανιτόπουλος ανέφερε ότι το 1993 στην Ελλάδα υπήρχαν 330 τμήμα και πως σήμερα, 20 χρόνια μετά, ο ακαδημαϊκός χάρτης μετρά περίπου 550 τμήματα.

Όπως είπε, ο ακαδημαϊκός χάρτης τα προηγούμενα χρόνια αναπτύχθηκε χωρίς να είναι συνδεδεμένος με την παραγωγή, αλλά για να τονωθούν τα εστιατόρια και τα ενοικιαζόμενα δωμάτια από την προσέλευση φοιτητών.

Αναφερόμενος στις συγχωνεύσεις ΤΕΙ των οποίων τα γνωστικά αντικείμενα είναι παρεμφερή, ο υπουργός Παιδείας υποστήριξε ότι οι φοιτητές τους δεν χάνουν το περιεχόμενο της γνώσης που έχουν αποκτήσει έως σήμερα γιατί «αποκτούν ένα πτυχίο που έχει ευρύτερο τίτλο και η εξειδίκευση αναγράφεται ως κατεύθυνση μέσα στο πτυχίο».

Στο σημείο αυτό επέμεινε πως «δεν υπάρχουν τμήματα που να χάνονται τα επαγγελματικά δικαιώματα με τον τρόπο που γίνονται οι συγχωνεύσεις».

Όσον αφορά, τέλος, το ζήτημα των μετακινήσεων των φοιτητών, των οποίων τα τμήματα κλείνουν, ο κ. Αρβανιτόπουλος διαβεβαίωσε πως οι μετακινήσεις έχουν μειωθεί στο ελάχιστο και πως οι ελάχιστοι φοιτητές που θα κληθούν να αλλάξουν πόλη «θα έχουν όλη τη βοήθεια που χρειάζονται».

Ως προς το ζήτημα των υποδομών που θα μείνουν κενές μετά τη συγχώνευση των τμημάτων, είπε πως θα υπάρξει μέριμνα για αξιοποίηση των κτηρίων για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

 

 

 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ