Η σημερινή απαγορευμένη ατζέντα του Μπουζ

Του Βασίλη Μπουζιώτη

 

Διαβάστε τις σημερινές σημειώσεις στην ατζέντα του Μπουζ.

 

Αυτό το αποκλειστικό με τις υπο-ενότητες, δεν έχει ξαναγίνει.Πρώτος σε ενημέρωσα πως στην «Λυσιστράτη»που θα ετοιμάσει για το Εθνικό και την Επίδαυρο ο άξιος Μιχαήλ Μαρμαρινός «έκλεισαν» Παπαληγούρη-Μαξίμου-Δροσάκη, μετά έμαθα για Χειλάκη και Γιάννη Βογιατζή και τώρα επανέρχομαι με άλλα γερά ονόματα της διανομής που γίνεται ένα θεϊκό «παζλ»! 

Στην φιλόδοξη παραγωγή«έκλεισε»η εξαίρετη Αγλαΐα Παππά, που ατύχησε φέτος θεατρικά  όταν «ναυάγησε» το ανέβασμα του «Ποιος φοβάται τη Βιρτζίνια Γουλφ».

Η ίδια φέρεται ενθουσιασμένη για την συνεργασία της με τον Μιχαήλ Μαρμαρινό-δικαίως αφού είναι από τους πιο εμπνευσμένους σκηνοθέτες της γενιάς του.Θέλεις και άλλες ειδήσεις για την εν λόγω παράσταση; Θα σου χαλάσω χατήρι;

Στην ίδια παραγωγή έχουν «κλείσει» από ότι έχω μάθει η καλή Έλενα Τοπαλίδου και  οι έμπειροι Χάρης Τσιτσάκης-Γιώργος Μπινιάρης.

Αν θα επανέλθω; Φυσικά όταν συμπληρωθεί το παζλ,με τα τελευταία κομμάτια του.

 

 

 

 

Οι τρεις συναυλίες που είχε «κλείσει»η Άλκηστις Πρωτοψάλτη για το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών έγιναν τέσσερις, έπειτα πέντε και τελικά έξι μια και οι ουρές στα ταμεία ήταν τεράστιες και οι πρώτες συναυλίες έγιναν sold out με το που άρχισε η προπώληση των εισιτηρίων.

Sold out έγιναν και οι επόμενες τρεις-ανάμεσά τους και η τελευταία που είχα την χαρά να απολαύσω χθες.Λεπτομέρειες και συναισθήματα από αυτό το «δώρο»γράφω στο editorial μου στην Realnews που πρόκειται να κυκλοφορήσει την Κυριακή.

Εδώ θα σου γράψω για τα έξι ανκόρ που έκανε,για τα ηχηρά «θεά» που ακούγονταν από τα νεαρά παιδιά που ήταν στους εξώστες-«οι θεοί έχουν προβλήματα, είμαι απλά η Άλκηστις» από σκηνής, για τα δάκρυα στα μάτια της στην αποθέωσή της, για το «σας αγαπώ και σας ευχαριστώ για όλα», για το πλατύ της χαμόγελο στα καμαρίνια όταν πήγα να τη βρω, για το «αν με αγαπάτε, μη με φιλάτε» που έγραφε στην πόρτα-προσέχουμε για να έχουμε!-, για το κοινό που έβγαινε από την αίθουσα μαγεμένο από το «Ταξίδι στο χρόνο»που αποτέλεσε ένα από τα πιο σημαντικά μουσικά γεγονότα του χειμώνα και μιλούσε για την «σημαντική και σπουδαία ερμην��ύτρια» που «συνάρπασε όσο ποτέ!».

Τα υπόλοιπα στην Real την Κυριακή!

 

 

 

 

 

Εντυπωσιασμένοι είναι-και-οι Θεσσαλονικείς από το συναρπαστικό «Κουρδιστό Πορτοκάλι» που έφτιαξε με δεινότητα ο εμπνευσμένος Γιάννης Κακλέας. Λειτούργησε-και εκεί-το«από στόμα σε στόμα» κι έτσι πάρθηκε η απόφαση να του δοθεί παράταση μέχρι και την Κυριακή 21 του μήνα, για να προλάβουν να το απολαύσουν-χαρούν όσοι δεν τα κατάφεραν.

Να σημειώσω εδώ ότι την έξοχη απόδοση υπογράφει ο Θοδωρής Πετρόπουλος,την γερή σκηνοθεσία ο Γιάννης Κακλέας και ότι «κεντά» υποκριτικά σε αυτή ο Κωνσταντίνος Ασπιώτης έχοντας στο πλάι του σε εξαιρετικές επιδόσεις τους  Κωνσταντίνο Γιαννακόπουλο, Στράτο Τρογκάνη,Μένη Κωνσταντινίδου,Γιώργ Στάμο, Φάνη Παυλόπουλο, Αγγελική Τρομπούκη,Βαγγέλης Χατζηνικολάου.

Το «Κουρδιστό Πορτοκάλι» αφηγείται την ιστορία του νεαρού Άλεξ, αρχηγού μιας συμμορίας συνομηλίκων του, που διασκεδάζουν σκορπίζοντας βία: κλοπές, βιασμοί και βανδαλισμοί είναι η καθημερινότητά τους. Οι μεγάλες αγάπες του Άλεξ είναι τα ναρκωτικά, οι βιασμοί και η Ενάτη συμφωνία του Μπετόβεν.

Μετά από μια δολοφονία, ο Άλεξ συλλαμβάνεται και φυλακίζεται. Για να αποκτήσει την ελευθερία του, δέχεται να συμμετέχει σαν «πειραματόζωο» σε ένα πρωτοποριακό σύστημα σωφρονισμού που μελετά η κυβέρνηση.Το έργο θέτει το πρόβλημα της αντιμετώπισης της νεανικής βίας αλλά και το θέμα της ελεύθερης βούλησης του ανθρώπου για να επιλέξει το καλό ή το κακό. Η διάσημη νουβέλα εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1962 και σαράντα χρόνια αργότερα περιλήφθηκε στη λίστα του περιοδικού Time με «τα 100 κορυφαία μυθιστορήματα του 20ού αιώνα».

Στο μεταξύ, είχε αποκλειστεί από πολλές δημόσιες και σχολικές βιβλιοθήκες «λόγω θέματος» και «λόγω λεξιλογίου».

Το 1971, το «Κουρδιστό Πορτοκάλι» μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από τον Stanley Kubrick. Η προβολή του φιλμ απαγορεύτηκε σε αρκετές χώρες (στο Ηνωμένο Βασίλειο έως το 1999!).

Δεκαέξι χρόνια αργότερα, ο ίδιος ο Burgess διασκεύασε το έργο για το θέατρο κυρίως λόγω των καλλιτεχνικών διαφορών που είχε με τον Kubrick σχετικά με την κινηματογραφική μεταφορά του.

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ