Η σημερινή απαγορευμένη ατζέντα του Μπουζ 21/12/2016

Του Βασίλη Μπουζιώτη

Διαβάστε τις σημερινές σημειώσεις στην ατζέντα του Μπουζ.

 

Σιγήν ιχθύος τηρούσαν ο χαρισματικός Δημήτρης Λιγνάδης και ο πολυσχιδής Γιώργος Νανούρης για τα επόμενά τους «χτυπήματα» στο σανίδι και κατάφεραν να μας εκπλήξουν με μια ανάρτησή τους στα social media. «Ανέβασαν» μια κοινή τους φωτογραφία με τη λεζάντα «Λέων Τολστόι: Αφέντης και δούλος-2017» και …εξαφανίστηκαν χωρίς να μας δώσουν παραπάνω στοιχεία. Τι «μαγειρεύουν» τα  δύο αυτά «δαιμόνια» πλάσματα; Ποιος θα σκηνοθετήσει από τους δύο; Θα ’ναι μαζί στη σκηνή ή μας επιφυλάσσουν και άλλη έκπληξη; Πότε θα γίνει η πρεμιέρα; Πολλές οι ερωτήσεις, μεγάλη κι η σιωπή!

ΡΩΤΗΣΑ λοιπόν τον περίγυρό τους και έμαθα πως θα παίξουν μαζί, με το Γιώργο Νανούρη να αναλαμβάνει την σκηνοθεσία  της υποσχόμενης δουλειάς που …έρχεται – όχι δεν έμαθα το που και το πότε, αλλά αρκέσου στο παραπάνω στοιχείο ότι θα είναι ο Νανούρης ο σκηνοθέτης! Σούπερ!

Η υπόθεση του «Αφέντης και δούλος» του Τολστόι περιστρέφεται γύρω από τη θυσία του αφεντικού, κατά τη διάρκεια μιας νύχτας, που εκείνος και ο δούλος του παγιδεύονται από τη βαριά χιονοθύελλα του ρωσικού χειμώνα. Στις σελίδες του είναι τοποθετημένο ένα πρόβλημα που θα πάρει αργότερα την πρώτη θέση σε όλη την πνευματική δημιουργία του Τολστόι: η αναγέννηση των ανθρώπων εκείνων, που ενώ ανήκουν στις προνομιούχες τάξεις, αντιλαμβάνονται την κοινωνική αδικία, την ηθική ποταπότητα αλλά και την ψευτιά του περιβάλλοντός τους.

ΤΟ «πάντρεμα» των δύο άξιων καλλιτεχνών είναι ελκυστικότατο και αναμένουμε με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον το αποτέλεσμά του. Θα επανέλθω με νεότερα – όταν καταφέρω να βγάλω άκρη με τις δύο αυτές … σφίγγες!

 

 

 

Μπορεί για την ώρα να τον απολαμβάνουμε να τραγουδά στο Passport Κεραμεικού – κάθε Τρίτη δίνεται το ραντεβού και η συμμετοχή του κοινού είναι και μεγάλη και θερμή -,από τον Γενάρη όμως θα τον δούμε να «γίνεται» Γιάννης Μαρής για τις ανάγκες της Κυρίας της νύχτας που έρχεται στην «Κιβωτό».

Ο λόγος για τον πολυσχιδή Όθωνα Μεταξά, που αφού κέρδισε το γερό «στοίχημα» του Passport, ετοιμάζεται να κερδίσει κι αυτό που αφορά την δουλειά που ετοιμάζει για το «Κιβωτός» η ικανή Φρόσω Λύτρα. Η σκηνοθέτιδα αναθερμαίνει την «Κυρία της νύχτας»  που κέρδισε κοινό και κριτικούς στη θερινή βερσιόν της στο GazArte και επέλεξε για τον βασικό της ανδρικό ρόλο – τον γυναικείο τον κρατάει πάντα η Σακκά-τον ικανότατο Όθωνα, που ανυπομονεί για την πρεμιέρα του!

Η παραγωγή είναι πια των Θεατρικών Σκηνών του Πάνου Κατσαρίδη ,ο οποίος ετοιμάζει κι άλλα ζηλευτά «χτυπήματα» στην «Κιβωτό» που θα έχει μέχρι το τέλος της σεζόν. Ε, μη τα θέλεις όλα «πακέτο»!

 

 

Δεν πρόλαβα να σου γράψω ότι ο πολυπράγμων Γιώργος Νανούρης θα σκηνοθετήσει το θεϊκό «Αφέντης και Δούλος» του Τολστόι,στο οποίο θα συμπρωταγωνιστήσει με τον εξαιρετικό Δημήτρη Λιγνάδη και «έσκασε» είδηση, από εκεί που δεν το περίμενα, η οποία δυναμώνει ακόμα περισσότερο το «πακέτο». Τη μουσική στην υποσχόμενη αυτή παράσταση θα γράψει ο άξιος Λόλεκ, που «έντυσε» μουσικά και την σπουδαία «Κατερίνα» του Νανούρη στην οποία συμπράττει δυναμικότατα. Σούπερ είδηση, έτσι;

ΣΟΥ έχω κι άλλη είδηση-αποκλειστικό καπάκι στο καπάκι. Την παραγωγή θα υπογράψει η γερή «Λυκόφως»του «μαιτρ»Γιώργου Λυκιαρδόπουλου και η πρεμιέρα θα γίνει την άνοιξη!

 

 

 

 

ΜΕΧΡΙ τις 22 Ιανουαρίου θα φιλοξενείται στο θέατρο Μουσούρη το γερό «Και τώρα οι δυο μας» του Αλεξάντερ Γκέλμαν για αυτό και σας προτρέπω από την τίτλο να τρέξετε να απολαύσετε την εξαιρετικής αισθητικής παράσταση που υπογράφει σκηνοθετικά ο χαρισματικός Γιώργος Κιμούλης.Ο ίδιος έκανε την ιδιοφυή απόδοση του δυνατού έργου και καθοδήγησε εξαιρετικούς τους Πέτρο Φιλιππίδη-Λυδία Κονιόρδου σε δύο ζηλευτές ερμηνείες.

 

Ο Φιλιππίδης λίγο μετά την προσωπική του επιτυχία στον «Θάνατο του εμποράκου», ανεβάζει κι άλλο τον πήχη στο έργο του Γκέλμαν και καθηλώνει το κοινό παίζοντας τον Αντρέϊ Γκλάντγκοφ,ένα πολιτικό μηχανικό και διευθυντή σε μια μεγάλη κατασκευαστική εταιρία,που έχει πατήσει επί πτωμάτων για να ανέλθει και έχει ξεπουλήσει κάθε ηθική αρχή και αξία. Μέχρι που όλα γυρίζουν μπούμερανγκ και θύμα της «λύσσας» του για ανέλιξη πέφτει το ίδιο του το παιδί. Έξοχος στις εκρήξεις του ήρωα, στις σκληρές σκηνές αλλά και αργότερα στον τρόπο που προσπαθεί να κρατήσει δίπλα του την επί είκοσι χρόνια γυναίκα του,που απειλεί να τον αφήσει…Κορυφαία σκηνή,αυτή του δραματικού φινάλε που «κεντά»υποκριτικά. Η σιωπή του είναι εκκωφαντική,το γεμάτο πόνο βλέμμα του κόβει την ανάσα. Σπουδαίος!

 

ΔΙΠΛΑ του εξαιρετική λεπτοδουλειά επιτυγχάνει στην Νατάσα Γκλάντγκοφ της η Λυδία Κονιόρδου. Η μεγάλη μας ηθοποιός-από τις σημαντικότερες της γενιάς της αναμφισβήτητα- «γίνεται» με οίστρο η διανοούμενη σύζυγος που εργάζεται σε βιβλιοθήκη, ούσα όμως παράλληλα και συνεργός του στα πάσης φύσης «εγκλήματα»που έχει κάνει! Έχει αμεσότητα και ακρίβεια δεξιοτεχνική, έχει ευθυβολία μοναδική.Αποτελεσματική στις μεταπτώσεις της ηρωίδας,στον τρόπο που ενώ εκρήγνυται για το ατύχημα[;] του παιδιού της,σταματά τον άντρα της απ’το να παραιτηθεί και να χάσουν όσα έφτιαξαν μαζί.Το «πάντρεμά» τους εξαιρετικό και η «χημεία»τους έξοχη-ο Κιμούλης έκανε για άλλη μια φορά θαύματα «αναμειγνύοντας» δύο ισχυρότατες θεατρικές προσωπικότητες.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

 

Σκηνοθεσία -Απόδοση: Γιώργος Κιμούλης

 

Σκηνικά – Κοστούμια: Γιώργος Γαβαλάς

 

Παραγωγή: Θεατρικές επιχειρήσεις Κάρολος Παυλάκης

 

ΠΑΙΖΟΥΝ: Πέτρος Φιλιππίδης, Λυδία Κονιόρδου

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ