• Η σημερινή απαγορευμένη ατζέντα του Μπουζ

    7:20 μμ, Τρίτη 29 Δεκ 2015 7:20 μμ, Τρίτη 29 Δεκ 2015

    Του Βασίλη Μπουζιώτη

    Διαβάστε τις σημερινές σημειώσεις στην ατζέντα του Μπουζ.

    Η Θεσσαλονίκη [μου] έχει και πάλι την τιμητική της στην «Απαγορευμένη» και πως θα μπορούσα να κάνω αλλιώς αφού σύντομα θα «ανηφορίσει» εκεί από την Καλαμάτα ένας γερός, δυνατός «Φόβος».

    Πρόκειται για το έργο του Στέφαν Τσβάιχ,που όπως πρώτος σου αποκάλυψα ετοίμασε η ικανότατη Έλενα Πέγκα [διασκευή-σκηνοθεσία] για να…ταξιδέψει από Καλαμάτα-Θεσσαλονίκη και από εκεί Αθήνα! Το ραντεβού στην συμπρωτεύουσα δίνεται στο «Αυλαία» από τις 5 έως τις 10 Ιανουαρίου και δεν πρέπει να το χάσουν με τίποτα οι Θεσσαλονικείς-ας ρωτήσουν τους καλαματιανούς που ενθουσιάστηκαν με την δουλειά πρόταση. Εμείς πρέπει να περιμένουμε μέχρι τις 21 Γενάρη που θα …σκάσει στο φιλόξενο Νέο Θέατρο Βασιλάκου. Εγώ θα πάω τρέχοντας…

    10.20 Μόνο και μόνο που συστήνεται από την άξια δημιουργό της ως «μια παράσταση για τις απαγορευμένες επιθυμίες, σε κεντρίζει, μην μου πεις όχι! Έχουμε λοιπόν να κάνουμε με πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα. Μικρή ή μεγάλη, η τιμωρία είναι πάντα καλύτερη από το αβέβαιο, το ατελείωτο μαρτύριο του φόβου, έγραφε ο ίδιος ο Τσβάιχ. Ο Φόβος, ένα κλασικό κείμενο γραμμένο την ίδια εποχή των σπουδαίων ψυχαναλυτικών κειμένων του Φρόυντ ανοίγει την πόρτα στον θεατή σε μια κατάσταση αμείωτης δραματικής έντασης όπου ο φόβος αλλάζει μορφές, αλλά παραμένει μπροστά του σε όλο το φάσμα των συναισθημάτων που τον συνοδεύουν. Ο έρωτας, ο γάμος, η πίστη, η ζήλια, η ίντριγκα, η απόρριψη, η αγωνία στροβιλίζονται στη σκηνή ανάμεσα στο γοητευτικό κουαρτέτο των εξαιρετικά χτισμένων χαρακτήρων του Τσβάιχ. Η παράσταση είναι μια συμπραραγωγή του ΔΗΠΕΘΕ Καλαμάτας και του Γιώργου Λυκιαρδόπουλου και υποστηρίζεται από γερή ομάδα ηθοποιών:Διαμαντής Καραναστάσης Κατερίνα Μισιχρόνη,Κατερίνα Μαούτσου και Παναγιώτης Σούλης

    10.23 Πάμε και στόρι για να έχεις μια εικόνα πριν πας-που θα πας σίγουρα-. Η Ιρένε, μιά νέα γυναίκα, παντρεμένη, έχει ένα νεαρό πιανίστα για εραστή. Κάθε φορά που φεύγει από το σπίτι του εραστή της λέει μέσα της πως είναι η τελευταία φορά. Δε θέλει να διακινδυνεύσει την οικογενειακή ζωή της, το ασφαλές σπίτι της, τα δυο της παιδιά, ούτε να χάσει το σύζυγό της, που της είναι αφοσιωμένος. Την τελευταία φορά που βγαίνει από το σπίτι του εραστή της, στην εξώπορτα, έρχεται αντιμέτωπη με τον κίνδυνο, η ζωή της αλλάζει και οδηγείται σε μια σκοτεινή διαδρομή με αναπάντεχο τέλος. Ο Στέφαν Τσβάιχ με χειρουργική ακρίβεια περιγράφει και μας αναλύει το φόβο ως ατομικό βίωμα, αλλά και τις κοινωνικές συνιστώσες του.

    Ο εξαιρετικός Λευτέρης Ελευθερίου «παντρεύει» για πρώτη φορά τις δυνάμεις του στην σκηνή με την γοητευτικό σύζυγό του Τατιάνα Καλαντζή.

    Ο ηθοποιός που θεωρείται από τις ισχυρότερες μονάδες της κωμωδίας-και όχι μόνο-δεν «χτυπά» μονάχα στο «Δοξαπατρή»του «Μικρού Παλλάς» όπου…κλέβει παράσταση και στον Διογένη που σαρώνει τη σκηνή με γκεστ έκπληξη δίπλα στον Αντώνη Ρέμο, αλλά κάνει και παιδικό!

    «Γύρισε» στον υπέροχο «Ο κύριος Κιχ και το Μυστικό Κουτί των ήχων»και το παρουσιάζει επιτυχώς στο DanceVacuum με την καλλιτεχνική εταιρεία Κοπέρνικος.

    Στο νέο ανέβασμα του έργου των Αγγέλου-Σίνη έχει στο πλευρό του την Τατιάνα Καλαντζή που «επιστρέφει» δυναμικά στη σκηνή με αυτή τη δουλειά.

    Μαζί στη ζωή, μαζί και στην σκηνή λοιπόν και είναι ευτυχείς που «χτυπάνε» από κοινού με μια παραγωγή που κερδίζει μικρά και…μεγαλύτερα παιδιά.

    Μην τους χάσετε,λέμε!

    Όνειρο ζωής αποτελεί για τον Ευθύμη Ζησάκη να πρωταγωνιστήσει στο σημαντικό έργο του Κολτές «Ρομπέρτο Τσούκο» και όπως όλα δείχνουν αυτό θα πάρει…σάρκα και οστά τον επόμενο χειμώνα.

    Έγκυρες πληροφορίες του enikos.gr λένε πως ο ανερχόμενος ηθοποιός συζητούσε εδώ και μήνες προκειμένου να ανέβει το εν λόγω έργο και να… ντυθεί τον Τσούκο.Μίλησε με παραγωγούς και σκηνοθέτες,προκειμένου να παίζει σ’αυτό κάθε Δευτέρα και Τρίτη,αφού Τετάρτη με Κυριακή είναι στο «Πριν το χάραμα»του Βέμπο,τελικά όμως προέκυψε το «Dogville»και δόθηκε σε αυτό η προτεραιότητα.Ενώ λοιπόν μοιράζεται σε αυτό και στο «Χάραμα»,οργανώνει με μεράκι το ανέβασμα του«Ρομπέρτο Τσούκο»για τον άλλο χειμώνα. Όπως όλα δείχνουν θα φιλοξενηθεί στην δεύτερη σκηνή του Ακροπόλ κάθε Δευτέρα-Τρίτη,μα και Παρασκευή σε μεταμεσονύκτια.Αναμένουμε με ενδιαφέρον!

    Ήθελα από πέρσι να δω το ανέβασμα του «Γλάρου» του Τσέχωφ στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος,αλλά με τις στάσεις και τις αναποδιές το κατάφερα τις προάλλες,λίγες μέρες πριν πέσει οριστικά πλέον η αυλαία του…Εύρυθμη και ατμοσφαιρική η παράσταση που έφτιαξε με μεράκι ο έμπειρος Γιάννης Βούρος είχε κάποιους γερούς«άσσους», αλλά ο πιο γερός είναι η Κοραλία Καράντη που «κεντά» ως Αρκάντινα. Λίγο μετά την Μπλανς Ντυμπουά που ερμήνευσε με δεινότητα πριν από δύο χρόνια στο ΚΘΒΕ,πετυχαίνει στον «Γλάρο»μια από τις πιο άρτιες «νίκες»της.

    «Γίνεται»η Αρκάντινα,η ηθοποιός που είναι τόσο επικεντρωμένη στο «εγώ»της,τον εαυτό της,την καριέρα της στο θέατρο,τον έρωτα,τα πάθη της που δεν «βλέπει» τίποτα παραπέρα, ούτε καν τον γιό της που θεωρεί ατάλαντο… Σκληρή και απόλυτη,αντί να τον βοηθήσει να βγει από τα αδιέξοδά του τον «καπελώνει»και τον «ακυρώνει»,μέχρι που έρχεται ο ήχος ενός πυροβολισμού.Η Καράντη«φωτίζει»με οίστρο την Αρκάντινα σε όλες τις πτυχές της:γίνεται σκληρή,γίνεται διεκδικητική,γίνεται ζηλιάρα, γίνεται μοιραία,γίνεται σκληρή και τσιγκούνα, γίνεται ξιπασμένη και εγωκεντρική…Με όλο της το είναι,με όλη της την ψυχή, έχοντας χτίσει τον ρόλο με δεξιοτεχνικό τρόπο,πάντα με την αρωγή του σκηνοθέτη Γιάννη Βούρου. Εξαιρετικοί στο πλευρό της ο νεαρός Μιχάλης Συριόπουλος στον ρόλο του γιου της-έχει στόφα πρωταγωνιστή-και ο Δημήτρης Σιακάρας στον ρόλο του εραστή της-έχει κύρος και ακρίβεια-.

    18.15 Γράφω στον τίτλο για κόντρα ρόλο.Λίγα λεπτά μετά το τέλος της παράστασης είχε στη μεγάλη της αγκαλιά τον υπέροχο δεκαεννιάχρονο γιο της,που είχε έρθει από τις σπουδές του στην Αμερική για να την δει… «Έχει έρθει ο γιος μου» μου έλεγε με θέρμη και έλαμπε από ευτυχία και χαρά. Μάνα πάνω από όλα κι έπειτα όλα τα άλλα τα «ακριβά».Αλλά κυρίως μάνα,μια μητέρα που δεν χόρταινε τον γιο της,που λατρεύει να’ναι στο πλευρό του,που δεν είχε μάτια για κανέναν άλλο. Λίγα λεπτά πριν«ήταν»η Αρκάντινα που δεν άξιζε να λέγεται μητέρα και λίγα λεπτά μετά ήταν η Κοραλία,μια υποδειγματική,γλυκιά μητέρα…

    ΥΓ.Δείτε την στις φωτογραφίες που τράβηξε ο πολυσχιδής Αχιλλέας Χαρίτος και θα πάρετε «γεύση»της απόλυτης μεταμόρφωσής της…

    σχολίασε κι εσύ
    σχετικά άρθρα