Έχει παρελθόν ο ύφαλος

Ούτε ένα, ούτε δύο. Σε μία ντουζίνα υπολογίζονται τα αρχαία ναυάγια έξω από το νησί της Τοσκάνης Τζίλιο, όπου προ ημερών ναυάγησε και το κρουαζιερόπλοιο «Κόστα Κονκόρντια». Έτσι ο καπετάνιος του, Φραντσέσκο Σκετίνι δεν είναι ο μόνος ναυτικός που είχε στενή επαφή με τους ύπουλους υφάλους της περιοχής αφού, πολύ πριν από αυτόν, και άλλοι ναυτικοί βρέθηκαν σε παρόμοια θέση.Το ίδιο συνέβη για παράδειγμα σε ρωμαϊκό φορτηγό πλοίο του 3ου μ. Χ. αιώνα, το οποίο βρίσκεται περίπου 1.000 μέτρα νότια της πλώρης του «Κονκόρντια» σε βάθος 130 ποδών. Φορτωμένο με αγγεία γεμάτα από σάλτσα ψαριού, το πλοίο αυτό ακολουθούσε την ίδια ρότα με αυτήν του Σκετίνο, όταν χτύπησε στις 13 Ιανουαρίου σε τμήμα του υφάλου, που ��ίναι γνωστός ως Λε Σκόλε.Ένα άλλο αρχαίο σκάφος, γνωστό ως «Ναυάγιο Λε Σκόλε» βρίσκεται σε βάθος 160 ποδών και δεν απέχει πολύ από τον βράχο όπου έχει προσαράξει το «Κονκόρντια». Δύο ακόμη ρωμαϊκά ναυάγια βρίσκονται κοντά στην Πούντα ντε Λαζαρέτο, όχι πολύ μακριά από την πρύμνη του κρουαζιερόπλοιου, άλλα βρίσκονται στο βόρειο άκρο του νησιού, όπου η ακτή είναι γεμάτη υφάλους ενώ τα κατάλοιπα της λεγόμενης «Γαλέρας» είναι σε βάθος 98 ποδών στο νότιο άκρο του νησιού.Όπως λένε οι αρχαιολόγοι, οι βράχοι λειτουργούν σαν μαγνήτες για τα πλοία, αφού ναυαγούν εδώ και αιώνες στις ίδιες θέσεις. Άλλωστε η πιο κοινή αιτία αυτών των ναυαγίων είναι πρόσκρουσή τους σε υφάλους, βράχους, ξέρες ή ακόμα και σε άλλα ναυάγια, έτσι που δεν είναι σπάνιο να συναντώνται το ένα επάνω στο άλλο. Στην Μεσόγειο πάντως υπολογίζεται ότι υπάρχουν πάνω τρία εκατομμύρια ναυάγια τα τελευταία 4.000 χρόνια.Πηγή: tovima.gr 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ