Οι προτεραιότητες στην Ανάπτυξη

Στην Ανάπτυξη και την Ανταγωνιστικότητα αφορά το δεύτερο πακέτο των προτεραιοτήτων που προωθεί το υπουργείο Ανάπτυξης και παρουσίασε σε συνέντευξη Τύπου ο Κωστής Χατζηδάκης.Στην ενότητα που αφορά στις Υποδομές, τις Μεταφορές & τα Δίκτυα,  το υπουργείο, όπως ανακοίνωσε ο κ. Χατζηδάκης προχωρά, εκτός από το ξεμπλοκάρισμα των μεγάλων έργων: -Στην άμεση διαμόρφωση μίας «Εθνικής Ευρυζωνικής Στρατηγικής» σε δύο άξονες:τις «προηγμένες ευρυζωνικές υποδομές» και τις «καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες». Το ακριβές χρονοδιάγραμμα είναι το εξής: 1. Αξιοποιούμε υφιστάμενες ευρυζωνικές υποδομές και δημιουργούμε άμεσα συμπληρωματικές δικτυακές υποδομές για τη μέγιστη κάλυψη του πληθυσμού της χώρας. Κύρια μέσα για την επίτευξη του στόχου αποτελούν οι μηχανισμοί χρηματοδότησης των ΣΔΙΤ, ΕΣΠΑ, JESSICA, και του νέου Ευρωπαϊκού Προγράμματος «Διασυνδέοντας την Ευρώπη (CEF)».2. Προωθούμε το έργο «Fiber-to-the-Home” (οπτική ίνα στο σπίτι) για την κατά το δυνατόν ευρύτερη πανελλαδική διασύνδεση του πληθυσμού με δίκτυο οπτικών ινών. Για τον προσδιορισμό του έργου θα ληφθούν υπόψη οι πρόσφατες τεχνοοικονομικές μελέτες, η δυναμική της αγοράς, η δυνατότητα διασύνδεσής του με υφιστάμενες δικτυακές υποδομές της χώρας, καθώς και η προοπτική που δημιουργεί για την ανάπτυξη νέων ψηφιακών υπηρεσιών και εφαρμογών. Παράλληλα θα προωθήσουμε στη Βουλή νομοθετικό πλαίσιο για διευκόλυνση της εκτέλεσης του έργου (άδειες διέλευσης κλπ.).Ο νέος σχεδιασμός αποσκοπεί –μετά τη σχετική έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή- στην προώθηση ΣΔΙΤ εντός του 2013.3.Καταρτίζουμε ένα πλάνο αποδοτικότερης κοινωνικής, τεχνολογικής και οικονομικής αξιοποίησης του ψηφιακού μερίσματος. Το Σχέδιο του Εθνικού Χάρτη Συχνοτήτων έχει παραδοθεί άλλωστε από τις αρχές Αυγούστου και η σχετική διαβούλευση επ’ αυτού, υπολογίζεται πως θα έχει ολοκληρωθεί ως τα μέσα Σεπτεμβρίου. Στόχος είναι μαζί με τα συναρμόδια Υπουργεία και τους φορείς να προχωρήσουμε στην επόμενη φάση, εντός του 2013, προκειμένου να έχουμε ένα ολοκληρωμένο φάσμα με δυνατότητα παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών με τα μέγιστα δυνητικά οφέλη, από απόψεως οικονομιών κλίμακας, καινοτομίας και διαλειτουργικότητας.4. Δημιουργούμε ένα πανελλαδικό δίκτυο συνεχούς μέτρησης και καταγραφής των επιπέδων ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας με την ονομασία «Εθνικό Παρατηρητήριο Ηλεκτρομαγνητικών Πεδίων», με βάση το σχετικό προσχέδιο Κ.Υ.Α. Ήδη στις 6/8/2012 αναρτήθηκε στο διαδίκτυο η Δημόσια Διαβούλευση για τον Κανονισμό Λειτουργίας του Εθνικού Παρατηρητηρίου Ηλεκτρομαγνητικών Πεδίων. Σκοπός του Δικτύου είναι ο διαρκής, διαφανής και αξιόπιστος έλεγχος της τήρησης των θεσμοθετημένων ορίων έκθεσης του κοινού σε ηλεκτρομαγνητικά πεδία. Το έργο είναι ήδη ενταγμένο στο ΕΣΠΑ και είναι προϋπολογισμού 5 εκ. ευρώ περίπου.  – Συμπράξεις Δημοσίου- Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ)Για την χρηματοδότηση των έργων ΣΔΙΤ ενεργοποιούμε παράλληλα με τους ιδιωτικούς πόρους, την αξιοποίηση κοινοτικών πόρων για την κάλυψη μέρους της αρχικής κεφαλαιακής επένδυσης των έργων, καθώς και το πρόγραμμα Jessica (258 εκ).Επιπλέον, με βάση και τη συμφωνία που επιτεύχθηκε, θα προχωρήσουμε σε στενή συνεργασία με την ΕΤΕπ για αξιολόγηση και χρηματοδότηση συγκεκριμένων έργων, καθώς και την ενεργοποίηση του Risk Sharing Instrument – με την αρωγή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Προχωράμε, λοιπόν, με έργα ΣΔΙΤ που παρουσιάζουν υψηλή αναγκαιότητα, αναπτυξιακή προοπτική και κοινωνική αξία. Συγκεκριμένα, προωθούνται έργα ύψους περίπου 1 δισ ευρώ που εντάσσονται στις εξής βασικές κατηγορίες: 1.Έργα διαχείρισης απορριμμάτων. Συνέχιση των διαγωνισμών σε Δυτική Μακεδονία, Πελοπόννησο, Σέρρες, Ηλεία, Αιτωλοακαρνανία. Τον Αύγουστο του 2012, εγκρίθηκε το έργο για την Αχαΐα, με έναρξη διαγωνισμού εντός του Σεπτεμβρίου. Συνεργαζόμαστε και με τις λοιπές Περιφέρειες με στόχο εντός του 2012 να έχουν εγκριθεί και προκηρυχθεί όλα τα έργα ΣΔΙΤ διαχείρισης απορριμμάτων.2.Έργα τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνιών. Εντός του επόμενου τριμήνου γίνεται η έναρξη διαγωνισμών για τα ευρυζωνικά δίκτυα που ήδη αναφέρθηκαν, και τα ηλεκτρονικά πρακτικά δικαστηρίων. Θα μιλήσουμε ειδικότερα μετά και για τον εκσυγχρονισμό των αστικών συγκοινωνιών μέσω ΣΔΙΤ (ηλεκτρονικό εισιτήριο, τηλεματική).3.Επιλεγμένες κοινωνικές υποδομές όπως ενδεικτικά: σχολεία, δικαστικά μέγαρα, στέγαση δημόσιων υπηρεσιών, μικρές αθλητικές εγκαταστάσεις για μαζικό αθλητισμό, κ.α.4.Αξιοποίηση δημόσιας και δημοτικής περιουσίας με την υλοποίηση αναπτυξιακών ανταποδοτικών έργων. Έναρξη με το πρώτο έργο αξιοποίησης δημοτικής περιουσίας του Δήμου Νάουσας για την αξιοποίηση του χιονοδρομικού κέντρου 3-5 Πηγάδια και υλοποίηση τουριστικών και αθλητικών εγκαταστάσεων. Η δημοπράτηση θα γίνει εντός του Σεπτεμβρίου. -Εκσυγχρονισμός Αστικών ΣυγκοινωνιώνΕπομένως, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και μέσω των ΣΔΙΤ:1.Προωθούμε άμεσα τους διαγωνισμούς για την τηλεματική των αστικών συγκοινωνιών. Η ενσωμάτωση της σχετικής υπηρεσίας θα έχει θετικές συνέπειες για τους επιβάτες τόσο σε επίπεδο ενημέρωσης όσο και στο επίπεδο συνολικά των συγκοινωνιακών υπηρεσιών. Επιπλέον το σύστημα θα παρέχει πρόσθετες δυνατότητες όπως η εκτίμηση της συνολικής διάρκειας του δρομολογίου που επιλέγεται και η εύρεση βέλτιστων διαδρομών, που πρέπει να χρησιμοποιηθούν για συγκεκριμένο προορισμό. Η πληροφόρηση των επιβατών θα γίνεται ανά πάσα στιγμή και σε οποιοδήποτε σημείο της πόλης μέσω κινητού τηλεφώνου και διαδικτύου, αλλά και μέσω ενός δικτύου 1000 «έξυπνων» στάσεων, οι οποίες θα εφοδιαστούν με ηλεκτρονικές πινακίδες, στην περιοχή αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ.Έχει ολοκληρωθεί η προεπιλογή υποψηφίων με θετική απόφαση και του ΣτΕ επί των ενστάσεων και αναμένεται εντός του επόμενου διμήνου η έναρξη της τελικής φάσης δημοπράτησης του έργου, με στόχο για υποβολή δεσμευτικών προσφορών και επιλογή αναδόχου εντός του α’ τριμήνου 2013. Το έργο θα παραδίδεται προς χρήση σταδιακά την περίοδο 2013-2014. Η σύμβαση ΣΔΙΤ περιλαμβάνει και την 10ετή συντήρηση του έργου. 2. Προχωρούμε άμεσα τους σχετικούς διαγωνισμούς για το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Με το έργο αυτό, το χάρτινο εισιτήριο θα αντικατασταθεί σταδιακά από ηλεκτρονικές «έξυπνες κάρτες», οι οποίες θα διευκολύνουν σημαντικά την πρόσβαση των επιβατών στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ ο ΟΑΣΑ θα είναι σε θέση να ελέγχει αποτελεσματικότερα το σύστημα πωλήσεων και επικυρώσεων εισιτηρίων, μειώνοντας σημαντικά τις απώλειες εσόδων του. Έχει ήδη ολοκληρωθεί η προεπιλογή υποψηφίων, με θετική απόφαση και του ΣτΕ επί των ενστάσεων και αναμένεται εντός του επόμενου τριμήνου η έναρξη της τελικής φάσης δημοπράτησης του έργου, με στόχο για υποβολή δεσμευτικών προσφορών και επιλογή αναδόχου εντός του α’ εξαμήνου 2013. Το έργο θα παραδίδεται προς χρήση σταδιακά κατά την περίοδο 2014-2015. Η σύμβαση ΣΔΙΤ περιλαμβάνει και την 10ετή συντήρηση του έργου.  3. Προωθούμε την πιστοποίηση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών με βάση το αντίστοιχο ευρωπαϊκό πρότυπο (ΕΝ 13 816) όπως αυτό εφαρμόζεται στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Στόχος είναι η αξιολόγηση των συγκοινωνιακών υπηρεσιών από φορείς ανεξάρτητους του εποπτεύοντος υπουργείου και των συγκοινωνιακών παρόχων. Στις αμέσως επόμενες μέρες θα συγκληθεί σύσκεψη για το θέμα αυτό με την συμμέτοχη των εμπλεκόμενων συγκοινωνιακών φορέων και των οργανισμών ποιότητας /πιστοποίησης που επιβλέπει το υπουργείο.Η ανταπόκριση των παρόχων συγκοινωνιακού έργου στις απαιτήσεις αυτού του προγράμματος, θα συνδεθεί και με το ύψος της επιχορήγησης τους από τον κρατικό προϋπολογισμό. 4.Προχωρούμε τις αμέσως επόμενες ημέρες με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων φορέων στη αναδιάταξη του μηχανισμού ελέγχων στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να αντιμετωπισθεί το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής που στερεί αναγκαίους και σημαντικούς πόρους, με άμεσο στόχο μέχρι το τέλος του 2012 να έχει περιορισθεί κατά 50%. Αυτές ήταν οι τέσσερις βασικές προτεραιότητες για τις Υποδομές, τις Μεταφορές & τα Δίκτυα. Ακολουθούν οι αντίστοιχες έξι, για την ενότητα που αφορά στο πλαίσιο της Ανάπτυξης και της Ανταγωνιστικότητας.

 -. Ενίσχυση ΡευστότηταςΗ αγορά χωρίς ρευστότητα είναι βρύση χωρίς νερό. Γιατί οι επιχειρήσεις δεν μπορούν ούτε να επιβιώσουν ούτε φυσικά να αναπτυχθούν χωρίς χρήματα.Με βάση όσα έχουν ήδη ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός Οικονομικών, ο κ. Στουρνάρας, για να ενισχυθεί η ρευστότητα πρέπει να προχωρήσουν:η ανακεφαλαιοποίηση του Ελληνικού τραπεζικού συστήματος,η εξόφληση των οφειλών του Δημοσίου σε ιδιώτες και επιχειρήσεις,και η διαμόρφωση των προϋποθέσεων για την επιστροφή των καταθέσεων στις Ελληνικές τράπεζες-Και τα τρία αυτά στοιχεία, βέβαια, εξαρτώνται σε ένα βαθμό, άμεσα ή έμμεσα, από τις διαπραγματεύσεις με την Τρόικα, οι οποίες βρίσκονται σε εξέλιξη. Στη δική μας προσπάθεια, η θετική έκβαση για τις διαπραγματεύσεις αυτές είναι σημαντική, διότι η πολιτική μας ως προς τη ρευστότητα έχει ως προαπαιτούμενο την υπέρβαση αυτής της αβεβαιότητας. Κανένα σπίτι δεν μπορεί να έχει πρώτο όροφο χωρίς ισόγειο.Σε ό,τι αφορά τις αρμοδιότητες του Υπουργείου Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, τον προηγούμενο μήνα είχαμε μία πολύ θετική εξέλιξη, την επίτευξη της συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία είναι σημαντική γιατί αποτελεί ψήφο εμπιστοσύνης προς τη χώρα.(α) Συμφωνήθηκαν οι όροι για την παροχή της εγγύησης του Ελληνικού Δημοσίου προς την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, προς χρηματοδότηση ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων μέσω τραπεζών.Προβλέπει ότι η ΕΤΕπ θα χορηγήσει ως το τέλος του 2015 συνολικά 1,44 δις. ευρώ, με το εξής χρονοδιάγραμμα:-600 εκατ. ευρώ ως τον Ιανουάριο του 2013,-1 δισ. ευρώ ως το Δεκέμβριο του 2013 και-1,44 δισ. ως το τέλος του 2015. Το Ταμείο Εγγύησης για τις ΜΜΕ θα χρηματοδοτηθεί με πόρους του ΕΣΠΑ ύψους 500 εκατ. ευρώ και με κεφάλαια από την ΕΤΕπ με μόχλευση 1:2. (β) Συμφωνήθηκε ακόμη η δημιουργία Ταμείου Επιμερισμού Κινδύνου για Έργα Υποδομών και Παραγωγικών Επενδύσεων, με εγγύηση πόρων του ΕΣΠΑ και μόχλευση από την ΕΤΕπ.(γ) Τέλος, επιτεύχθηκε πολιτική συμφωνία για την υποστήριξη της ΕΤΕπ στο ελληνικό πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων, στην υλοποίηση έργων ΣΔΙΤ, στη χρηματοδότηση ξένων επενδύσεων στην Ελλάδα και στην προώθηση έργων σε κρίσιμους τομείς όπως η ενέργεια και η διαχείριση αποβλήτων.  Πέρα από τα παραπάνω: 1. Θα επιδιώξουμε την αξιοποίηση του ΕΤΕΑΝ για τις ανάγκες της αγοράς, των μικρών και των και πολύ μικρών επιχειρήσεων, με την απεμπλοκή των σχετικών κονδυλίων. Παράλληλα, φυσικά, με τη συνολικότερη προσπάθεια αξιοποίησης του ΕΣΠΑ. 2. Προβαίνουμε σε στοχευμένες αλλαγές στον επενδυτικό νόμο, στο πλαίσιο των ευρύτερων αλλαγών για την διευκόλυνση των επενδύσεων. 3. Διαπραγματευόμαστε με τους εταίρους μας έτσι ώστε να δημιουργήσουμε ένα νέο Ελληνικό Επενδυτικό Ταμείο με στήριξη και από ευρωπαϊκούς πόρους (διαρθρωτικά ταμεία, ευρωπαϊκοί χρηματοοικονομικοί οργανισμοί) . Μια δύσκολη προσπάθεια, με πολλά εμπόδια, που αξίζει πάντως να γίνει με σοβαρότητα και αξιοπιστία. Μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου περιμένουμε τα συμπεράσματα της ομάδας εργασίας που έχει συσταθεί ήδη από την περασμένη άνοιξη, με τη συμμετοχή της ΕΤΕπ, του Ευρωπαϊκού Ταμείου Επενδύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, της KFW και του γαλλικού Υπουργείου Οικονομικών, προκειμένου να προχωρήσουμε αμέσως στην επόμενη φάση.  -Ειδικές Οικονομικές Ζώνες Η Ελλάδα χρειάζεται άμεσα ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς της. Η θεσμοθέτηση των Ειδικών Οικονομικών Ζωνών, τις οποίες έχουμε αναφέρει και στις προγραμματικές δηλώσεις, αποτελεί ένα συμπληρωματικό μέτρο στις τρέχουσες διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που έχει αναλάβει η ελληνική κυβέρνηση. Μιλάμε για Ζώνες με ειδικά φορολογικά και διοικητικού χαρακτήρα κίνητρα. Θεωρούμε πως θα δώσουν ώθηση στη βάση της πραγματικής οικονομίας, αφενός σε σχέση με τις επενδύσεις, διαμορφώνοντας ένα ειδικό καθεστώς προσέλκυσής τους, αφετέρου και σε σχέση με τις εξαγωγές. Προχωρούμε σε διαπραγματεύσεις με τους Ευρωπαίους Εταίρους μας και την Επιτροπή, προκειμένου να μας παράσχουν την πολιτική τους υποστήριξη για να αντιμετωπισθεί η ύφεση και να ενισχυθεί η ανάπτυξη και η απασχόληση.  -Πάταξη Παραεμπορίου1. Δημιουργούμε άμεσα ένα Επιχειρησιακό Κέντρο («θάλαμο επιχειρήσεων») για την αντιμετώπιση του Παραεμπορίου με αντικείμενο το συντονισμό των κατακερματισμένων έως τώρα φορέων, τη συλλογή & αξιοποίηση πληροφοριών, τον προγραμματισμό & παρακολούθηση των ελέγχων σε όλα τα επίπεδα (από την είσοδο στη χώρα μέχρι και τη λιανική διάθεση). Σε αυτό θα εντάσσονται όλοι οι φορείς όπως η Αυτοδιοίκηση (περιφερειακή και τοπική), το ΣΔΟΕ, οι προϊστάμενες Αρχές των Τελωνείων, η Οικονομική Αστυνομία και φυσικά οι υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης. 2. Θέτουμε σε λειτουργία το Τηλεφωνικό Κέντρο Καταγγελιών για το Παραεμπόριο. 3.Προχωρούμε στη συμπλήρωση του θεσμικού πλαισίου όπου απαιτείται, ώστε να κλείσουν όλες οι δίοδοι που εκμεταλλεύονται οι επιτήδειοι για τη συνέχιση των αθέμιτων πρακτικών τους. 4.Συνεχίζουμε την καμπάνια ενημέρωσης του καταναλωτικού κοινού για το ζήτημα, που βρίσκεται σε εξέλιξη, και με τη συμμετοχή των φορέων του επιχειρηματικού κόσμου. 5.Αντιμετωπίζουμε σε νέα βάση το ζήτημα με τις υπαίθριες αγορές, λαμβάνοντας υπόψη τις σχετικές εισηγήσεις που θα γίνουν από όλους τους εμπλεκόμενους.  -Προστασία Καταναλωτή 1.Αναπτύσσουμε πρωτοβουλίες για αξιοποίηση από τον τελικό χρήστη των δυνατοτήτων του Παρατηρητηρίου Τιμών (www.e-prices.gr) μέσω της διεύρυνσης των σχετικών εφαρμογών διαδικτύου. 2. Στηρίζουμε τις προσπάθειες της Επιτροπής Ανταγωνισμού για την αντιμετώπιση των καρτέλ.3. Εξαλείφουμε, όπως έχουμε ήδη σημειώσει, τα εμπόδια εισόδου στην ελληνική αγορά.Επομένως, όπως έχουμε ήδη δεσμευθεί:α)Απλοποιούμε τον αγορανομικό κώδικα μέσω της κατάργησης περιορισμών που έχουν επιπτώσεις στην τιμολόγηση, τις εξαγωγές, την πώληση και την προώθηση προϊόντων καιβ)Ελαχιστοποιούμε το διοικητικό βάρος το οποίο συνδέεται στενά και με ρυθμιστικά εμπόδια, δρομολογώντας την εφαρμογή ενός προγράμματος του ΟΟΣΑ, του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, που είναι γνωστό ως εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ (toolkit) για την αξιολόγηση του ανταγωνισμού στους ακόλουθους τέσσερις τομείς: οικοδομικά υλικά, λιανεμπόριο, βιομηχανική παραγωγή και τουρισμός. 4.Ενισχύουμε τους μηχανισμούς προστασίας του καταναλωτή με την επαναλειτουργία της γραμμής 1520 ως τις 10 το βράδυ, καθώς και το Σάββατο. 5.Ενσωματώνουμε την πρόσφατη Οδηγία 2011/83/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με τα δικαιώματα των καταναλωτών, για τις συμβάσεις εκτός εμπορικού καταστήματος και τις εξ αποστάσεως συμβάσεις. 6.Εισάγουμε στο ελληνικό δίκαιο διατάξεις που αξιοποιούν τις προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως διατυπώνονται στη Λευκή Βίβλο, σχετικά με τις αγωγές αποζημίωσης για παραβίαση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας. 7.Ενοποιούμε τους παράλληλους ελεγκτικούς μηχανισμούς με στόχο την προστασία του καταναλωτή που υπάρχουν στις Γενικές Γραμματείες του Υπουργείου (ΓΓ Καταναλωτή- Εμπορίου-Βιομηχανίας) και δημιουργούμε ένα Ενιαίο Κέντρο Ελέγχων στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, απλοποιώντας τις διαδικασίες και εξοικονομώντας πόρους. 8.Διευρύνουμε τις ελεγκτικές αρμοδιότητες προκειμένου να ενισχυθεί ο αυτεπάγγελτος ή μη έλεγχος των παραβιάσεων του νόμου για την προστασία των καταναλωτών (Ν.2251/1994). 9. Επιδιώκουμε σε συνεργασία με την Ελληνική Ένωση Τραπεζών, τις καταναλωτικές οργανώσεις, τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους και σε συνεννόηση με την Τρόικα, την επικαιροποίηση και τον εξορθολογισμό του πλαισίου για τους δανειολήπτες, λαμβάνοντας υπόψη τόσο τη δυσμενή οικονομική συγκυρία όσο και την κατάσταση του τραπεζικού συστήματος. -Καινοτομία  Με τη συστράτευση όλων των εμπλεκομένων, δηλαδή του επιχειρηματικού κόσμου, των ερευνητικών φορέων και της δημόσιας διοίκησης, προχωρούμε στις εξής πρωτοβουλίες: 1.Αξιοποιούμε κατάλληλα τα κοινοτικά προγράμματα με απλοποίηση των διαδικασιών και δημιουργία ενός μηχανισμού που θα δίνει προτεραιότητα στις επιχειρηματικές εκείνες πρωτοβουλίες που προωθούν την καινοτομία σε συγκεκριμένους τομείς προτεραιότητας (κλαδική προσέγγιση). 2.Χρησιμοποιούμε χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως είναι το venture capital. Το ΤΑΝΕΟ, το Ταμείο Ανάπτυξης Νέας Οικονομίας, έχει ήδη επενδύσει σε περισσότερες από 50 ελληνικές επιχειρήσεις, σε όλους σχεδόν τους κλάδους της οικονομίας. Με αυτό τον τρόπο, και σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, οι επιχειρήσεις αυτές υλοποιούν τα αναπτυξιακά τους προγράμματα, είτε αυτές δραστηριοποιούνται στον τομέα της υψηλής τεχνολογίας, της ανακύκλωσης, των τροφίμων, της ενέργειας κλπ. -Χάρη στο πρόσφατα συσταθέν «Ταμείο Καινοτομίας» του ΤΑΝΕΟ, κατόπιν συνεργασίας με το Υπουργείο Παιδείας, πρόκειται να χρηματοδοτηθούν καινοτόμες μικρομεσαίες επιχειρήσεις που βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια ανάπτυξης. Το συνολικό κεφάλαιο του Ταμείου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 30 εκατ. ευρώ συνολικά (δημόσια και ιδιωτική συμμετοχή). 3.Συνδέουμε την έρευνα, την καινοτομία και την παραγωγή με άμεση αξιοποίηση υπάρχουσας νομοθεσίας για εγκατάσταση ερευνητικών κέντρων μέσα σε επιχειρηματικά πάρκα, ώστε να δημιουργηθούν συνεργασίες έρευνας -πράξης. -Η Ζώνη Καινοτομίας της Θεσσαλονίκης ξεκίνησε ως ιδέα με αυτή την προοπτική. Είναι αλήθεια ότι το εγχείρημα αντιμετώπισε αρκετά προβλήματα και δεν προχώρησε μέχρι σήμερα. Προσπάθειά μας θα είναι να αλλάξει το σκηνικό. 4.Προωθούμε την κουλτούρα της καινοτομικής επιχειρηματικότητας: Προχωρούμε σε τακτικούς διαγωνισμούς αριστείας με συνεργασία της πολιτείας και του ιδιωτικού τομέα προκειμένου να δίνεται η δυνατότητα σε νέους επιστήμονες να μετατρέψουν τις ιδέες τους σε πράξη.    -Διοικητική Ανασυγκρότηση Υπουργείου & ΦορέωνΠρογραμματική μας δέσμευση είναι ο περιορισμός της έκτασης του κράτους και η περιστολή του κόστους λειτουργίας του Δημοσίου. Σε σχέση με αυτόν το στόχο συνεχίζουμε με συγκεκριμένες δράσεις που σκοπεύουν στην οικονομία ,αλλά και την αποτελεσματικότητα. Γι’ αυτούς τους λόγους και πολύ άμεσα: 1.Δημιουργούμε έναν ενιαίο φορέα ποιότητας με τη συγχώνευση ΕΛΟΤ, ΕΣΥΔ και ΕΙΜ για την απλούστευση των διαδικασιών, τη μείωση της γραφειοκρατίας και την εξοικονόμηση πόρων. 2.Έχουμε προχωρήσει στην ενοποίηση της εταιρεία ΕΤΑΝΑΛ (που περιλαμβάνει τις 9 ιχθυόσκαλες της χώρας) με τον Οργανισμό Κεντρικής Αγοράς Αθηνών. Συνεχίζουμε στην επόμενη φάση, όπου ο ενοποιημένος φορέας πρόκειται να ενωθεί με τον Οργανισμό Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης. 3. Ακολούθως, ενοποιούμε σε έναν ενιαίο φορέα εξωστρέφειας, την Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, πρώτα με τη HELEXPO και κατόπιν με τον ΟΠΕ. -Σε σχέση με αυτές τις πρωτοβουλίες, έχουν ήδη σταλεί τα στοιχεία των φορέων στο Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης το οποίο και θα προχωρήσει στην διαδικασία σύνταξης Σχεδίου Νόμου για τις συγχωνεύσεις. 4.Εκδίδουμε άμεσα όλες τις αναγκαίες Υπουργικές αποφάσεις και το σχετικό κανονιστικό πλαίσιο, για την αποτελεσματική λειτουργία του Υπουργείου με τα νέα δομή του.5.Προχωρούμε το πρόγραμμα μεταστέγασης και εξοικονόμησης πόρων του Υπουργείου.-Έχει ολοκληρωθεί η συγκέντρωση στοιχείων (μισθωμένα κτήρια, λειτουργικά έξοδα κλπ) για τις ΓΓ Δημοσίων Έργων και ΜΟΔ ΑΕ, ενώ ολοκληρώνεται και για το κεντρικό κτήριο του Υπουργείου.-Ολοκληρώνουμε το πρώτο σχέδιο που ήδη υπάρχει, σχετικά με τη μεταστέγαση και την εξοικονόμηση πόρων . Πάντως, από την εφαρμογή του συνολικού πλαισίου -που εκτιμούμε πως θα έχει ολοκληρωθεί πλήρως εντός του 2013- προβλέπεται μια συνολική μείωση λειτουργικού κόστους για το Υπουργείο της τάξεως του 30%. 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ