Έκθεση Κομισιόν: Προϋπόθεση οι πλειστηριασμοί για την 2η υποδόση – Ανοιχτό να μειωθεί το αφορολόγητο από το 2019

Βρυξέλλες, του Θάνου Αθανασίου

Οι ελληνικές αρχές μπορεί να χρειαστεί να φέρουν τα μέτρα μείωσης του αφορολόγητου νωρίτερα, το 2019, αν το ΔΝΤ το απαιτήσει, αναφέρει το κείμενο της “έκθεσης συμμόρφωσης” που συνέταξε η Κομισιόν, για την ολοκλήρωση της 3ης αξιολόγησης και το οποίο περιήλθε στην κατοχή του Bloomberg.

Συγκεκριμένα, το έγγραφο της Κομισιόν αναφέρει πως αν χρειαστεί με στόχο την επίτευξη του πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% το 2019, οι ελληνικές αρχές σε συνεργασία με τους θεσμούς θα χρειαστεί να επισπευσθούν τα φορολογικά μέτρα, ενώ σημειώνεται ότι με τον ίδιο τρόπο θα πρέπει να εφαρμοστούν και τα αναδιανεμητικά μέτρα που συμφωνήθηκαν για το 2019, με νομοθετικό πακέτο τον ερχόμενο Μάιο.

Από τον Ιούνιο του 2018 θα πρέπει να καταργηθεί και η έκπτωση του ΦΠΑ στα νησιά.

Η Ελλάδα οφείλει επιπλέον να εφαρμόσει 88 προαπαιτούμενα για την επερχόμενη 4η αξιολόγηση.

Για την ολοκλήρωση των συνδεδεμένων με την 3η αξιολόγηση εκταμιεύσεων θα πρέπει να ξεκινήσει η ανεμπόδιστη εφαρμογή των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, αλλά και η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για το 66% της Δημόσιας Επιχείρησης Φυσικού Αερίου, αναφέρει το έγγραφο του Βloomberg.

Το πλάνο για την ελάφρυνση χρέους

Ένας “κατάλληλος συνδυασμός μέτρων διαχείρισης του δημοσίου χρέους, περιλαμβανομένης της εφαρμογής των βραχυπρόθεσμων μέτρων, της παράτασης των προθεσμιών λήξης, της περιόδου χάριτος, και της χρήσης των ANFAS και των SMPs, θα επέφεραν το ελληνικό δημόσιο χρέους σε βιώσιμα επίπεδα σε όρους ακαθάριστων αναγκών χρηματοδότησης”, αναφέρει η ανάλυση της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους την οποία εκπόνησε η Κομισιόν, σύμφωνα με έγγραφο που περιήλθε στην κατοχή του Bloomberg.

Σύμφωνα με το έγγραφο της Κομισιόν που είδε το Βloomberg, “τα επιπρόσθετα μέτρα για το χρέος θα πρέπει να ανταποκρίνονται σε μια σειρά από αρνητικούς κινδύνους:

(1) την ικανότητα της κυβέρνησης να διατηρήσει τα υψηλά πρωτογενή πλεονάσματα,

(2) τους κινδύνους για την ανάπτυξη από τη γήρανση του πληθυσμού και τη μείωση της παραγωγικότητας”.

Το ίδιο έγγραφο αναφέρει ότι “σύμφωνα με το βασικό σενάριο του DSA, το χρέος της Ελλάδας προς το ΑΕΠ αναμένεται να φθάσει το 181,1% το 2017, το 165% το 2020, και το 127,2% το 2030 και 96,4% το 2060. Οι ακαθάριστες ανάγκες χρηματοδότησης (GFN) προβλέπεται να διαμορφωθούν στο 16,7% του ΑΕΠ το 2017, πριν μειωθεί σημαντικά στο 7,5% το 2021.

Το GFN προς το ΑΕΠ αναμένεται να αυξηθεί από το 2020 και μετά φθάνοντας το 23% το 2055 και υποχωρώντας στο 21,9% έως το 2060.

Μετά την ολοκλήρωση της τελευταίας αξιολόγησης, θα εκταμιευθούν 7,5 δισ. μετά την ολοκλήρωση και των προαπαιτούμενων (περιλαμβανομένων 1,9 δισ. για ληξιπρόθεσμα και 0,5 δισ. για δημοσιονομικό μαξιλάρι).

Στο πρόγραμμα παραμένουν 18,4 δισ. μέχρι τη λήξη του, οπότε μετά την καταβολή της δόσης 10,2 δισ. θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως δημοσιονομικό μαξιλάρι, αναφέρει το Βloomberg.

Πηγή:real.gr

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ