• "Αγκάθι" Δρίτσα-ΠΝΟ η μνημονιακή δέσμευση για τα πληρώματα στα πλοία

    2:02 μμ, Δευτέρα 12 Οκτ 2015 2:02 μμ, Δευτέρα 12 Οκτ 2015

    Το θέμα της μείωσης της οργανικής σύνθεσης στα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοΐας, ένα μοντέλο που εφαρμόζεται ήδη στα πλοία της Αδριατικής και ζητείται να εφαρμοστεί ως υποχρέωση στο πλαίσιο της νέας συμφωνίας με τους δανειστές, θα κυριαρχήσει στη συνάντηση που θα έχουν την Τετάρτη στις 13:30 το μεσημέρι, η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα παρουσία του Γενικού Γραμματέα Ναυτιλίας Γιάννη Θεοτοκά.

    Η διοίκηση της ΠΝΟ έχει ήδη αποστείλει εξώδικα προς τους αρμόδιους φορείς και τις ναυτιλιακές εταιρείες, κάνοντας λόγο για θερμό ραντεβού της κυβέρνησης με αφορμή τη νέα συμφωνία με τους δανειστές και τις επιπτώσεις που δέχεται ο κλάδος των ναυτικών.

    Ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς, μιλώντας το πρωί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ αναφορικά με τις απαιτήσεις των δανειστών για μείωση των συνθέσεων στα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοΐας, είπε ότι δεν είναι δημοσιονομικό θέμα και πρόσθεσε ότι αν αποφασιστεί κάτι τέτοιο, το κράτος και συγκεκριμένα το ΝΑΤ θα έχει μεγάλες οικονομικές απώλειες, ενώ κέρδη και μάλιστα μεγάλα θα έχουν μόνο οι ναυτιλιακές εταιρείες της ακτοπλοΐας.

    Τόνισε ότι οι συνθέσεις των πληρωμάτων στα πλοία της ακτοπλοΐας δεν είναι τυχαίες, ορίζονται βάση νόμου και με τις σχετικές προδιαγραφές των πλοίων και έχουν μεγάλη σημασία τόσο για την ασφάλεια των επιβατών όσο και του πληρώματος σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης μέσα στη θάλασσα.

    Σε αυτό το σημείο ανέφερε ως παράδειγμα το τραγικό δυστύχημα με τη φωτιά στο πλοίο Norman Atlantic και τη μείωση των συνθέσεων κατά 10% που είχε συντελεστεί στα πληρώματα των πλοίων της Αδριατικής και αφορούσε ξενοδοχειακό προσωπικό και κατώτερο πλήρωμα.

    Σημειώνεται ότι ο υπουργός Ναυτιλίας κατά την ομιλία του στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης, είχε αναφέρει ότι η δεύτερη δεσμευτική υποχρέωση αφορά στη σύνθεση των πληρωμάτων των μεγάλων επιβατηγών-οχηματαγωγών πλοίων των εσωτερικών γραμμών. Ο κ. Δρίτσας υποστήριξε ότι στη διαδικασία διαπραγμάτευσης, δόθηκε σκληρή μάχη, ωστόσο είπε, ότι: «στο εσωτερικό η απαίτηση των θεσμών-δανειστών, φαίνεται να είχε ισχυρούς υποστηρικτές, αν και όχι εμφανείς. Σταματώ εδώ. Ο νοών νοείτω…¨». Στη συνέχεια ο υπουργός είπε ότι θα επιδιωχθεί διάλογος μέσα σε πιεστικό χρονικό πλαίσιο, κατανοώντας σαφώς, ότι το θέμα έχει προφανή κοινωνική-εργασιακή διάσταση.

    Η ΠΝΟ στη συνάντηση με τον υπουργό αναμένεται να θέσει επίσης την επικείμενη μεταφορά του κλάδου επικουρικής ασφάλισης ναυτικών από το ΝΑΤ στο ΕΤΕΑ (Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης) χωρίς όπως υποστηρίζει, να υπάρχει καμία ιδιαίτερη μελέτη, κάτι που θα οδηγήσει στη διάλυση του ΝΑΤ με ένταξη των ναυτικών σε άλλο φορέα.

    Όπως αναφέρουν συνδικαλιστικές πηγές από την ΠΝΟ στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, όλα τα κράτη της ΕΕ και των ανεπτυγμένων χωρών παγκοσμίως, έχουν ξεχωριστούς φορείς για τα θέματα των ναυτικών, λόγω ιδιομορφίας του συγκεκριμένου επαγγέλματος.

    Προσθέτουν επίσης ότι ο ναυτικός κλάδος επικουρικής ασφάλισης ναυτικών του ΝΑΤ, εισπράττει αυτή τη στιγμή 2% εισφορά από το ναυτικό και 2% από τον πλοιοκτήτη που αποτελούν σημαντικά έσοδα για το ταμείο.

    Η ΠΝΟ ζητά εξάλλου, οι προσλήψεις των ναυτικών σε πλοία που φορολογούνται στην Ελλάδα και απολαμβάνουν φορολογικά προνόμια σύμφωνα με το νόμο 27 του 1975, να γίνονται μέσω του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, με τις αμοιβές των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας, αλλά και με κοινωνικοασφαλιστική προστασία.

    Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλούνται τα στελέχη του συνδικαλιστικού σωματείου των ναυτικών, οι απώλειες ασφαλιστικών εισφορών από τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία ναυτικών σε τέτοια πλοία που φορολογούνται στην Ελλάδα, υπολογίζονται περίπου στο 1 δισ. ευρώ. Επί πλέον, αναφέρουν ότι δεν υπάρχει ελεγκτικός μηχανισμός προκειμένου να ελέγξει αυτές τις εταιρείες και να εισπράξει χρήματα για λογαριασμό του ΝΑΤ που αυτή τη στιγμή επιδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

    Δείτε επίσης

    ΠΝΟ: Σε πλήρη ετοιμότητα και επιφυλακή

    ΠΝΟ: Στοπ στη χρήση αποθεματικών του ΝΑΤ για τις συντάξεις

    Κινητοποίηση ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού στον Πειραιά

    Τι είπε ο Δρίτσας για το λιμάνι του Πειραιά

    σχολίασε κι εσύ
    σχετικά άρθρα