Στοίχημα η μείωση του ΦΠΑ

Στοίχημα η μείωση του ΦΠΑ

Σε σημαντικό στοίχημα αναδεικνύεται για τους επόμενους 5 μήνες η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση από το 23% στο 13%. Η επιτυχία του μέτρου, που αποτελεί την πρώτη μείωση φόρου από την υπογραφή του ελληνικού μνημονίου, θα κριθεί στην πράξη από τον τρόπο εφαρμογής του.

Η βασική πρόκληση είναι η μείωση να μεταφραστεί σε μείωση των τιμών στην εστίαση και σε αύξηση των φορολογικών εσόδων και του τζίρου των επιχειρήσεων. Μέχρι στιγμής, όμως, οι επαγγελματίες του κλάδου εμφανίζονται διχασμένοι για το εάν θα μειώσουν τις τιμές τους.

Αρκετοί υποστηρίζουν ότι μέχρι σήμερα απορρόφησαν τις αυξήσεις ΦΠΑ με στόχο να μην μειωθεί η καταναλωτική κίνηση και δεν είναι σε θέση να ρίξουν και άλλο τις τιμές. Αντίθετα άλλοι είναι έτοιμοι να κάνουν μειώσεις αλλά το υπουργείο Οικονομικών δεν είναι σε θέση να ελέγξει και να συγκρίνει τις τιμές προκειμένου να γνωρίζει με βεβαιότητα εάν έχουν πέσει. Για παράδειγμα η αρμόδια Ομοσπονδία της Θήβας ζητά από τα μέλη της να πράξουν αυτοβούλως με γνώμονα το συμφέρον όλων, καθώς υποστηρίζει ότι δεν μετακύλησε στις τιμές την αύξηση του ΦΠΑ, της ΔΕΗ του πετρελαίου θέρμανσης και των πρώτων υλών. «Απορρόφησε τότε τους κραδασμούς της οικονομίας μειώνοντας μάλιστα τις τιμές» ανέφερε το Σωματείο Εκμεταλλευτών Εστιατόρων, Ταβερνών, Καφετεριών και Συναφών Επαγγελμάτων Θηβών.

Η κυβέρνηση ξεκίνησε την διαπραγμάτευση με τους δανειστές για την μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση από τον περασμένο Απρίλιο, προκειμένου να ενισχύσει την τουριστική κίνηση κατά τους θερινούς μήνες και να δει τα έσοδα να ανακάμπτουν. Η τρόικα τελικά δέχθηκε τη μείωση κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες του ΦΠΑ δοκιμαστικά για περιορισμένο χρόνο από την 1η Αυγούστου έως την 31 Δεκεμβρίου. Πιο συγκεκριμένα η τρόικα προβάλλει αμ��ιβολίες κατά πόσον το μέτρο θα μεταφραστεί τελικά σε μείωση των τιμών και σε πάταξη της φοροδιαφυγής, καθώς το αντίστοιχο μέτρο στην Πορτογαλία απέτυχε να επιτύχει τους στόχους που τέθηκαν.

Αντίθετα το οικονομικό επιτελείο εκτιμά ότι η μείωση θα φέρει πολλαπλά οφέλη στην ελληνική οικονομία αφού ενισχύσει την ψυχολογία των συμμετεχόντων στην αγορά, καταναλωτών και επιχειρήσεων και την καταναλωτική εμπιστοσύνη και τις επιχειρηματικές προσδοκίες, με άμεσο αντίκρισμα στην αύξηση της κατανάλωσης. Επιπλέον το μέτρο τονίζει την ανταγωνιστικότητα του κλάδου έναντι των ομοειδών επιχειρήσεων ανταγωνιστικών χωρών και την ελκυστικότητα της χώρας ως τουριστικού προορισμού.

 «Εάν οι εκτιμήσεις μας επαληθευτούν και η μείωση του ΦΠΑ στην εστίαση οδηγήσει στη μείωση των λιανικών τιμών και στη βελτίωση της φορολογικής συμμόρφωσης των επιχειρήσεων του κλάδου, τότε, κατόπιν σχετικής ενδιάμεσης αξιολόγησης, θα αρθεί ο προσωρινός χαρακτήρας του μέτρου και θα καταστεί μόνιμο, υποδεικνύοντας την οδό για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας» έλεγε ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών.

Από την πλευρά της η υπουργός Τουρισμού πέταξε το «μπαλάκι» στον ιδιωτικό τομέα και τους επιχειρηματίες για την επιτυχία του μέτρου. «Θα πρέπει να βοηθήσουμε όλοι ώστε αυτό το μέτρο να λειτουργήσει θετικά, γιατί αυτό θα βοηθήσει στην ενίσχυση της επιχειρηματολογίας για την περαιτέρω μείωση των φορολογικών συντελεστών στο τουριστικό πακέτο. Μην ξεχνάμε ωστόσο ότι ο ΦΠΑ στη διαμονή είναι πολύ χαμηλός και ως χώρα έχουμε κρατηθεί σε πολύ ανταγωνιστικά επίπεδα» είπε η Όλγα Κεφαλογιάννη.

 

Πηγή: Real.gr

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ