Διείσδυση σε νέες αγορές

Διείσδυση σε νέες αγορές

 

Σε νέες αγορές διεισδύουν σταδιακά οι Έλληνες εξαγωγείς, με την οικονομική κρίση να συμβάλει στις αλλαγές στην κορυφαία πεντάδα των χωρών-προορισμών για τις ελληνικές εξαγωγές, ενώ οι γειτονικές χώρες αυξάνουν διαρκώς το μερίδιό τους στην απορρόφηση των ελληνικών εξαγωγών.

Αυτά δείχνει έρευνα, που διεξήγαγαν ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εξαγωγέων (ΠΣΕ) και το Κέντρο Εξαγωγικών Ερευνών και Μελετών (ΚΕΕΜ), για τις χώρες στις οποίες εξάγονται τα ελληνικά προϊόντα κατά την περίοδο 1988-2012 και δημοσιεύεται από την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος».

Έτσι, ενώ το 1988 οι πέντε πρώτες αγορές εξαγωγών ελληνικών προϊόντων ήταν η Γερμανία, η Ιταλία, η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι ΗΠΑ, απορροφώντας το 64% των εξαγώγιμων προϊόντων, το 2012 ανέδειξε κορυφαίες χώρες την Ιταλία, τη Γερμανία, τη Βουλγαρία, την Κύπρο και την Τουρκία, οι οποίες απορρόφησαν το 38% των εξαγωγών ελληνικών προϊόντων, γεγονός που δείχνει πως οι Έλληνες εξαγωγείς έχουν αρχίσει και ανοίγονται και σε νέες χώρες.

«Η διαφοροποίηση των συνθηκών την τελευταία 25ετία στην παγκόσμια οικονομία έχει επιδράσει σημαντικά στους όρους του εμπορίου και στους προσανατολισμούς των ελληνικών εξωστρεφών επιχειρήσεων», επισημαίνει σε δήλωσή της η πρόεδρος του ΠΣΕ, Χριστίνα Σακελλαρίδη.

 

 

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ