Ο 81ος αγώνας του LeMans

Ο 81ος αγώνας του LeMans

Ο θρυλικός αγώνας των 24 ωρών του Le Mans έχει την τιμητική του αυτό το μήνα καθώς 22-23 Ιουνίου θα διεξαχθεί για 81η φορά στην ιστορία του. Μια ιστορία τόσο μεγάλη και παλιά όσο τα παραμύθια.

Οδηγοί και μηχανές θα βρίσκονται στα όριά τους για μία ολόκληρη μέρα. Είναι το τρίτο μέλος της «Αγίας Τριάδας» του μηχανοκίνητου αθλητισμού την οποία συναποτελούν μαζί με το Grand Prix του Μονακό και τα 500 μίλια της Ινδιανάπολις – αγώνες που έχουν ήδη διεξαχθεί μέσα στη χρονιά.

Οι 24 ώρες του Le Mans είναι ο αρχαιότερος αγώνας αντοχής αυτοκινήτων καθώς ο πρώτος αγώνας έγινε στις 26 και 27 Μάιου το 1923, κοντά στην ομώνυμη πόλη της Γαλλίας, Le Mans. Από την επόμενη χρονιά ο Ιούνιος καθιερώθηκε, εκτός από το 1956, που έγινε τον Ιούλιο και το 1968, που έγινε τον Σεπτέμβρη. Το 1936, η μεγάλη οικονομική ύφεση δεν επέτρεψε την διεξαγωγή του αγώνα αλλά και ο δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος από το 1940 έως το 1948.

Ο αγώνας διαρκεί μία ολόκληρη ημέρα και άνθρωποι και μηχανές βρίσκονται στο όριο για 24 ώρες, στο Circuit de la Sarthe, το οποίο αποτελείται από δημόσιους δρόμους που χρησιμοποιούνται στο μεγαλύτερο κομμάτι του χρόνου και το συνολικό μήκος της πίστας είναι 13,629 χιλιόμετρα.

Οι οδηγοί περνούν το μεγαλύτερο μέρος του γύρου με το γκάζι κολλημένο στο πάτωμα με ποσοστό 85% καθώς η μεγαλύτερη ευθεία έχει μήκος 5 χιλιόμετρα. Τη διοργάνωση του αγώνα την αναλαμβάνει το Automobile Club de l’ Ouest, το οποίο ιδρύθηκε το 1906 από μια ομάδα ανθρώπων στην πόλη Le Mans.

Την εποχή που τα Grand Prix αναπτύσσονταν στην Ευρώπη, το Le Mans δοκίμασε μια διαφορετική εκδοχή των αγώνων. Αντί να επικεντρώνεται στην επίτευξη του ταχύτερου αυτοκινήτου με σκοπό τον καλύτερο χρόνο, οι 24 ώρες του Le Mans επικεντρώνονται στην ικανότητα των κατασκευαστών να δημιουργήσουν γρήγορα και αξιόπιστα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Αυτό οδήγησε σε καινοτόμες ιδέες για την καλύτερη κατανάλωση καυσίμου, την αξιοπιστία καθώς η φύση των αγώνων αντοχής απαιτούν το λιγότερο δυνατό χρόνο παραμονής του αυτοκινήτου στα pit. Την ίδια στιγμή ο σχεδιασμός των αγωνιστικών οδήγησε στη δημιουργία αεροδυναμικά καλύτερων αυτοκινήτων.

Ένας από του σημαντικούς παράγοντες στον αγώνα είναι επίτευξη της μέγιστης τελικής ταχύτητας καθώς η πίστα έχει πολύ μεγάλες ευθείες. Αυτό σημαίνει πως τα αγωνιστικά θα πρέπει να έχουν τη μέγιστη δυνατή τελική ταχύτητα χωρίς όμως να υστερούν στις στροφές.

Οι 24 ώρες του Le Mans αποτελούνται από δύο κατηγορίες αγωνιστικών, η πρώτη είναι τα πρωτότυπα, τα οποία χωρίζονται σε δύο υποκατηγορίες και η δεύτερη είναι τα Grand Touring, τα οποία και αυτά με τη σειρά τους χωρίζονται σε δύο υποκατηγορίες.

Τα πρωτότυπα είναι αγωνιστικά αυτοκίνητα τα οποία έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά για αγώνες σε πίστα και πληρούν τους τεχνικούς κανονισμούς του ACO. Ενώ η κατηγορία Grand Touring αποτελείται από αγωνιστικά που βασίζονται σε μοντέλα αυτοκινήτων δρόμου τα οποία έχουν ομολογκαριστεί κατάλληλα για τον αγώνα.

Οι ελεύθερες δοκιμές γίνονται την Τετάρτη και την Πέμπτη οι κατατακτήριες, ενώ τη Δευτέρα και την Τρίτη πριν τις ελεύθερες δοκιμές γίνεται έλεγχος των αγωνιστικών. Η Παρασκευή είναι μέρα ξεκούρασης αλλά και η μέρα της παρέλασης όλων των οδηγών από την πόλη Le Mans.

Νικητής του αγώνα είναι η ομάδα που θα καλύψει τη μεγαλύτερη απόσταση, ενώ για να πάρει καρό σημαία ένα αγωνιστικό πρέπει να περάσει τη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού μετά τη συμπλήρωση 24 ωρών.

Οι πρώτοι νικητές των 24 ωρών του Le Mans ήταν οι Γάλλοι, Andre Lagache και Rene Leonard. Στους πρώτους αγώνες του θεσμού κυριάρχησαν οι Γάλλοι, Βρετανοί και Ιταλοί οδηγοί με τις Bugatti, Bentley και Alfa Romeo.

Η Porsche είναι η πιο επιτυχημένη ομάδα όλων των εποχών στο θεσμό των 24 ωρών του Le Mans, έχοντας κατακτήσει 16 νίκες εκ των οποίων οι 7 είναι συνεχόμενες, από το 1981 έως το 1987. Δεύτερη έρχεται η Ferrari με 9 νίκες εκ των οποίων οι 6 είναι συνεχόμενες από το 1960 έως το 1965. Η Audi παρά την πρόσφατη ιστορία της στον αγώνα είναι η τρίτη πιο επιτυχημένη ομάδα με 8 νίκες, εκ των οποίων οι 5 είναι συνεχόμενες την περίοδο 2004-2008.

Η δράση ξεκινά την Τετάρτη 19 Ιουνίου με τις ελεύθερες δοκιμές και το πρώτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών. Την Πέμπτη θα διεξαχθούν τα υπόλοιπα, 2, σκέλη κατατακτήριων δοκιμών.

Την Παρασκευή δεν υπάρχει αγωνιστική δράση και γίνεται μόνο η παρέλαση των οδηγών.

Το Σάββατο το πρωί έχουμε το Warm-Up και στις 15.00 (16:00 ώρα Ελλάδας) της ίδιας ημέρας είναι η εκκίνηση του μεγάλου αγώνα. Η καρό σημαία θα πέσει 24 ώρες μετά, την Κυριακή στις 15.00 (16:00 ώρα Ελλάδας).

Το πρόγραμμα του αγώνα σε ώρες Ελλάδας

 ΠΗΓΗ:msfree.gr

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ