• Φουντώνει η κόντρα για τη χρήση εθνικών συμβόλων σε συσκευασίες αναψυκτικών

    5:30 μμ, Παρασκευή 04 Οκτ 2019 5:30 μμ, Παρασκευή 04 Οκτ 2019

    Κόντρα έχει ξεσπάσει ανάμεσα στις εταιρείες Βίκος, ΕΨΑ και Λουξ και Coca Cola Hellas για επικοινωνιακή στρατηγική της τελευταίας και τη χρήση εθνικών συμβόλων - και συγκεκριμένα του Παρθενώνα- στις συσκευασίες της.

    Τελευταίο επεισόδιο στη μεταξύ τους αντιπαράθεση είναι η ανακοίνωση που εξέδωσε η Coca-Cola Hellas, στην οποία κάνει λόγο για "συνεχιζόμενη συκοφαντική ενέργεια που στρέφεται κατά της συλλεκτικής συσκευασίας Coca-Cola με θέμα την Αθήνα". Μάλιστα, τονίζει ότι"θα ασκήσει τα νόμιμα δικαιώματά της για κάθε συκοφαντική δράση κατά της εταιρείας, προκειμένου να αποκατασταθεί η αλήθεια".

    Σημειώνεται ότι τις τελευταίες μέρες βρίσκεται σε εξέλιξη ένας "πόλεμος" ανακοινώσεων με τις εταιρείες ΒΙΚΟΣ, ΛΟΥΞ και ΕΨΑ, μέλη της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, να φτάνουν στο σημείο να στείλουν εξώδικη διαμαρτυρία κατά του υπουργείου Πολιτισμού.

    Σε ανακοίνωσή τους τα μέλη της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ σημειώνουν ότι το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας έχει δώσει διορία 30 εργάσιμων ημερών στην Coca Cola για να αποσύρει από τη διαφημιστική της καμπάνια την παρουσία των εθνικών συμβόλων όχι μόνο από τις συλλεκτικές συσκευασίες της αλλά και από το σύνολο της επικοινωνίας της και εκφράζουν την έντονη δυσφορία τους για τη στάση του η στάση του υπουργείου Πολιτισμού.

    Αναλυτικά:

    "Ως μια συλλογική κίνηση και μετά την δραστηριοποίηση της Βίκος, ΕΨΑ και Λουξ, εταιρείες με έδρα, ιδιοκτησία και παραγωγή στην Ελλάδα, που αποτελούν Μέλη της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, επέρχεται η κλιμάκωση των δράσεων των τριών εταιρειών καταθέτοντας εξώδικη διαμαρτυρία στο Υπουργείο Πολιτισμού αναφορικά με την Coca Cola και την παράνομη επικοινωνιακή στρατηγική της σχετικά με τη χρήση εθνικών συμβόλων στις συσκευασίες της.

    Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας δικαίωσε τις εταιρείες- Μέλη της ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΕΨΑ, Λουξ και Βίκος, οι οποίες απέδειξαν περίτρανα την απτή εφαρμογή του αρχαίου ρητού «η ισχύς εν τη ενώσει», δίνοντας διορία 30 εργάσιμων ημερών στην Coca Cola για να αποσύρει από τη διαφημιστική της καμπάνια την παρουσία των εθνικών συμβόλων όχι μόνο από τις συλλεκτικές συσκευασίες της αλλά και από το σύνολο της επικοινωνίας της. Κι ενώ οι τρεις ελληνικές εταιρείες έχουν δικαιωθεί σύμφωνα με απόφαση του ΣΕΕ, η στάση του Υπουργείου Πολιτισμού απέναντι στην εμπορευματοποίηση της εθνικής μας κληρονομιάς εγείρει ερωτήματα.

    Το Υπουργείο Πολιτισμού λαμβάνοντας υπόψη του την απόφαση μιας και μόνο έμμισθης συμβούλου του, παραχωρεί το δικαίωμα στην Coca Cola να συνεχίζει να εμπορευματοποιείται τα εθνικά μνημεία χωρίς να προβαίνει στην επιβολή κάποιου προστίμου ή την πληρωμή των σχετικών τελών, παρά τη σαφήνεια του νόμου επί του θέματος. Η εν λόγω απόφαση εγείρει ερωτήματα καθώς η μη διεκδίκηση είσπραξης των προβλεπομένων ποσών από το Υπουργείο Πολιτισμού προς την εταιρεία σημαίνει τη ζημίωση του κράτους και της οικονομίας συνολικά, αφού σε αντίθετη περίπτωση η πολυεθνική θα κατέθετε κάποια εκατομμύρια στα ταμεία της χώρας. Ασφαλώς, καμία από τις εταιρείες που έχουν τεθεί εναντίον της Coca Cola δεν προσβλέπει μέσω της προσφυγής της στη δικαιοσύνη στην χρηματική αποζημίωση, αντιθέτως, απώτερος σκοπός κάθε κίνησης αποτελεί ο περιορισμός της αυθαιρεσίας στη χρήση των εθνικών συμβόλων για επιχειρηματικό όφελος.

    Με στόχο την προάσπιση αλλά και την προώθηση του σύγχρονου, επιχειρηματικού και παραγωγικού πολιτισμού της χώρας μας, η Λουξ, Βίκος και ΕΨΑ θα προβούν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες και κινήσεις εάν η εξώδικη διαμαρτυρία προς το Υπουργείο Πολιτισμού δεν ληφθεί υπόψη και δεν αποδώσει καρπούς. Με την εν λόγω διαφημιστική καμπάνια της Coca Cola είναι πασιφανές ότι αφενός καταστρατηγείται η έννοια του αθέμιτου ανταγωνισμού και της επιχειρηματικής δεοντολογίας και αφετέρου πλήττεται σφοδρά η οικονομία της χώρας.

    Αναμένοντας τις επόμενες κινήσεις από πλευράς του Υπουργείου οι τρεις εταιρείες, η ΕΨΑ, η Βίκος και η Λουξ ενωμένες συνεχίζουν τον αγώνα για την προστασία της χρήσης των εθνικών μας συμβόλων".

    Η απάντηση του υπουργείου Πολιτισμού

    «Η εταιρεία "Coca Cola Ελλάς" είχε απευθυνθεί τον Νοέμβριο 2018 στις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού, προκειμένου να λάβει άδεια ελεύθερης σχεδιαστικής σύνθεσης-σκίτσου για τη διαφήμιση συλλεκτικής συσκευασίας αφιερωμένης στην Αθήνα. Οι Υπηρεσίες, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, απάντησαν στους ενδιαφερομένους ότι δεν απαιτείται άδεια χρήσης για την ελεύθερη σχεδιαστική απεικόνιση από πλευράς αρμοδιοτήτων Υπουργείου Πολιτισμού.

    Στις 4 Ιουλίου 2019 -τρεις μέρες πριν από τις Εθνικές Εκλογές- δημοσιεύθηκε εσπευσμένα η Υπουργική Απόφαση Ζορμπά-Στρατή σχετικά με τους «Όρους, προϋποθέσεις, διαδικασίες και καθορισμό των οργάνων χορήγησης άδειας παραγωγής, αναπαραγωγής και διάδοσης στο κοινό, με οποιοδήποτε τρόπο και μέσο, αντιγράφων και απεικονίσεων μνημείων που ανήκουν στο Δημόσιο». Η υπουργική απόφαση αφορά, ανάμεσα στα άλλα, «και στην παραγωγή αντιγράφων, απεικονίσεων και λοιπών αναπαραστάσεων, τρισδιάστατων ή μη, με οποιοδήποτε τρόπο και μέσο -ανεξαρτήτως μεθοδολογίας- μνημείων που ανήκουν στο Δημόσιο…».

    Η υπουργική απόφαση εκδόθηκε μετά από τη γνωμοδότηση του ΚΑΣ της 1ης Αυγούστου 2018. Δηλαδή, με 11 μήνες καθυστέρηση και με σημαντικές αλλαγές -μη αιτιολογημένες- σε σχέση με τη γνωμοδότηση του ΚΑΣ και τις αντιρρήσεις των αρμοδίων Υπηρεσιών.

    Σε αντίθεση με την ύπαρξη θεσμικού πλαισίου, που δημιουργήθηκε το 2005, το 2011 και το 2012, και που αφορά στην καταβολή τελών στο Δημόσιο στην περίπτωση κινηματογραφήσεων, βιντεοσκοπήσεων, φωτογραφήσεων μνημείων και χρήσης τους στο διαδίκτυο, η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν φρόντισε για την έκδοση αντίστοιχης απόφασης καταβολής τελών για τις προβλεπόμενες στην υπουργική απόφαση Ζορμπά-Στρατή χρήσεις. Ως εκ τούτου δεν διασφάλισε την διαδικασία είσπραξης εσόδων για το Δημόσιο.

    Με την υπουργική απόφαση Ζορμπά-Στρατή εισάγεται προληπτική λογοκρισία για αναπαραστάσεις, είτε αφορά στα παιδιά που ζωγραφίζουν μνημεία, είτε σε οποιονδήποτε καλλιτέχνη εμπνέεται, σχεδιάζει και απεικονίζει μνημεία, καθώς απαιτείται σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, άδεια από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και μάλιστα κατόπιν γνωμοδότησης του ΚΑΣ.

    Με εισήγησή τους όλες οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού ζήτησαν από την Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, κ. Λίνα Μενδώνη, την ανάκληση της υπουργικής απόφασης Ζορμπά-Στρατή, διότι δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην εφαρμογή της, καθώς εκδόθηκε χωρίς σαφή νομική εξουσιοδότηση, παρουσιάζει ζητήματα συνταγματικότητας ως προς την κατοχύρωση της προστασίας της Τέχνης και αντίκειται στις διατάξεις του θεσμικού πλαισίου για την πνευματική ιδιοκτησία.

    Με απόφαση της Υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού, έχει συγκροτηθεί ομάδα εργασίας ώστε μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 2019 να επανεξετάσει την Υπουργική απόφαση Ζορμπά-Στρατή, προκειμένου να προτείνει νέο θεσμικό πλαίσιο, το οποίο σύμφωνα με τον ν. 3028/2002 θα εισαχθεί εντός του έτους ενώπιον του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου για την κατά νόμον γνωμοδότηση».

    Τι δηλώνουν η πρώην υπουργός και ο πρώην υφυπουργός Πολιτισμού

    Δήλωση για το θέμα έκανε η πρώην υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά λέγοντας ότι "πνίγηκαν σε μια γουλιά Coca Cola".

    "Στην περίπτωση της διαφημιστικής καμπάνιας της Coca Cola με απεικονίσεις του Παρθενώνα και άλλων μνημείων χωρίς προηγούμενη άδεια, η ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού αποπειράται με παραπλανητική ρητορική να ανατρέψει το ισχύον διαχρονικά θεσμικό πλαίσιο, αναφορικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις της χορήγησης άδειας απεικονίσεων για εμπορική εκμετάλλευση και διαφημιστικούς σκοπούς. Όχι μόνο καθυστερεί τους τρεις τελευταίους μήνες να εφαρμόσει τα όσα ο νόμος και οι υπουργικές αποφάσεις που βρίσκονται εν ισχύ ορίζουν, όχι μόνο δεν απαιτεί από την εταιρεία τα δημόσια έσοδα που προκύπτουν αλλά παραιτείται των αρμοδιοτήτων του περί αδειοδότησης με επίσημη ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του υπουργείου, σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος, ενώ κωλυσιεργεί παραπέμποντας σε μια ακόμη επιτροπή.

    Όμως η αλήθεια είναι απλή και κάθε μέρα που περνάει παράγονται πολιτικές και υπηρεσιακές ευθύνες με οσμή σκανδάλου, καθώς και σειρά ερωτηματικών που πρέπει να διερευνηθούν, δεδομένου ότι:

    1.Με το νόμο «Για την προστασία των αρχαιοτήτων και εν γένει της πολιτιστικής κληρονομιάς», καθώς και με τις υπουργικές αποφάσεις που ακολούθησαν μετά το 2002, συμπεριλαμβανομένης της πιο πρόσφατης με ημερομηνία 4.7.2019, ορίζονται σαφώς οι όροι, οι προϋποθέσεις, τα όργανα και οι διαδικασίες χορήγησης άδειας παραγωγής, αναπαραγωγής και διάδοσης στο κοινό, με οποιονδήποτε τρόπο και μέσο, αντιγράφων και απεικονίσεων μνημείων που ανήκουν στο Δημόσιο για εμπορικούς και διαφημιστικούς σκοπούς.

    2.Η Υπουργική Απόφαση της 4.7.2019εκδόθηκε μετά από προσεκτική επεξεργασία των νέων τεχνολογικών δεδομένων που αφορούν τις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας, καθώς και πρακτικών που ισχύουν σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως ορίζει ο νόμος. Ο χρόνος που απαιτήθηκε καθώς και ο χρόνος έκδοσης είχε να κάνει αποκλειστικά με τη σχολαστική και συστηματική επεξεργασία που ήταν αναγκαία.

    3. Η παραπάνω Υπουργική Απόφαση, κατ’ εξουσιοδότηση του νόμου, λαμβάνει ρητά υπόψη της το πλέγμα των προστατευτικών διατάξεων, ενώ δεν μεταβάλλει το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο για τον προσδιορισμό του ύψους των τελών.

    4.Είναι ανάξιος σχολιασμού και στα όρια σαχλού παιδιαρίσματος ο ισχυρισμός περί «προληπτικής λογοκρισίας» σε έργα απεικονίσεων παιδιών, καθώς ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα και με οποιαδήποτε πρόβλεψη της Υπουργικής Απόφασης. Παρομοίως εκ του πονηρού είναι ο ανυπόστατος ισχυρισμός σχετικά με τη «λογοκρισία» των καλλιτεχνών, δεδομένου ότι το πλαίσιο γι’ αυτούς ρυθμίζεται από νόμο του 1980 και ουδεμία σχέση έχει με την πρόσφατη Υπουργική Απόφαση.

    Επειδή όλα τα παραπάνω αγγίζουν τον πυρήνα της προστασίας και τα αποκλειστικά δικαιώματα του Ελληνικού Δημοσίου στα μνημεία του ελληνικού κράτους, πράξαμε στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας όλα όσα ήταν αναγκαία για το σεβασμό και τη διαφύλαξή τους, με γνώμονα την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος. Η ολιγωρία και οι καθυστερήσεις της σημερινής ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού το εκθέτουν ανεπανόρθωτα"αναφέρει η κ. Ζορμπά.

    Από την πλευρά του ο πρώην υφυπουργός Πολιτισμού Κώστας Στρατής δήλωσε:

    "Μετά τον τραγέλαφο με τον προσωρινό δανεισμό των Γλυπτών από το Βρετανικό Μουσείο, που έληξε άδοξα για τον πρωθυπουργό με το μεγαλοπρεπές άδειασμά του από την υπουργό Πολιτισμού σε πρόσφατη συνέντευξή της το Υπουργείο Πολιτισμού κατόρθωσε να χτυπήσει για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες εβδομάδες για τον Παρθενώνα. Αυτή τη φορά σε σχέση με τη χρήση απεικόνισης του κορυφαίου αυτού μνημείου του παγκόσμιου πολιτισμού σε συσκευασίες της Coca Cola στο πλαίσιο διαφημιστικής καμπάνιας.

    Το θεσμικό πλαίσιο για τη χρήση απεικονίσεων των μνημείων που διαχειρίζεται το κράτος είναι σαφές και ισχυρό. Η απόφαση της 4.7.2019της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ προβλέπει ρητά ότι για τη χρήση κάθε είδους απεικονίσεων μνημείων επί κάθε είδους υλικού φορέα, π.χ. βιβλία, περιοδικά, αφίσες, ετικέτες, λογότυπα κ.ά., απαιτείται άδειατου Υπουργείου Πολιτισμού και πληρωμή τελών υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, τα οποία μάλιστα προκαταβάλλονται.

    Και όμως, η υπουργός Πολιτισμού, αντί να πράξει το αυτονόητο καθήκον της και να διασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον, ψεύδεται ασύστολα και κατασκευάζει δήθεν “σφάλματα” της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας, καλώντας μας μάλιστα να σιωπήσουμε για το θέμα. Με τον θρασύτατο αυτό τρόπο, επιχειρεί να συσκοτίσει τις πραγματικές της προθέσεις για την ακύρωση της απόφασή μας της 4.7.2019 και τον περιορισμό του όρου “απεικόνιση” μόνο στην πιστή και ακριβή αποτύπωσης της φυσικής εικόνας των μνημείων, ώστε να μην απαιτείται άδεια του Υπουργείου Πολιτισμού και καταβολή τελών υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου για τη χρήση των πάσης φύσεως τεχνικών και καλλιτεχνικών αποδόσεων για εμπορικούς και διαφημιστικούς σκοπούς. Χαρακτηριστική, εξάλλου, είναι η ταύτιση της ρητορικής της υπουργού με την επιχειρηματολογία κύκλων της εταιρείας ότι η απόφαση της 4.7.2019 είναι δήθεν «αντίθετη με τον νόμο και το Σύνταγμα, καθώς υποβάλλει σε μορφή προληπτικής λογοκρισίας την τέχνη - ελεύθερα σχέδια».

    Την ίδια στιγμή, βέβαια, η κατά τα άλλα λαλίστατη υπουργός δεν βρίσκει δυο λόγια να πει για την πραγματική είδηση των ημερών, που δεν είναι άλλη από την ποινική δίωξη κατά δεκαεπτά μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου Αλληλοβοήθειας για σοβαρά κακουργήματα, μεταξύ των οποίων και αυτό της εγκληματικής οργάνωσης. Μια σημαντικότατη εξέλιξη από την οποία ανακύπτουν βαρύτατες πολιτικές ευθύνες για τους υπουργούς της Νέας Δημοκρατίας της περιόδου 2012 – 2014, που οφείλουν να πάρουν θέση, αλλά και για την ίδια προσωπικά, τόσο ως γενική γραμματέας του Υπουργείου εκείνη την περίοδο, όσο και με την τωρινή της ιδιότητα για την πολιτική αναδοχή και κάλυψη που έχει προσφέρει από την πρώτη στιγμή της θητείας της στους εμπλεκόμενους.

    Όπως, όμως, έχει πει και ο Αβραάμ Λίνκολν “μπορείς να τους ξεγελάς όλους για λίγο καιρό, λίγους για όλο τον καιρό αλλά όχι όλους για όλο τον καιρό ”.

    Νέα απάντηση του υπουργείου Πολιτισμού

    Η υπόθεση φαίνεται πως εξελίσσεται σε αντιπαράθεση και μεταξύ της νυν και της πρώην ηγεσίας του υπουργείου Πολιτισμού. Στη νέα ανακοίνωσή του το υπουργείο Πολιτισμού αναφέρει ότι η πρώην ηγεσία του ξεχνά τα εξής:

    "1.Τον Αύγουστο του έτους 2018 η εταιρεία «Coca - Cola Hellas» παρουσίασε μια αναμνηστική και συλλεκτική φιάλη, προς τιμή του νησιού της Κρήτης και της πλούσιας ιστορίας του, επί της οποίας υπήρχε σκίτσο - σύνθεση τοιχογραφιών του Παλατιού της Κνωσσού. Προ της κυκλοφορίας της φιάλης η εταιρεία αιτήθηκε από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Ηρακλείου τη χορήγηση πληροφοριών σχετικά με την αναγκαιότητα λήψης σχετικής άδειας χρήσης, με την αρμόδια ΕΦΑ να αποφαίνεται ότι δεν είναι αναγκαία η λήψη της άδειας αυτής.

    2. Το Νοέμβριο του έτους 2018 η ίδια εταιρεία «Coca - Cola Hellas» απευθυνόμενη στην εν θέματι αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Αθηνών, προκειμένου να λάβει άδεια ελεύθερης σχεδιαστικής σύνθεσης - σκίτσου για τη διαφήμιση συλλεκτικής συσκευασίας αφιερωμένης στην Αθήνα. Η ΕΦΑ Πόλης Αθηνών, σε απάντηση του ανωτέρω αιτήματος, ενημέρωσε την ενδιαφερόμενη εταιρεία ότι δεν απαιτείτο άδεια χρήσης για την ελεύθερη σχεδιαστική απεικόνιση, από πλευράς αρμοδιοτήτων Υπουργείου Πολιτισμού.

    3. Η διαφημιστική καμπάνια της «Coca - Cola Hellas» έχει ως έναρξη χρόνο προγενέστερο της 04-07-2019 χρονικό σημείο κατά το οποίο άλλαξε το θεσμικό πλαίσιο για τη χρήση αναπαραστάσεων και συνεπώς δεν καταλαμβάνεται απ’ αυτό".

    "Τα ανεπαρκή διοικητικά-νομικά αντανακλαστικά της προηγούμενης ηγεσίας αποτυπώνονται στην περιβόητη υπουργική απόφαση της 4ης Ιουλίου την οποία επιχειρεί να την κάνει σημαία του ενώ αυτή στο σύνολό της προσβάλλει το σύνολο του νομικού μας πολιτισμού καθώς και του κράτους δικαίου.

    Τέλος συμφωνούμε με την αναφορά του κ. Στρατή στη ρήση του Αβραάμ Λίνκολν ότι «μπορείς να τους ξεγελάς όλους για λίγο καιρό, λίγους για όλο τον καιρό αλλά όχι όλους για όλο τον καιρό» και για αυτό η πλειοψηφία του ελληνικού λαού έθεσε την πολιτική του ιδίου και του ΣΥΡΙΖΑ στο περιθώριο" σημειώνει το υπουργείο Πολιτισμού.

    Η ανακοίνωση της Coca Cola Hellas

    "Με αφορμή τη συνεχιζόμενη συκοφαντική ενέργεια των εταιριών ΒΙΚΟΣ, ΛΟΥΞ και ΕΨΑ που στρέφεται κατά της συλλεκτικής συσκευασίας Coca-Cola με θέμα την Αθήνα, η Εταιρία ξεκαθαρίζει ότι έλαβε, το Νοέμβριο του 2018, έγγραφη διαβεβαίωση από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Πολιτισμού, υπό την προηγούμενη πολιτική ηγεσία, ότι δεν απαιτείται άδεια για την απεικόνιση της συλλεκτικής φιάλης που υποβλήθηκε προς έλεγχο.

    Οι εντυπώσεις που δημιουργούνται το τελευταίο διάστημα σε βάρος μας, περί μη τήρησης του νόμου, είναι απολύτως λανθασμένες καθώς διαστρεβλώνουν την πραγματική εικόνα, μειώνουν την αξία των ενεργειών μας και τον ουσιαστικό σκοπό των συλλεκτικών συσκευασιών, που είναι η προβολή της Ελλάδας και η στήριξη του ελληνικού Τουρισμού.

    Υπενθυμίζουμε ότι η νομοθεσία που βρίσκεται σε ισχύ από το 2002 ουδέποτε υπέβαλε σε αδειοδότηση ελεύθερα σχέδια μνημείων καθώς κάτι τέτοιο αποτελεί κατάφωρη παραβίαση της κατοχυρωμένης από το Σύνταγμα ελευθερίας της έκφρασης και της καλλιτεχνικής δημιουργίας. Επιπρόσθετα, στην υπουργική απόφαση της 4/7/2019 δεν υπάρχει αναφορά για αναδρομική συμμόρφωση ούτε ορίζεται τρόπος προσαρμογής της αγοράς στις νέες συνθήκες ή υποχρέωση αδειοδότησης για υλικά που βρίσκονται ήδη στην αγορά.

    Το ζήτημα αυτό δεν αφορά την Coca-Cola μόνο, αλλά πλήθος προϊόντων που φέρουν ελεύθερα σχέδια εμπνευσμένα από μνημεία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

    Επιπλέον, αναφορικά με τις κατηγορίες ως προς την μη καταβολή τελών για τη χρήση εθνικών συμβόλων, σημειώνουμε πως δεν τίθεται τέτοιο θέμα, καθώς ούτε η νομοθεσία που βρίσκεται σε ισχύ από το 2002, ούτε η υπουργική απόφαση της 4/7/2019 προβλέπουν καταβολή τελών για ελεύθερα σχέδια.

    Είναι για μας αυτονόητο ότι ο σεβασμός των νόμων, του Συντάγματος, των θεσμών και των πολιτών αυτής της χώρας δεν επιδέχεται εξαιρέσεις.

    Με σεβασμό για την κοινωνία μέσα στην οποία λειτουργεί, η Coca-Cola Hellas θα ασκήσει τα νόμιμα δικαιώματά της για κάθε συκοφαντική δράση κατά της εταιρείας, προκειμένου να αποκατασταθεί η αλήθεια".

    σχολίασε κι εσύ
    σχετικά άρθρα