Χαρδαλιάς στον Realfm 97,8: Τι αλλάζει στην Πολιτική Προστασία της χώρας

«Η Πολιτική Προστασία πρέπει να εξελιχθεί σε μία εθνική υπηρεσία διαχείρισης κρίσεων. Αυτό δεν γίνεται ούτε με το υπάρχον δυναμικό ούτε με τα υπάρχοντα μέσα και τους εξοπλισμούς. Η ελληνική πολιτεία αν θέλει να τιμήσει την μνήμη των νεκρών από το Μάτι και τη Μάνδρα πρέπει να κάνει τομές. Είμαστε έτοιμοι να κάνουμε αυτές τις τομές στο κομμάτι της Πολιτικής Προστασίας», δήλωσε στον Realfm 97,8 και την εκπομπή του Μάνου Νιφλή ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Νίκος Χαρδαλιάς.

Ο κ. Χαρδαλιάς υποστήριξε ότι«το μεγάλο πρόβλημα της πολιτικής προστασίας ήταν πάντα ένα και αφορούσε ποιον παρακολουθεί . Θα υπάρχει εθνικός συντονιστής, περιφερειακοί συντονιστές και τοπικοί συντονιστές», τονίζοντας ότι «χρειαζόμαστε έμπειρους ανθρώπους, να έχουν διοικητική εμπειρία και επιχειρησιακή εμπειρία για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν. Θα υπάρχουν 13 περιφερειακοί συντονιστές, μετακλητοί, με συγκεκριμένα κριτήρια πρόσληψης, στο πλευρό των περιφερειαρχών όπου θα τους μεταβιβάζονται οι αρμοδιότητες έτσι ώστε να έχουμε μία ομάδα ανθρώπων που θα έχει συγκεκριμένες γνώσεις, θα εκπαιδευτεί σε συγκεκριμένα μοντέλα και δεν θα υπάρχει αυτή η αναρχία προσέγγισης των διαδικασιών που η κάθε περιφέρεια έχει διαφορετικά μοντέλα».

Μάλιστα, ο κ. Χαρδαλιάς υπογράμμισε ότι «η κλιματική αλλαγή είναι κλιματική κρίση πλέον. Στα επόμενα χρόνια έχουμε να αντιμετωπίσουμε φαινόμενα στα οποία δεν είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε, όχι σε επίπεδο μηχανισμών αλλά σε επίπεδο πολιτών. Έχει αξία την ώρα του συμβάντος, ο πολίτης να ξέρει τι κάνει, που κινείται, πως μπορεί να ανταπεξέλθει. Το μεγάλο στοίχημα είναι να αντικαταστήσουμε τον φόβο με γνώση. Τα παιδιά μας πρέπει να μάθουν έτσι ώστε όσο μεγαλώνουν να μπορούν ως υπεύθυνοι πολίτες και να το μεταλαμπαδεύσουν και στις επόμενες γενιές. Τα παιδιά όχι μόνο να μάθουν τι πρέπει να κάνουν στον σεισμό αλλά να εξοικειωθούν με το φαινόμενο».

Αναφερόμενος στην γραμμή 112, ο κ. Χαρδαλιάς τόνισε ότι «χθες έγινε η δοκιμή της ενδιάμεσης λύσης, εκπαιδεύεται το προσωπικό ώστε από τις 10 Αυγούστου να λειτουργήσει σε 24ωρη βάση. Στο τέλος του χρόνου θα είμαστε έτοιμοι να εφαρμόσουμε την οριστική λύση για το 112», τονίζοντας πως«το σύστημα είχε διάφορα προβλήματα και στις συσκευές και τον μηχανισμό για αυτό όλα αυτά τα χρόνια κωλυσιεργούσε το σύστημα. Έχει ξεκινήσει ένας οργασμός συσκέψεων με τους παρόχους ώστε να λυθούν τα τεχνικά και λειτουργικά ζητήματα».

Ακούστε το ηχητικό:

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ