Νέες αποκαλύψεις για το κύκλωμα των εκβιαστών

Της  Άννας Κανδύλη

Η κλήση της Αμαλίας Κάτζου και του Διευθύνοντα Σύμβουλου της ΕΥΔΑΠ, Γιάννη Μπενίση, εντός της προσεχούς εβδομάδας, είναι η επόμενη κίνηση του 1ου ειδικού ανακριτή που χειρίζεται την υπόθεση με το κύκλωμα των εκβιαστών δημοσιογράφων.

Μετά τις απολογίες του εκδότη της  εφημερίδας «Ακρόπολη» Παναγιώτη Μαυρίκου και των δημοσιογράφων Χρήστου Φράγκου και Τάκη Μουσσά που κατέληξαν στην προφυλάκιση του τελευταίου και στην επιβολή περιοριστικών όρων για τους άλλους δύο, ο δικαστικός λειτουργός καλεί ενώπιόν του τους καταγγέλλοντες προκειμένου να επιβεβαιώσουν όσα κατέθεσαν στην αστυνομία.

Στη συνέχεια, σύμφωνα με πληροφορίες του Real.gr, ο ανακριτής θα καλέσει επίσης ως μάρτυρες -σε αυτή τη φάση-  τους 5 δημοσιογράφους, ιδιοκτήτες sites και εντύπων, οι οποίοι αναφέρονται στις  συνομιλίες που κατέγραψαν οι αρχές  και  έχουν δημιουργηθεί υπόνοιες από τα λεγόμενα των κατηγορουμένων ότι  προχωρούσαν σε κατευθυνόμενα δημοσιεύματα με αντάλλαγμα χρήματα από τις διαφημίσεις.

Ύφος… Μέρντοχ, εκπτώσεις «τέλος σεζόν»

Την ίδια ώρα μέσα από τα στοιχεία της δικογραφίας αποκαλύπτεται η πολυσχιδής δραστηριότητα του κυκλώματος.

Ειδικότερα σε ό,τι αφορά τον Παναγιώτη Μαυρίκο από τα έγγραφα που κατάσχεσαν οι αρχές, φαίνεται να είχε «σαρώσει» υπουργεία, περιφέρειες, δήμους, νοσοκομεία, πανεπιστήμια, ΤΕΙ ακόμη και …εκκλησιαστικά ιδρύματα!

Έτσι, στις καταστάσεις που διατηρούσε βρίσκουμε μεταξύ άλλων τον Δήμο Παλαμά, το ΤΕΙ Δυτική Ελλάδος, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, αλλά και το Κουτλιμπάνειο Νοσοκομείο στη Λάρισα.

Εφαρμόζοντας την αρχή «λίγα από πολλούς» η εταιρία του εκδότη της εφημερίδας «Ακρόπολη» συγκέντρωνε αξιοσέβαστα ποσά που ξεπερνούσαν στο σύνολο, όπως φέρεται να αναγράφει ο ίδιος στα σημειωματάριά του, και τις 750.000 ευρώ για ένα εξάμηνο.

Ενδεικτικό της τακτικής που ακολουθούσε είναι οι καταγραφές για διαφημιστικές δαπάνες από φορείς που κατά περίπτωση άγγιζαν και τα 50 ευρώ(!) πληρωτέα, δίνοντάς τους και έκπτωση… 99%!

Εκεί όμως που φαίνεται η «δαιμόνια» επιχειρηματική τακτική του νεόκοπου εκδότη είναι η προσέγγιση που έκανε σε μεγάλες επιχειρήσεις προκειμένου να τις πείσει να του δώσουν διαφήμιση.

Χαρακτηριστικό αυτού είναι οι επιστολές που έστελνε στις εταιρίες, πανομοιότυπες όσον αφορά στα επιχειρήματα για τα οποία έπρεπε να τον προτιμήσουν, διαφορετικές ωστόσο ως προς τα ποσά.

Μέσα από αυτές συστήνεται ως επικεφαλής ομίλου εφημερίδων, ημερήσιων και εβδομαδιαίων, καθώς και οικονομικών εντύπων και ηλεκτρονικών σελίδων…

Επικαλείται μάλιστα, στις εν λόγω επιστολές, στοιχεία του πρακτορείου διανομής τύπου, σύμφωνα με τα οποία, η εφημερίδα «Ακρόπολη» είναι «δεύτερη σε πωλήσεις στα πρωινά πανελλαδικά και ημερήσια φύλλα».

Συνεχίζοντας τον καταιγισμό των επιχειρημάτων του προκειμένου να προσδώσει  εγκυρότητα, αναφέρει επίσης: «Συγκεκριμένα (σ.σ η εφημερίδα «Ακρόπολη») διανέμεται καθημερινά στο σύνολο των Σωμάτων μέσω της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας, Προεδρεία της Δημοκρατίας(;), Μέγαρο Μαξίμου, Υπουργεία, Γενικές  Γραμματείς(;), Τράπεζες.

Επίσης σε όλες τις εταιρίες αποδελτίωσης, ώστε να πηγαίνουν τα δημοσιεύματά μας σε 120.000(!) επιχειρήσεις, εταιρίες και οργανισμούς.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι η «Ακρόπολη» προβάλλεται καθημερινά από το σύνολο των μεγαλύτερων διαδικτυακών ιστότοπων της χώρας. Η ποιότητα και η εγκυρότητα της «Ακρόπολης» προσδίδουν ιδιαίτερη σημασία, όχι μόνο στα κείμενα, αλλά και στην προβολή των καταχωρήσεων».

Διαβάστε επίσης:

Τι είπαν στον ανακριτή Μαυρίκος και Φράγκου για τους εκβιασμούς

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ