Μειωμένη η αγοραστική κίνηση την Κυριακή

Μειωμένη η αγοραστική κίνηση την Κυριακή

 

Η Κυριακή 3 Νοεμβρίου επιβεβαίωσε την μειωμένη αγοραστική κίνηση και το χαμηλό διαθέσιμο εισόδημα. Οι οποιεσδήποτε αναφορές περί επιτυχίας του μέτρου, οι οποίες δεν βασίζονται σε πραγματικά στοιχεία αλλά υποθέσεις, μάλλον επιβαρυντικά λειτουργούν στον εκσυγχρονισμό της αγοράς”.

Αυτό υποστηρίζει έρευνα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, σε εμπορικές επιχειρήσεις της Αττικής, για την πορεία της αγοράς την Κυριακή 3 Νοεμβρίου.

«Αναμφισβήτητα η Κυριακή που πέρασε ήταν μια μέρα με πολύ κόσμο στη βόλτα ιδίως στους πολύ κεντρικούς και γνωστούς δρόμους της Αθήνας. Είναι πολύ δύσκολο να διερευνηθεί κατά πόσο ο τζίρος των εμπορικών επιχειρήσεων ήταν αυξητικός ή όχι, παρά μόνο μέσα από τους ίδιους του επιχειρηματίες. Το ΙΝΕΜΥ, έχοντας αποστείλει ερευνητές σε όλα τα κάτωθι σημεία αγορών στις 3 Νοεμβρίου ώστε μέσω της εμπειρικής παρατήρησης να επισημάνει ορισμένα βασικά συμπεράσματα, συγκράτησε και ορισμένες εμπορικές επιχειρήσεις οι οποίες ήταν ανοιχτές στις 3 Νοέμβριου και επανήλθε με τηλεφωνική έρευνα τη Δευτέρα.

Θεωρείται αξιοσημείωτο ότι τα αποτελέσματα αφορούν επιχειρηματίες οι οποίοι άσχετα με τη στάση τους απέναντι στις Κυριακές, επέλεξαν να κρατήσουν ανοιχτά τα καταστήματά τους.

Βασικά Συμπεράσματα

Αναλυτικά από την έρευνα προκύπτουν τα εξής:

– Από το σύνολο των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα, το 87% ανέφερε ότι την Κυριακή είχε μικρότερη επισκεψιμότητα στο κατάστημα σε σύγκριση με το Σάββατο. Το παραπάνω στοιχείο είναι πολύ σημαντικό και θα πρέπει να συνδυαστεί και με άλλες παραμέτρους. Αρχικά, όταν αναφερόμαστε σε επισκεψιμότητα περιγράφουμε τον κόσμο που εισήλθε στο κατάστημα ανεξάρτητα αν ψώνισε ή όχι. Το εύρημα λοιπόν, επιβεβαιώνει την αίσθηση που είχαν αρκετοί έμποροι ότι δηλαδή ενώ υπήρχε κόσμος στο δρόμο που έκανε βόλτα, δεν έμπαινε στα καταστήματα. Είναι πολύ ενδεικτικό, ότι ακόμα και στο κέντρο της Αθήνας όπου υπήρχε ο περισσότερος κόσμος, μόνο 4 επιχειρήσεις απάντησαν ότι είχαν περισσότερη επισκεψιμότητα από το Σάββατο.

– Η ίδια κατάσταση, λίγο δυσμενέστερη, διαμορφώθηκε και για το τζίρο των επιχειρήσεων, όπου το 92% των εμπορικών επιχειρήσεων υποστηρίζει ότι κινήθηκε πτωτικά σε σύγκριση με το Σάββατο. Όχι μόνο ο κόσμος δεν έμπαινε μέσα στα καταστήματα αλλά δεν ψώνιζε κιόλας. Ακόμα και σε περιοχές όπως η Γλυφάδα, το κέντρο Αθήνας και η Κηφισιά όπου και η εμπειρική παρατήρηση έδειξε ότι υπήρχε πράγματι αρκετός κόσμος, οι επιχειρήσεις των περιοχών αυτών απαντούν ότι ούτε ο τζίρος ούτε η επισκεψιμότητα ήταν καλύτερη από το Σάββατο.

– Παρ’ όλο που ο κόσμος όπως τουλάχιστον παρατηρήθηκε «δια γυμνού οφθαλμού» πλημμύρισε κεντρικούς εμπορικούς δρόμους, όχι μόνο δεν υπήρχε ιδιαίτερη επισκεψιμότητα στα καταστήματα και οι τζίροι ήταν σημαντικά χαμηλότεροι του Σαββάτου, αλλά και οι ίδιοι οι επιχειρηματίες, σε ερώτηση αν θα θελαν να ανοίξουν την επόμενη Κυριακή, σχεδόν το 80% δηλώνει πως όχι. Και για μια ακόμα φορά, είναι πολύ χαρακτηριστικό ότι ακόμα και για το κέντρο της Αθήνας, από τις 60 εμπορικές επιχειρήσεις του δείγματος μόνο οι 20 δήλωσαν ότι θέλουν να ανοίξουν την επόμενη Κυριακή.

– Καταληκτικά, πρόκειται σίγουρα για μια νέα καταναλωτική συνήθεια η οποία μπορεί σε άλλες εποχές να είχε μεγαλύτερη απήχηση και θετικές συνέπειες στην αγορά.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ