Με τρακτέρ και σε καρότσες μεταφέρονται μαθητές

Με τρακτέρ και σε καρότσες μεταφέρονται μαθητές 

Με τρακτέρ και σε καρότσες αγροτικών αυτοκινήτων μεταφέρονται στα σχολεία τους μαθητές από πολλούς οικισμούς του νομού Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα να εγκυμονούν πολλοί κίνδυνοι για τη σωματική τους ακεραιότητα, ενώ περίπου 300 παιδιά στο νομό δεν πάνε καθόλου σχολείο, αφού οι γονείς τους δεν έχουν τρόπο να τα μεταφέρουν.

Αυτό τόνισαν δήμαρχοι – μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ο πρόεδρος της ΠΕΔ-ΚΜ και δήμαρχος Νεάπολης – Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, ο αντιπρόεδρος και δήμαρχος Θέρμης, Θόδωρος Παπαδόπουλος και το μέλος του Δ.Σ. και δήμαρχος Αμπελοκήπων – Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου), ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Θεοφάνης Παππάς και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Γονέων Νομού Θεσσαλονίκης, Γιώργος Θώμογλου, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, με στόχο να αναδείξουν το οξύτατο πρόβλημα της μεταφοράς μαθητών, το οποίο παραμένει άλυτο σε μεγάλο βαθμό, περίπου ένα μήνα μετά το πρώτο κουδούνι για τη φετινή σχολική χρονιά.

Οπως ανέφεραν, σήμερα δύο στους τρεις μαθητές του νομού Θεσσαλονίκης (4.000 από τις συνολικά 6.000 παιδιά που υπάρχει ανάγκη μεταφοράς τους στα σχολεία τους) δε μεταφέρονται με τα λεωφορεία, αφού οι ιδιοκτήτες τους αρνούνται να υπογράψουν τη σύμβαση για τη φετινή χρονιά, λόγω μεγάλης μείωσης της αμοιβής τους σε σχέση με πέρυσι. Το αποτέλεσμα είναι, όπως τόνισε ο κ. Θώμογλου, οι γονείς να έχουν μετατραπεί σε… ταξιτζήδες.

Παράλληλα και σύμφωνα με τον κ. Παππά, σήμερα στη δυτική Θεσσαλονίκη εξυπηρετείται το 63% των δρομολογίων μαθητών, ενώ στην ανατολική Θεσσαλονίκη μόλις το 32%, αφού αυτά μέχρι στιγμής θεωρούνται συμφέροντα οικονομικά για τους λεωφορειούχους.

Ευθύνες στην Πολιτεία

Ευθύνες στην Πολιτεία και ειδικότερα στο υπουργείο Εσωτερικών έριξαν οι εκπρόσωποι της ΠΕΔ-ΚΜ για τα προβλήματα στη μεταφορά των μαθητών μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, τα οποία είναι φέτος μεγαλύτερα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Οπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαδόπουλος, το υπουργείο Εσωτερικών επικαιροποίησε πολύ αργά, στις 14 Ιουνίου, το νέο θεσμικό πλαίσιο που καθόρισε τις αμοιβές των λεωφορειούχων, αφού χρειάζονται σίγουρα τρεις μήνες για την ολοκλήρωση του δημόσιου διαγωνισμού. «Ακόμη και να υπήρχε αμέσως συμφωνία με τους λεωφορειούχους, θα χρειαζόμασταν άλλες 15 μέρες για να ξεκινήσει η μεταφορά. Δηλαδή, το υπουργείο Εσωτερικών εκ προοιμίου ήξερε ότι οι μαθητές θα έμεναν 15 μέρες χωρίς μεταφορά. Σήμερα κάποια σχολεία είναι κλειστά και τα παιδιά μεταφέρονται με κάθε τρόπο, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η σωματική τους ακεραιότητα. Μεταφέρονται ακόμη και σε τρακτέρ και σε καρότσες αγροτικών αυτοκινήτων», τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος, ζητώντας, παράλληλα, από την κυβέρνηση να δώσει τη δυνατότητα στις περιφέρειες να διαπραγματευθούν τα 0,35 ευρώ ανά χιλιόμετρο, τα οποία πρόκειται να δοθούν στους γονείς που μεταφέρουν μόνοι τους τα παιδιά τους.

Από την πλευρά του ο κ. Παππάς, έδωσε δίκιο στους λεωφορειούχους, κάνοντας λόγο για πολύ χαμηλές αμοιβές σε αρκετές περιπτώσεις. «Για κάποια μαθητικά δρομολόγια με λεωφορεία 50 θέσεων και για μονή διαδρομή έχει οριστεί αμοιβή 26 ευρώ. Τι να καλύψει με τα λεφτά αυτά ο λεωφορειούχος; Με τις τιμές αυτές δεν πρόκειται να γίνει η μεταφορά των μαθητών», είπε ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης. Ο ίδιος σημείωσε ακόμη ότι τα μεγαλύτερα προβλήματα με τη μεταφορά των μαθητών εντοπίζονται στους Δήμους Θερμαϊκού, Θέρμης, Λαγκαδά, Βόλβης, Ωραιοκάστρου και Χαλκηδόνας.

Στο γεγονός ότι ήδη έχουν χαθεί πολλές εκπαιδευτικές ώρες για κάποια παιδιά, το οποίο είναι παράνομο και επισύρει ποινικές ευθύνες, αναφέρθηκε ο κ. Δανιηλίδης, ενώ ο κ. Κυρίζογλου τόνισε ότι πρέπει η Πολιτεία να λύσει άμεσα το θέμα, έστω και προσωρινά και στη συνέχεια οι δήμαρχοι από το Νοέμβριο μέχρι το Μάιο θα διαμορφώσουν προτάσεις, ώστε να μην παρουσιαστούν στο μέλλον τα ίδια προβλήματα «Εκτός από τη μεταφορά των μαθητών, με ευθύνη της Πολιτείας υπάρχουν προβλήματα στον καθαρισμό των σχολείων, στο μαζικό αθλητισμό, στα ωδεία κλπ.», είπε ο κ. Κυρίζογλου.

Τέλος, ο κ. Θώμογλου σημείωσε ότι το 2007 μεταφέρονταν με τα λεωφορεία 11.000 – 12.000 μαθητές στο νομό Θεσσαλονίκης, ενώ σήμερα, εξαιτίας των προβλημάτων, ο αριθμός τους μειώθηκε στις 6.000. «Πρόκειται για συμπαιγνία απέναντι στους γονείς. Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς μας μεταφέρουν από τον Άννα στον Καϊάφα. Θέλουμε ριζική λύση και όχι σαλαμοποίηση του προβλήματος, δηλαδή να μεταφέρονται με τα λεωφορεία τα μεγάλα παιδιά και όχι τα μικρά. Είμαστε γονείς και όχι μεταφορείς ή ταξιτζήδες. Η εκπαίδευση ίσως πρέπει να έρθει στα χέρια της τοπικής αυτοδιοίκησης, για να λυθούν τα προβλήματα», τόνισε ο κ. Θώμογλου.

Πηγή: egnatiapost.gr

 

 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ