• Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας για τη Συνταγματική Αναθεώρηση

    8:39 μμ, Πέμπτη 14 Φεβ 2019 8:39 μμ, Πέμπτη 14 Φεβ 2019

    Οι προτάσεις της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ για τη συνταγματική αναθεώρηση υπερψηφίστηκαν στο σύνολό τους, αναφέρει το Μαξίμου σε ανακοίνωσή του.

    Η ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού

    "Ολοκληρώθηκε η πρώτη ψηφοφορία στην Ολομέλεια της Βουλής επί των προτάσεων αναθεώρησης του Συντάγματος, σύμφωνα με τα άρθρα 110 του Συντάγματος και 119 του Κανονισμού της Βουλής.

    Οι προτάσεις της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ υπερψηφίστηκαν στο σύνολό τους, είτε από την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των βουλευτών είτε ακόμα και από την αυξημένη πλειοψηφία περισσότερων από 180 βουλευτών.

    Συγκεκριμένα:

    - Υπερψηφίστηκαν με συντριπτική πλειοψηφία, που υπερβαίνει κατά πολύ τους 180 βουλευτές, οι προτάσεις της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ για την αποσύνδεση της εκλογής του Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής (άρθρο 32), για τον περιορισμό της βουλευτικής ασυλίας (άρθρο 62), για τον περιορισμό των προνομιακών ρυθμίσεων περί ευθύνης υπουργών (άρθρο 86) και για τις ανεξάρτητες αρχές (άρθρο 101Α).

    - Υπερψηφίστηκαν με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των βουλευτών οι προτάσεις της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ για την κατοχύρωση της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους (άρθρο 3), για την κατοχύρωση του πολιτικού όρκου (άρθρα 13, 33 και 59), για την κατοχύρωση κοινωνικών δικαιωμάτων και κοινωνικών αγαθών (άρθρο 21), για την κατοχύρωση εργασιακών και συλλογικών ελευθεριών (άρθρο 22), για την κύρωση διεθνών συνθηκών με δημοψήφισμα (άρθρο 28), για την υποχρεωτική βουλευτική ιδιότητα του πρωθυπουργού (άρθρο 37), για την καθιέρωση εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας (άρθρο 84), για την καθιέρωση της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας (άρθρο 73) και δημοψηφισμάτων με λαϊκή πρωτοβουλία (άρθρο 44), για την καθιέρωση αναλογικού εκλογικού συστήματος και βουλευτών απόδημου Ελληνισμού (άρθρο 54), για την καθιέρωση προσωρινού κωλύματος εκλογιμότητας μετά από τρεις βουλευτικές περιόδους (άρθρο 56) και για την καθιέρωση αναλογικού εκλογικού συστήματος και θεσμών άμεσης δημοκρατίας στην τοπική αυτοδιοίκηση (άρθρο 102).

    Από τις συμπληρωματικές προτάσεις που υπέβαλαν ή υποστήριξαν βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ υπερψηφίστηκαν οι προτάσεις για την κατοχύρωση της απαγόρευσης διακρίσεων λόγω φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού (άρθρο 5), την εισαγωγή της αρχής της επιείκειας και την κατάργηση της διάταξης περί καταχρηστικής άσκησης δικαιώματος (άρθρο 25), την αναπλήρωση του πρωθυπουργού για λόγους υγείας (άρθρο 38), την επέκταση των εγγυήσεων δικαστικής ανεξαρτησίας στους στρατιωτικούς δικαστές (άρθρο 96), τον ορισμό του συστήματος περιφερειακής οργάνωσης και την προστασία των νησιωτικών και ορεινών περιοχών (άρθρο 101).

    Η διαδικασία θα συνεχιστεί μετά από ένα μήνα, οπότε θα διεξαχθεί η δεύτερη ψηφοφορία στην Ολομέλεια, επί των διατάξεων που συγκέντρωσαν την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των βουλευτών σ' αυτή την πρώτη ψηφοφορία".

    Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας

    H εθνική αντιπροσωπεία στις προτάσεις της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ για τις αναθεωρητέες διατάξεις τοποθετήθηκε ως εξής:

    • άρθρο 3 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 151 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 19 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 3 παρ.2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 151 "ΝΑΙ", 102 "ΟΧΙ", 19 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 3 παρ. 3 (κατάργηση παραγράφου): 167 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 3 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προσθήκη ερμηνευτικής δήλωσης προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους): 153 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 13 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 151 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ" , 20 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 21 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κρατικής εγγύησης ενός αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης για όλους μέσα από καθολικές κοινωνικές υπηρεσίες και εισοδηματικές ενισχύσεις): 157 "ΝΑΙ", 99 "ΟΧΙ" , 2 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 21 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κοινωνικού δικαιώματος στην υγεία και υποχρέωσης του κράτους να παρέχει καθολική πρόσβαση σε αποτελεσματικές παροχές υγείας μέσω του Εθνικού Συστήματος Υγείας): 157 "ΝΑΙ", 113 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 21 (προσθήκη παραγράφου 7) (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του δημόσιου ελέγχου των βασικών κοινωνικών αγαθών, όπως το νερό και η ηλεκτρική ενέργεια, ώστε τα δίκτυα διανομής τους να υπόκεινται σε καθεστώς δημόσιας υπηρεσίας και να τελούν σε δημόσιο έλεγχο και προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης των κοινών αγαθών): 154 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 22 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης ίσης αμοιβής και ίσης αξίας ανεξάρτητα από την ηλικία): 172 "ΝΑΙ", 96 "ΟΧΙ", 5 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 22 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση συνταγματικής κατοχύρωσης των συλλογικών διαπραγματεύσεων για τον καθορισμό του ελάχιστου μισθού και του δικαιώματος μονομερούς προσφυγής των κοινωνικών εταίρων στη διαιτησία): 115 "ΝΑΙ", 112 "ΟΧΙ", 5 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 22 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της αναγνώρισης ότι η επίταξη υπηρεσιών απαγορεύεται ως μέτρο αντιμετώπισης των συνεπειών απεργίας): 163 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 6 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 22 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης του δικαιώματος στην κοινωνική ασφάλιση υπό την έννοια ότι το κράτος υποχρεώνεται να εξασφαλίζει αποτελεσματική προστασία έναντι όλων των ασφαλιστικών κινδύνων μέσω ενός ενιαίου συστήματος καθολικής κάλυψης, στο πλαίσιο δημόσιου αναδιανεμητικού συστήματος, που λειτουργεί βάσει των αρχών της αλληλεγγύης και της ανταποδοτικότητας): 155 "ΝΑΙ", 112 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 28 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση της υποχρέωσης κύρωσης με δημοψήφισμα διεθνών συνθηκών που προβλέπουν μεταβίβαση κυριαρχικών αρμοδιοτήτων του κράτους): 154 "ΝΑΙ", 117 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 30 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 148 "ΝΑΙ", 120 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 32 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 221 "ΝΑΙ", 46 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 32 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 220 "ΝΑΙ", 47 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 33 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 168 "ΝΑΙ", 98 "ΟΧΙ", 5 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 34 παρ. 1 εδ. Β΄ (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 147 "ΝΑΙ", 121 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 35 παρ.2 περίπτ. γ΄(προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 150 "ΝΑΙ", 118 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 37 παρ.2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης υποχρεωτικής βουλευτικής ιδιότητας για τον πρωθυπουργό) : 153 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 16 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 38 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 155 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 41 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας): 150 "ΝΑΙ", 118 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 44 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης δημοψηφισμάτων με λαϊκή πρωτοβουλία): 152 "ΝΑΙ", 102 "ΟΧΙ", 15 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 54 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος): 155 "ΝΑΙ" , 100"ΟΧΙ", 15 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 54 παρ. 4 (προς την κατεύθυνση της δυνατότητας ορισμού από ενιαίο ψηφοδέλτιο έως πέντε (5) βουλευτών απόδημου Ελληνισμού): 158 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ", 16 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 54 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι πάγιο αναλογικό εκλογικό σύστημα είναι αυτό το οποίο η αναλογία εδρών δεν αποκλίνει περισσότερο από 10% από την αναλογία ψήφων): 153 "ΝΑΙ", 114 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 56 (προσθήκη παραγράφου 5) (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης προσωρινού κωλύματος εκλογιμότητας μετά από τρεις (3) βουλευτικές περιόδους): 158 "ΝΑΙ", 111 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 59 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 167 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ", 4 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 59 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου): 168 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ" , 4 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 62 (προς την κατεύθυνση περιορισμού της βουλευτικής ασυλίας αποκλειστικά στα αδικήματα που σχετίζονται με τη βουλευτική ιδιότητα εντός ή εκτός Βουλής): 237 "ΝΑΙ", 33 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 73 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας): 168 "ΝΑΙ", 97 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 84 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της εποικοδομητικής ψήφου δυσπιστίας): 155 "ΝΑΙ", 115 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 86 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση περιορισμού των προνομιακών ρυθμίσεων περί ποινικής ευθύνης υπουργών, ιδίως μέσω της κατάργησης της αποσβεστικής προθεσμίας και της κατάργησης της δυνατότητας αναστολής της δίωξης της προδικασίας ή της κύριας διαδικασίας): 253 "ΝΑΙ", 17 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 86 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προς την κατεύθυνση διευκρίνισης ότι το πεδίο ισχύος του άρθρου αναφέρεται αποκλειστικά στα αδικήματα που τελέστηκαν κατά την άσκηση και όχι επ’ ευκαιρία της άσκησης των υπουργικών καθηκόντων): 179 "ΝΑΙ", 92 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 101 Α (προς την κατεύθυνση περιορισμού της δυνατότητας ίδρυσης ανεξάρτητων αρχών, της διευκόλυνσης του τρόπου επιλογής των μελών τους και της ενίσχυσης του κοινοβουλευτικού ελέγχου τους): 231 "ΝΑΙ", 34 "ΟΧΙ", "ΠΑΡΩΝ"
    • άρθρο 102 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης αναλογικού εκλογικού συστήματος στις εκλογές για τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης και θέσπισης τοπικών λαϊκών συνελεύσεων, δημοψηφισμάτων και λαϊκών πρωτοβουλιών και αναγνώρισης δυνατότητας απονομής εκλογικού δικαιώματος σε αλλοδαπούς με μόνιμη εγκατάσταση στη χώρα): 168 "ΝΑΙ", 101 "ΟΧΙ", 1 "ΠΑΡΩΝ".

    Σύμφωνα με το αποτέλεσμα, δεν πάει σε 2η ψηφοφορία η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για:

    • το άρθρο 30 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 148 "ΝΑΙ", 120 "ΟΧΙ", 3 "ΠΑΡΩΝ".
    • το άρθρο 34 παρ. 1 εδάφιο Β (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 147 "ΝΑΙ", 121 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ".
    • το άρθρο 35 παρ. 2 περιπτ, γ΄(προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας) γιατί έλαβε 150 ΝΑΙ, 118 ΟΧΙ και 2 ΠΑΡΩΝ.
    • το άρθρο 41 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αποσύνδεσης της εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από τη διάλυση της Βουλής και σε περίπτωση αδυναμίας κοινοβουλευτικής εκλογής άμεση εκλογή, εφόσον έχουν προηγηθεί διαδοχικές ψηφοφορίες εντός εξαμήνου από την έναρξη της κοινοβουλευτικής διαδικασίας), γιατί έλαβε 150 "ΝΑΙ", 118 "ΟΧΙ", 2 "ΠΑΡΩΝ"

    Συνολικά ψήφισαν 274 βουλευτές. Από την ψηφοφορία απείχαν οι βουλευτές της ΔΗΣΥ, σύμφωνα με την εκπεφρασμένη στάση τους, και μετείχε μόνο ο εισηγητής Ανδρέας Λοβέρδος. Απείχε και η ΚΟ της Ένωσης Κεντρώων, που επίσης είχε προαναγγείλει ότι δεν θα πάρει μέρος στην ψηφοφορία, με εξαίρεση τον Ιωάννη Σαρίδη που ψήφισε. Απουσίαζαν επίσης ο Γ. Κασαπίδης (ΝΔ) και οι Πάνος Καμμένος και Αριστείδης Φωκάς από τους Ανεξάρτητους Έλληνες, και απουσίαζε επίσης ο Στάθης Παναγούλης.

    Σε ένα μήνα από σήμερα θα γίνει η 2η ψηφοφορία στην οποία θα μπει προς ψήφιση το σύνολο των άρθρων και των διατάξεων των άρθρων τα οποία έχουν συγκεντρώσει από 151 ψήφους και άνω.

    Η στάση της ΔΗΣΥ στην ψηφοφορία για τις αναθεωρητέες διατάξεις

    Στην ψηφοφορία για τις αναθεωρητέες διατάξεις, από τη ΔΗΣΥ μετείχε μόνο ο Ανδρέας Λοβέρδος, όπως είχε ανακοινωθεί. Οι άλλοι βουλευτές της ΔΗΣΥ δεν πήραν μέρος στην ψηφοφορία.

    Από την πρόταση της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, η ΔΗΣΥ δια του Ανδρέα Λοβέρδου ψήφισε «Ναι» για:

    • το άρθρο 3 παρ. 3 (κατάργηση παραγράφου 3 του άρθρου 3)
    • άρθρο 3 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (προσθήκη ερμηνευτικής δήλωσης προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους)
    • το άρθρο 21 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κρατικής εγγύησης ενός αξιοπρεπούς επιπέδου διαβίωσης για όλους, μέσα από καθολικές κοινωνικές υπηρεσίες και εισοδηματικές ενισχύσεις)
    • το άρθρο 21 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης κοινωνικού δικαιώματος στην υγεία και υποχρέωσης του κράτους να παρέχει καθολική πρόσβαση σε αποτελεσματικές παροχές υγείας μέσω του εθνικού συστήματος υγείας)
    • το άρθρο 21 (προσθήκη παραγράφου 7) (προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του δημόσιου ελέγχου των βασικών κοινωνικών αγαθών, όπως το νερό και η ηλεκτρική ενέργεια, ώστε τα δίκτυα διανομής τους να υπόκεινται σε καθεστώς δημόσιας υπηρεσίας και να τελούν σε δημόσιο έλεγχο και προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης των κοινών αγαθών)
    • το άρθρο 22 παρ. 1 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης ίσης αμοιβής και ίσης αξίας ανεξάρτητα από την ηλικία)
    • το άρθρο 22 παρ. 2 (προς την κατεύθυνση συνταγματικής κατοχύρωσης των συλλογικών διαπραγματεύσεων για τον καθορισμό του ελάχιστου μισθού και του δικαιώματος μονομερούς προσφυγής των κοινωνικών εταίρων στη διαιτησία)
    • το άρθρο 22 παρ. 5 (προς την κατεύθυνση αναγνώρισης του δικαιώματος στην κοινωνική ασφάλιση υπό την έννοια ότι το κράτος υποχρεώνεται να εξασφαλίζει αποτελεσματική προστασία έναντι όλων των ασφαλιστικών κινδύνων μέσω ενός ενιαίου συστήματος καθολικής κάλυψης, στο πλαίσιο δημόσιου αναδιανεμητικού συστήματος, που λειτουργεί βάσει των αρχών της αλληλεγγύης και της ανταποδοτικότητας)
    • το άρθρο 54 παρ.4 (προς την κατεύθυνση της δυνατότητας ορισμού από ενιαίο ψηφοδέλτιο έως πέντε (5) βουλευτών απόδημου Ελληνισμού)
    • το άρθρο 62 (προς την κατεύθυνση περιορισμού της βουλευτικής ασυλίας αποκλειστικά στα αδικήματα που σχετίζονται με τη βουλευτική ιδιότητα εντός ή εκτός Βουλής)
    • το άρθρο 73 (προς την κατεύθυνση καθιέρωσης της λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας)
    • το άρθρο 86 παρ. 3 (προς την κατεύθυνση περιορισμού των προνομιακών ρυθμίσεων περί ποινικής ευθύνης υπουργών, ιδίως μέσω της κατάργησης της αποσβεστικής προθεσμίας και της κατάργησης της δυνατότητας αναστολής της δίωξης της προδικασίας ή της κύριας διαδικασίας)

    Από τη ΔΗΣΥ ο Ανδρέας Λοβέρδος ψήφισε «Παρών» από την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ στα εξής άρθρα:

    • στο άρθρο 13 παρ.5 προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου
    • στο άρθρο 33 παρ. 2 προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου
    • στο άρθρο 59 παρ. 1 προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου
    • στο άρθρο 59 παρ. 2 προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης πολιτικού όρκου

    Από την πρόταση της ΚΟ της ΝΔ, η ΔΗΣΥ δια του Ανδρέα Λοβέρδου ψήφισε «ΝΑΙ» για:

    • το άρθρο 16 παρ.2 – πρότυπα σχολεία
    • το άρθρο 16 παρ. 5- Ιδιωτικά ΑΕΙ
    • το άρθρο 16 παρ. 6- καθηγητές ΑΕΙ
    • το άρθρο 16 παρ. 7 – επαγγελματική εκπαίδευση
    • το άρθρο 16 παρ. 8 – ιδιωτικά εκπαιδευτήρια
    • το άρθρο 25 παρ. 2 – ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα
    • το άρθρο 29 παρ. 2 – έλεγχος εκλογικών δαπανών
    • το άρθρο 32 παρ. 3 – εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας
    • το άρθρο 32 παρ. 4 – αποσύνδεση εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας από γενικές εκλογές
    • το άρθρο 33 παρ. 2 – όρκος Προέδρου της Δημοκρατίας
    • το άρθρο 35 παρ. 2 – αρμοδιότητες Προέδρου της Δημοκρατίας
    • το άρθρο 35 (προσθήκη παρ. 4) – Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών
    • το άρθρο 41 παρ.2 (κατάργηση παραγράφου) – κατάργηση λόγου πρόκλησης εκλογών
    • το άρθρο 44 παρ. 3- διαγγέλματα Προέδρου της Δημοκρατίας
    • το άρθρο 51 παρ. 4 – εκτός Επικράτειας εκλογείς
    • το άρθρο 53 παρ.4- κυβερνητική σταθερότητα
    • το άρθρο 54 παρ.1 – εξασφάλιση κυβερνησιμότητας
    • το άρθρο 59 παρ. 1 – όρκος βουλευτών
    • το άρθρο 62 παρ. 1 – περιορισμός βουλευτικής ασυλίας
    • το άρθρο 68 παρ. 2 – δικαιώματα κοινοβουλευτικών μειοψηφιών
    • το άρθρο 70 παρ. 6 – κοινοβουλευτικός έλεγχος
    • το άρθρο 86 παρ. 3 (κατάργηση παραγράφου) – κατάργηση διάταξης περί αποσβεστικής προθεσμίας
    • το άρθρο 89 παρ. 4 – ασυμβίβαστα δικαστών
    • το άρθρο 93 (προσθήκη παραγράφου 5) – επιτάχυνση απονομής δικαιοσύνης
    • το άρθρο 94 παρ. 4 κατάργηση δικονομικών προνομίων δημοσίου
    • το άρθρο 101 (προσθήκη παρ. 5) ψηφιακός μετασχηματισμός του δημόσιου τομέα
    • το άρθρο 102 παρ. 5 – οικονομικά ΟΤΑ
    • το άρθρο 103 παρ. 7 – αξιολόγηση δημοσίων υπαλλήλων
    • το άρθρο 110 παρ. 6 (κατάργηση παραγράφου) – κατάργηση διάταξης περί Αναθεώρησης
    • το άρθρο 112 παρ. 2 (κατάργηση παραγράφου) – κατάργηση μεταβατικής διάταξης
    • το άρθρο 112 παρ. 3 (κατάργηση παραγράφου_- κατάργηση μεταβατικής διάταξης
    • το άρθρο 112 παρ. 4 (κατάργηση παραγράφου_- κατάργηση μεταβατικής διάταξης
    • το άρθρο 113 (κατάργηση) – κατάργηση μεταβατικού άρθρου
    • το άρθρο 114 παρ. 1 – περί ισχύος άρθρων 30 και 32 του Συντάγματος
    • το άρθρο 114 παρ. 2 (κατάργηση παραγράφου) – κατάργηση μεταβατικής διάταξης
    • το άρθρο 115 παρ. 1 – παραπομπή εκκρεμών δικαστικών υποθέσεων ενώπιον του ΕΣ
    • το άρθρο 115 παρ. 2 – σύνθεση ΑΕΔ
    • το άρθρο 115 παρ. 3 (κατάργηση παραγράφου) – κατάργηση μεταβατικής διάταξης)
    • το άρθρο 115 παρ. 4 (κατάργηση παραγράφου)- κατάργηση μεταβατικής διάταξης)
    • το άρθρο 117 παρ. 3 (κατάργηση παραγράφου)- κατάργηση μεταβατικής διάταξης)
    • το άρθρο 117 παρ. 5 (κατάργηση παραγράφου)- κατάργηση μεταβατικής διάταξης)
    • το άρθρο 117 παρ. 6 (κατάργηση παραγράφου)- κατάργηση μεταβατικής διάταξης)
    • το άρθρο 117 παρ. 7 (κατάργηση παραγράφου)- κατάργηση μεταβατικής διάταξης)
    • το άρθρο 119 παρ. 1 ((κατάργηση παραγράφου)- κατάργηση μεταβατικής διάταξης)

    Από την πρόταση της ΝΔ, η ΔΗΣΥ δήλωσε «Παρών» για:

    • το άρθρο 25 παρ. 4 – περί εθελοντισμού
    • το άρθρο 79 παρ. 8 – έκθεση Ελεγκτικού Συνεδρίου
    • το άρθρο 79 (προσθήκη παρ. 9) – απολογισμός κρατικά επιδοτούμενων φορέων

    Από τις συμπληρωματικές προτάσεις βουλευτών που συγκέντρωσαν άνω των 50 υπογραφών, η ΔΗΣΥ ψήφισε «Ναι» για:

    • το άρθρο 5 παρ. 2 (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ προς την κατεύθυνση κατοχύρωσης της απόλυτης προστασίας ζωής, τιμής και ελευθερίας χωρίς διάκριση φύλου, ταυτότητας φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού)
    • άρθρο 24 Α (εισαγωγή νέας διάταξης) (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ και ανεξάρτητου βουλευτή προς την κατεύθυνση προστασίας της άγριας ζωής, της ευζωίας όλων των ζωϊκών ειδών και ιδίως καθιέρωσης αξιοπρεπών συνθηκών διαβίωσης, φύλαξης, μεταφοράς και εισαγωγής τους)
    • το άρθρο 38 παρ. 2 (Συμπληρωματική πρόταση του Ε΄αντιπροέδρου της Βουλής Δημήτρη Κρεμαστινού, και βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ, Ένωσης Κεντρώων, ανεξάρτητων βουλευτών: ορισμός αναπληρωτή πρωθυπουργού σε περίπτωση αδυναμίας επιτέλεσης των πρωθυπουργικών καθηκόντων από τον πρωθυπουργό για λόγους υγείας. Συμπεριλαμβάνεται στην πρόταση της ΔΗΣΥ)
    • το άρθρο 96 παρ.5 -Δικαστικό Σώμα ΕΔ
    • άρθρο 101 παρ. 3 (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ προς την κατεύθυνση της αναγνώρισης γενικού τεκμηρίου αρμοδιότητας επί των τοπικών δημοσίων υποθέσεων στους ΟΤΑ με βάση τις αρχές της εγγύτητας και της επικουρικότητας)
    • άρθρο 101 παρ. 4 (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς την κατεύθυνση της εύρυθμης και απρόσκοπτης λειτουργίας της διοίκησης και της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης των νησιωτικών και ορεινών περιοχών)
    • άρθρο 101 (εισαγωγή ερμηνευτικής παραγράφου) (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ προς την κατεύθυνση προσαρμογής του διοικητικού μοντέλου στο περιβάλλον των νησιωτικών και ορεινών περιοχών με την εκπόνηση επιχειρησιακών σχεδίων και την παροχή κινήτρων στους δημοσίους υπαλλήλους)
    • άρθρο 108 παρ. 2 (επαναδιατύπωση παραγράφου) (Συμπληρωματική πρόταση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ (μετά την επιτροπή): «οργάνωση, λειτουργία και αρμοδιότητες του ΣΑΕ που έχει ως αποστολή του την έκφραση όλων των δυνάμεων απανταχού του ελληνισμού»)
    Η στάση του ΚΚΕ

    Από την πρόταση αναθεώρησης του ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ υπερψήφισε συνολικά 15 διατάξεις, από την αρχική πρόταση και 5 από τις συμπληρωματικές προτάσεις βουλευτών που συγκέντρωσαν άνω των 50 υπογραφών και αφορούν συνολικά 11 άρθρα του Συντάγματος.

    Ειδικότερα, το ΚΚΕ ψήφισε τις εξής προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ και τις εξής συμπληρωματικές βουλευτών:

    • Το άρθρο 3 παρ. 3 (κατάργηση της σχετικής παραγράφου που καθιέρωνε το αναλλοίωτο του κειμένου της Αγίας Γραφής και τη δυνατότητα π.χ. μετάφρασής της στα νέα ελληνικά, μόνο ύστερα από έγκριση της Εκκλησίας της Ελλάδος και του Οικουμενικού Πατριαρχείου).
    • Το άρθρο 22 παρ. 1 (αναγνώριση ίσης αμοιβής για ίσης αξίας εργασία, ανεξάρτητα από ηλικία).
    • Το άρθρο 22 παρ. 4 (αναγνώριση ότι η επίταξη υπηρεσιών απαγορεύεται ως μέτρο αντιμετώπισης των συνεπειών απεργίας).
    • Το άρθρο 33 παρ. 2 (κατοχύρωση του πολιτικού όρκου για την ορκωμοσία του Προέδρου της Δημοκρατίας).
    • Το άρθρο 59 παρ. 1 (κατοχύρωση του πολιτικού όρκου για την ορκωμοσία των βουλευτών).
    • Το άρθρο 59 παρ. 2 (κατάργηση του θρησκευτικού όρκου των αλλόθρησκων βουλευτών, στην κατεύθυνση της κατοχύρωσης του πολιτικού όρκου).
    • Το άρθρο 73 (καθιέρωση λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας).
    • Το άρθρο 86 παρ. 3 (περιορισμός των προνομιακών ρυθμίσεων περί ποινικής ευθύνης υπουργών, ιδίως μέσω της κατάργησης της αποσβεστικής προθεσμίας {σύντομης παραγραφής} και της κατάργησης της δυνατότητας αναστολής της δίωξης, της προδικασίας ή της κύριας διαδικασίας σε βάρος υπουργού, από τη Βουλή).
    • Το άρθρο 86 (προσθήκη ερμηνευτικής δήλωσης) (αναφορά ότι το πεδίο εφαρμογής του άρθρου 86, ειδική ποινική μεταχείριση υπουργών, όσο διατηρείται, μετά την αναθεώρηση της παραγράφου 3 του ως άνω άρθρου αφορά αποκλειστικά στα αδικήματα που τελέστηκαν κατά τη διάρκεια {π.χ. απιστία} και όχι επ’ ευκαιρία της άσκησης των υπουργικών καθηκόντων {π.χ. ξέπλυμα μαύρου χρήματος, δωροληψία κ.λπ.}, τα οποία θα διώκονται και θα εκδικάζονται από τα κοινά ποινικά δικαστήρια).
    • Το άρθρο 102 παρ. 2 (καθιέρωση αναλογικού εκλογικού συστήματος στις τοπικές εκλογές, θέσπιση τοπικών λαϊκών συνελεύσεων, δημοψηφισμάτων, δικαιώματος σε αλλοδαπούς με μόνιμη εγκατάσταση στη χώρα).
    • Το άρθρο 5 παρ. 2 (συμπληρωματική πρόταση) κατοχύρωση απόλυτης προστασίας ζωής, τιμής και ελευθερίας, χωρίς διάκριση φύλου, ταυτότητας φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού.
    • Το άρθρο 24 Α (συμπληρωματική πρόταση που στήριξαν και οι ΑΝΕΛ) (προστασία της άγριας ζωής, της ευζωϊας όλων των ζωϊκών ειδών και ιδίως καθιέρωση αξιοπρεπών συνθηκών διαβίωσης, φύλαξης, μεταφοράς και εισαγωγής τους).
    • Το άρθρο 25 παρ. 2 (συμπληρωματική πρόταση που έχουν στηρίξει και οι ΑΝΕΛ) (εισαγωγή της αρχής της επιείκειας στο πεδίο των θεμελιωδών δικαιωμάτων και κατάργηση της ισχύουσας διάταξης περί καταχρηστικής άσκησης δικαιώματος).
    • Το άρθρο 101 παρ. 4 (συμπληρωματική πρόταση) (εύρυθμη και απρόσκοπτη λειτουργία της διοίκησης και της οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης των νησιωτικών και ορεινών περιοχών).
    • Το άρθρο 101 (εισαγωγή ερμηνευτικής δήλωσης) (συμπληρωματική πρόταση) (προσαρμογή του διοικητικού μοντέλου στο περιβάλλον των νησιωτικών και ορεινών περιοχών, με την εκπόνηση επιχειρησιακών σχεδίων και την παροχή κινήτρων στους δημοσίους υπαλλήλους).

    Από την πρόταση αναθεώρησης της ΝΔ, το ΚΚΕ υπερψήφισε δύο διατάξεις που αφορούν δύο άρθρα του Συντάγματος. Ειδικότερα:

    • Το άρθρο 68 παρ. 2 (δυνατότητα της Βουλής να συνιστά δύο, ανά βουλευτική περίοδο, εξεταστικές επιτροπές, εφόσον η σχετική πρόταση υπερψηφιστεί από τα 2/5 του συνόλου των βουλευτών).
    • Το άρθρο 89 παρ. 4 (απαγόρευση σε εν ενεργεία ή διατελέσαντες δικαστικούς λειτουργούς επί τριετία μετά την αποχώρησή τους από το Σώμα, να συμμετέχουν με οποιαδήποτε ιδιότητα στην κυβέρνηση και να τοποθετηθούν σε πολιτικές θέσεις).

    Πηγή: ΑΠΕ/ ΕΡΤ

    σχολίασε κι εσύ
    σχετικά άρθρα