Σπίρτζης: Το 2019 η δοκιμαστική λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης

Παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη, της διοίκησης της Αττικό Μετρό ΑΕ, του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα, του δημάρχου Θεσσαλονίκης Γιάννη Μπουτάρη και εκπροσώπων της αναδόχου Κοινοπραξίας, έπεσε το τελευταίο εμπόδιο, για το Μηχάνημα Ολομέτωπης Κοπής, τον γνωστό Μετροπόντικα, ο οποίος έφτασε στον τελικό προορισμό του, στον σταθμό της Ανάληψης.Ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, με δηλώσεις του, τόνισε: “Είναι μία ιστορική μέρα για τη Θεσσαλονίκη και για τους πολίτες της χώρας μας. Ένα πολύ σημαντικό έργο προχωρά. Έχει δρομολογηθεί η ολοκλήρωσή του. Το 2019 η κεντρική γραμμή και η επέκταση για Καλαμαριά μπαίνει σε δοκιμαστική λειτουργία. Η Αττικό Μετρό έχει πάρει εντολή προκειμένου να ωριμάσει το έργο της επέκτασης του μετρό Θεσσαλονίκης κυρίως προς τις δυτικές συνοικίες. Θα ξεκινήσουμε τις πρώιμες εργασίες αλλά και τη σύνδεση του έργου με το αεροδρόμιο. Τα έργα δεν είναι καμίας κυβέρνησης, κανενός υπουργού, περιφερειάρχη, δημάρχου. Τα έργα είναι του ελληνικού λαού που τα πληρώνει. Είναι άλλο πράγμα τα έργα και άλλο ο σεβασμός και η ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς. Όταν έχουμε τέτοιου είδους έργα γνώμονας δεν είναι μόνο να.ολοκληρωθούν τα έργα στην ώρα τους αλλά είναι να προστατέψουμε τις αρχαιότητες. Στον σταθμό Αγίας Σοφίας δεν έχουμε ουσιαστικά προβλήματα. Βρέθηκαν αξιόλογα ευρήματα αλλά είναι εκτός κελύφους του σταθμού”.Μυλόπουλος: «Έχει ολοκληρωθεί το 75% του έργου»Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, Γιάννης Μυλόπουλος, από την πλευρά του τόνισε πως τα πράγματα πλέον στα εργοτάξια του Μετρό Θεσσαλονίκης, είναι σε καλύτερη κατάσταση από ποτέ και οι εργασίες συνεχίζονται απρόσκοπτα. Πιο συγκεκριμένα, τόνισε: «Ένα χρόνο μετά από την επανεκκίνηση των έργων, 28 Μαρτίου 2016 ήταν όταν ξεκινήσαμε από την Νέα Ελβετία, σήμερα τίποτα δεν θυμίζει τη Θεσσαλονίκη όπως ήταν τότε. Αντί για τα εγκαταλελειμμένα εργοτάξια, σήμερα κανείς βλέπει εργοτάξια πίσω από τις παρατημένες λαμαρίνες, σήμερα βλέπει κανείς εργοτάξια που εργάζονται. Το 75% του έργου έχει πλέον ολοκληρωθεί. Μέσα στη χρονιά έγινε μεγάλη πρόοδος. Επενδύθηκαν το 50% των κονδυλίων φέτος, από όσα έχουν επενδυθεί τα τελευταία 10 χρόνια. Οι 8 από τους 13 σταθμούς είναι έτοιμοι, στα έργα πολιτικού μηχανικού, τρεις σταθμοί ολοκληρώνονται και μένουν οι 2 σταθμοί Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου οι οποίοι με αφορμή τα πολύ σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα και με εφαρμογή της αρχής ότι η Θεσσαλονίκη χρειάζεται και τα αρχαία και το μετρό, αναμένεται να πετύχουμε το 2 σε 1. Και να έχουμε υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις του μετρό και να συμφιλιώσει τη Θεσσαλονίκη με τον πολιτισμό της, με την ιστορία και την παράδοσή της και να γίνει τουριστικός πόλος έλξης και ανάπτυξης στις περιοχές αυτές. Αρχιτεκτονικά τελειώματα των σταθμών που έχουν ολοκληρωθεί, εγκατάσταση ηλεκτρομηχανολικών συνθημάτων και προμήθεια και εγκατάσταση 18 συρμών, του τροχαίου υλικού δηλαδή, το οποίο θα συμβεί το καλοκαίρι της επόμενης χρονιάς, του 2018».«Το μεγαλύτερο κομμάτι θα παραδοθεί μέχρι το 2020»Για τη συνέχεια του έργου, είπε: «Το μετρό θα είναι αυτόματο, οπότε θα χρειαστούν εκτεταμένες δοκιμές, ώστε το πρώτο και μεγαλύτερο κομμάτι του έργου να παραδοθεί μέχρι το 2020. Το μετρό δεν τελειώνει εκεί, έχουμε τρεις επεκτάσεις που μελετάμε ήδη. Να πούμε ότι η επέκταση της γραμμής Καλαμαριάς, προχωράει κανονικά και ότι θα συνεχίσουμε με τη διάνοιξη των σηράγγων και εκεί, σε 1 με 1,5 μήνα. Αυτή τη στιγμή μελετάμε τις επεκτάσεις για τη δυτική Θεσσαλονίκη. Ηδη έχουμε δημοπρατήσει έρευνες στη γραμμή που πάει παράλληλα προς την οδό Λαγκαδά, δηλαδή Νεάπολη, Σταυρούπολη, Πολίχνη και καταλήγει στο Παπαγεωργίου. Παράλληλα, μελετούμε και τη γραμμή από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό προς Εύοσμο, Μενεμένη και Κορδελιό. Οσον αφορά τη γραμμή προς αεροδρόμιο, προσπαθούμε να βρούμε την κατάλληλη και πιο φτηνή λύση και με λιγότερο χρόνο συμμετοχής. Πηγαίνουμε σε ένα μετρό επίγειο, μέχρι το αεροδρόμιο. Γι αυτό το λόγο ξεκινάω συζητήσεις με τους δημάρχους εκείνων των περιοχών, αμέσως μετά το Πάσχα. Αν γίνει επιφανειακά θα γίνει γρήγορα, αφού θα έχει μικρότερη ανάγκη για χρηματοδότηση και θα γίνει σε λιγότερο χρόνο. Δίνουμε μεγάλο βάρος στις δυτικές συνοικίες, αφού οι κάτοικοι εκείνων των περιοχών, αλλάζουν καθημερινά 2 και 3 συγκοινωνίες για να πάνε στη δουλειά τους».Και συνέχισε: «Τα επόμενα 10 χρόνια το μετρό θα αλλάξει τη Θεσσαλονίκη και την καθημερινότητα των πολιτών. Θα συνεχίσει να κατασκευάζεται με τις επεκτάσεις του».«Βρήκαμε λύση για το σταθμό της Αγίας Σοφίας»Για το σταθμό της Αγίας Σοφίας: «Έχουμε συμφωνήσει ήδη για το σταθμό της Αγίας Σοφίας. Η λύση θα είναι στο βόρειο τμήμα κατά χώρα η ανάδειξη των αρχαιοτήτων και στο νότιο τμήμα απόσταση και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων. Ευτυχώς τα αρχαιολογικά ευρήματα δεν βρίσκονται μέσα στο κέλυφος του σταθμού, αλλά στις δύο εισόδους, κάτι που το έχουμε ήδη υποβάλλει σε μελέτες στο υπουργείο Πολιτισμού και περιμένουμε να αποφασίσει το ΚΑΣ και να δοθεί η έγκριση λίγο πριν ή λίγο μετά το Πάσχα. Δεν θα έχουμε καμία καθυστέρηση, όταν βγει η απόφαση θα συνεχίσουμε κανονικά τις εργασίες». Τζιτζικώστας: «Μεγάλη μέρα για τη Θεσσαλονίκη»Ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, είπε: «Σήμερα είναι μια μεγάλη μέρα για την πόλη μας, για τη Θεσσαλονίκη και για την Βόρεια Ελλάδα. Μια μέρα που περιμέναμε πολλά χρόνια. Θέλω να συγχαρώ την Αττικό Μετρό για την ταχύτητα με την οποία περατώνεται το έργο. Θέλουμε όλοι μας να ολοκληρωθεί το συντομότερο αυτό το πολύ σημαντικό έργο για την πόλη μας και την Βόρεια Ελλάδα, να τηρηθούν πιστά τα χρονοδιαγράμματα, να μην υπάρξουν νέες καθυστερήσεις, όπως αυτές που βιώσαμε δυστυχώς στο παρελθόν και κόστισαν όχι μόνο στην τοπική μας οικονομία, αλλά και στους επισκέπτες και στους πολίτες της πόλης και βέβαια να προχωρήσουν ταχύτατα και οι επεκτάσεις, όχι μόνο προς την Καλαμαριά και το αεροδρόμιο, αλλά και προς τη δυτική Θεσσαλονίκη. Εμείς ήμασταν και θα συνεχίσουμε να είμαστε εδώ, προκειμένου να πιέζουμε προς κάθε κατεύθυνση, ώστε το έργο αυτό να αποδοθεί σύντομα στους πολίτες».Μπουτάρης: «Τους ευχαριστώ όλους από τα βάθη της ψυχής μου»Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, έδειχνε ιδιαίτερα ικανοποιημένος με την πορεία των εργασιών: «Είναι μια συγκινητική μέρα, ολοκληρώθηκε η διάνοιξη των σηράγγων. Από τότε που άλλαξε η διοίκηση της Αττικό Μετρό, οι εργασίες ολοκληρώνονται με πολύ μεγάλη ταχύτητα και μένει να διευθετηθεί το θέμα των αρχαιοτήτων στο σταθμό της Αγίας Σοφίας, μια τεράστια πολιτιστική κληρονομιά για την πόλη, όπου στόχος μας είναι η ανάδειξη αυτών των αρχαίων. Θέλω να ευχαριστήσω από τα βάθη της ψυχής μου και την Αττικό Μετρό, τον πρόεδρο κύριο Μυλόπουλο, αλλά και όλο το προσωπικό του Άκτωρα, το οποίο δουλεύει εντατικά για την περάτωση του έργου. Ελπίζω τα επόμενα 20 χρόνια να έχουμε την επέκταση του Μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη. Να καλυφθεί πλήρως η πόλη, εάν ποτέ μπορεί να γίνει αυτό, από το Μετρό».Δείτε τα βίντεο από το thestival.gr

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ