Μαρκοπούλου – Μιχελής στο «Τριαντάφυλλο στο στήθος» που ανεβάζει ο Γιοβανίδης

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

Το υπέροχο «Τριαντάφυλλο στο στήθος» του Τένεσι Ουίλιαμς πρόκειται να ανεβάσει ο πολυσχιδής Λευτέρης Γιοβανίδης στο Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Κοζάνης που διοικεί αποτελεσματικά! Σύμφωνα με πληροφορίες μου την βασική ηρωίδα του έργου, Σεραφίνα ντέλλε Ρόζε θα «ντυθεί» η εξαιρετική Πηνελόπη Μαρκοπούλου και τον ρόλο του Αλβάρο Μαντζακαβάλλο θα κρατήσει ο έμπειρος Γεράσιμος Μιχελής. Μαζί τους θα απολαύσουμε τους ικανούς Ευγενία Αποστόλου, Ειρήνη Ιωάννου, Μάρω Σαουσοπούλου, Ισίδωρο Σταμούλη, Δημήτρη Τσίκλη και Τσαμπίκα Φεσάκη. Ο Γιοβανίδης υπογράφει και τη μετάφραση του έργου, η Ζωή Χατζηαντωνίου την επιμέλεια κίνησης, η Πουλχερία Τζόβα τα σκηνικά, η Μαρία Παπαδοπούλου τα κοστούμια. Βοηθός σκηνοθέτη είναι η Ρία Δεληλολάγνη και την δραματουργική επεξεργασία έχει κάνει η Ιζαμπέλα Κωνσταντινίδου. Η πρεμιέρα θα γίνει φυσικά στην Κοζάνη όπου και θα φιλοξενηθεί αρκετό καιρό, στη συνέχεια η παράσταση θα ταξιδέψει στη Θεσσαλονίκη και τον Ιανουάριο θα φιλοξενηθεί στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης. Μα όλα εγώ;

Το «Τριαντάφυλλο στο στήθος», γραμμένο από τον Τενεσί Ουίλιαμς σε μια στιγμή της ζωής του που ένιωθε χαρούμενος και ψυχικά ήρεμος, μετά από ένα ταξίδι του στην πολύβουη και ζωντανή, για τα μάτια του, νότια Ιταλία, είναι ένας ύμνος στον έρωτα. Τον έρωτα ως σωματική πράξη, ως ανάγκη του ανθρώπου για να υπάρχει. Το έργο πλημμυρίζει από φως και σκοτάδι. Κωμωδία και δράμα. Ο ερωτισμός έρχεται αντιμέτωπος με την αγάπη, η αγάπη στέκει μαστιγωμένη από την προδοσία, η προδοσία βυθίζεται στη δίνη της απώλειας. Κι όμως, καταφέρνει να είναι το μοναδικό του έργο που έχει αισιόδοξο τέλος.

Βάζει την ηρωίδα του, την Σεραφίνα, να παρομοιάζει το διπλό της κρεβάτι με θρησκεία. Μια γυναίκα που έντονα αγαπά, ερωτεύεται, πονά, πιστεύει. Όταν πεθαίνει ο άντρας της, ψάχνει κάπου να χωρέσει τη λατρεία της για εκείνον. Στριμώχνει την ίδια της την “ψυχή” μέσα στην τεφροδόχο του. Αποστρέφεται τον κόσμο, που τολμά να θυμάται ένα λιγότερο θαυμαστό παρελθόν για το χαμένο της “τριαντάφυλλο”. Προσπαθεί μανιασμένα να κρατήσει την έφηβη κόρη της, Ρόζα, μακριά από τους “κυνηγούς” άνδρες. Ψάχνει πάντα απαντήσεις από μια ξεθωριασμένη Μαντόνα. Κι όταν ο Αλβάρο, ένας οδηγός φορτηγού, μπαίνει απρόσκλητος στο σπίτι της, εκείνη αποφασίζει πως ήρθε επιτέλους το σημάδι ότι η ζωή πρέπει να προχωρήσει.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ