Τα «διαμάντια» της θεατρικής χρονιάς

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

Για πολλά-πολλά χρόνια στο Time Out του Έθνους της Κυριακής έδινα τα… Θεατρικά Βραβεία της κάθε σεζόν. Έπειτα από χρόνια, σκέφτηκα να …θυμηθώ τον παλιό μου εαυτό και να ξεχωρίσω τα «διαμάντια» της χρονιάς που φεύγει. Μιας χρονιάς που «ράγισα» από απώλειες και που κάποια απ’ αυτά τα λαμπερά «διαμάντια» με παρηγόρησαν, μου έδωσαν δύναμη να αντέξω. Έχω την αίσθηση πως η μαμά μου με «μύησε» τόσο πολύ στην τέχνη του θεάτρου, για να με προετοιμάσει για όσα δύσκολα θα έρχονταν και να μου πει από που να κρατηθώ στους γκρεμούς που θα έβγαιναν στο δρόμο μου. Το κατάφερε. Κι αν τώρα είμαι –ακόμα-όρθιος, οφείλεται κατά πολύ στο ότι… τρυπώνω σε θεατρικές αίθουσες και ξεχνιέμαι λίγο. Πάμε ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ όμως -αρκετά με μένα! Πάμε στα ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ ΤΗΣ ΣΕΖΟΝ.

-Η Κυρία Ρένη Πιττακή «κέντησε» -και συνεχίζει να το κάνει μέχρι τα τέλη Μάη- στους κατά Καραντζά συναρπαστικούς «Βρικόλακες». Μια πολύ μεγάλη Ερμηνεία.

-Η Μαρία Ναυπλιώτου κατάφερε να μας συγκλονίσει-συνταράξει-καθηλώσει με το ρεσιτάλ ερμηνείας της στο «Master Class» που σκηνοθέτησε με έμπνευση ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος. Υποκριτικός «άθλος», ο «άθλος» της Ναυπλιώτου που μας «πλούτισε» με την δουλειά της αυτή που ανηφορίζει Θεσσαλονίκη και θα φιλοξενηθεί του χρόνου στο Χορν.

-Ο Δημήτρης Λιγνάδης με την πολύτιμη αρωγή του Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη κατάφερε να μας κερδίσει με τον Λοπάχιν του στον «Βυσσινόκηπο», αποδεικνύοντας πως ένας χαρισματικός ηθοποιός μπορεί να «αναβαθμίσει» ένα δεύτερο ρόλο-και δη κόντρα-σε πρώτο, κλέβοντας παράσταση!

-Ζηλευτό δίδυμο έφτιαξαν ο Νίκος Κουρής με τον Ορφέα Αυγουστίδη. Οι δύο ταλαντούχοι ηθοποιοί με την έξοχη καθοδήγηση της άξιας Κατερίνας Ευαγγελάτου μας θύμισαν τι σημαίνει «η ισχύς εν τη ενώσει» στην «Κωμωδία των παρεξήσεων». Δύο γεροί «άσσοι» του θεάτρου σε ένα «πάντρεμα» αξιοζήλευτο. Εξίσου ζηλευτό ήταν και το …double score της Ευαγγελάτου, με την «Κωμωδία» και τον έξοχο «Βόυτσέκ» της.

-DOUBLE score πέτυχε και ο Καραντζάς, μια και εκτός των «Βρικολάκων» που ήδη ανέφερα, μας σαγήνευσε με τον υψηλής αισθητικής «Γυάλινο Κόσμο» του. Για τον Τομ του στην εν λόγω παράσταση ο Χάρης Φραγκούλης αξίζει ειδική μνεία- νομίζω ότι κατάφερε όχι μόνο μια από τις πιο άρτιες ερμηνείες του, αλλά και μια από τις πιο σημαντικές αντρικές ερμηνείες που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια στο σανίδι. Μοναδικός!

-Γιάννης Νιάρρος – Βασίλης Ντάρμας. New blood on the block. Δύο προικισμένοι νέοι ηθοποιοί αναμετρήθηκαν με τον ίδιο ρόλο- τον Κρίστοφερ στο «Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα» που ανέβασαν στο «Καρέζη» ο Θεοδωρόπουλος και στο ΚΘΒΕ η Τσίχλη και μας καθήλωσαν με τις ερμηνείες τους. Ο τιμημένος με Βραβείο Χορν Νιάρρος «ανθίζει» μετά το «Στέλλα κοιμήσου» και ο νεαρός Ντάρμας, υπόσχεται τα καλύτερα. Μια κι αναφέρομαι στα της Θεσσαλονίκης, έξοχη ερμηνεία πέτυχε ο προσοντούχος Θανάσης Ραφτόπουλος στον «Υπηρέτη δύο αφεντάδων» με την εν λόγω παράσταση να’ ναι από τις πιο γερές-μαζί με τις «Πυργκαγιές» της Βουλγαράκη-της δεύτερης κρατικής σκηνής.

-ΜΕΤΑ την μεγάλη καλλιτεχνική κι εμπορική επιτυχία του «Χαρτοπόλεμου» ο Γιωργής Τσουρής σηκώνει τον πήχη πιο ψηλά με τα «170 τετραγωνικά» που έγραψε με δεινότητα και μας εκπλήσσει ευχάριστα με την έξοχη ερμηνεία του που κλέβει και τον πιο δύσκολο θεατή-η «νίκη» του είναι από τις γερές της σεζόν.

-ΔΙΑΜΑΝΤΙ-η Τερέζ Ρακέν της Μαρίας Κίτσου που «βουτάει» κάθε φορά στις ηρωίδες που «ντύνεται» με τρόπο ζηλευτό. Δεν την χορταίνω να «σαρώνει» τη σκηνή, με ένα πάθος που δύσκολα βρίσκει κανείς πια στο θέατρο. «Πυρπολείται»-και-στη Ρακέν της η Κίτσου με την βοήθεια της σκηνοθέτιδάς της Λίλλυς Μελεμέ.

-AND THE OSCAR GOES TO… Πολλές και συναρπαστικές οι ερμηνείες της χρονιάς-ναι, είμαστε ευτυχείς που έχουμε τόσα ταλέντα! Ο Γιάννης Στάνκογλου «έγινε» ο Γιούγκερμαν με οίστρο και σπάνιο μέτρο. Ψυχή και ταλέντο! Και δεν αξίζει… Όσκαρ ο Γιώργος Γάλλος που μας «έκλεψε» και στο «Ξύπνα Βασίλη» και στον «Βόυτσεκ»; Σε δύο τόσο διαφορετικά «στοιχήματα», να κερδίζεις και τα δύο; Εύγε!

-ΔΕΝ μπορώ να αφήσω…εκτός, δύο δουλειές συναρπαστικές που ξεκίνησαν παλιότερα αλλά …έσπασαν πόρτες και φέτος. Ο λόγος για την παράσταση-γροθιά στο στομάχι «Στέλλα Κοιμήσου» του Οικονομίδου και τον «Αρίστο» του Παπαγεωργίου. Ερμηνεία-διαμάντι στην δεύτερη παράσταση, αυτή του εκθαμβωτικά ταλαντούχου Γιώργου Χριστοδούλου που έχει στόφα αληθινά μεγάλου πρωταγωνιστή

-Ράνια Οικονομίδου-Λυδία Φωτοπούλου. Δύο σπουδαίες ηθοποιοί που μας «μάγεψαν» με τις επιδόσεις τους στο «Απόψε αυτοσχεδιάζουμε» του Μαυρίκιου στο Εθνικό.

-ΛΑΤΡΕΨΑ τον… Ερωτευμένο Χαραλαμπόπουλο του Ερωτευμένου Σαίξπηρ που ανέβασε στον «Ελληνικό Κόσμο» ο … μαιτρ Γιάννης Κακλέας.

-ΜΕΓΑΣ νικητής της σεζόν ο Σταμάτης Φασουλής που ανέβασε με δεξιοτεχνικό τρόπο τις «Μάγισσες της Σμύρνης» στο Παλλάς -οι οποίες ήταν το απόλυτο sold out της σεζόν-, με έμπνευση το «Τζάσμιν» στο «Διάνα» -η Ράντου «ωριμάζει» θεϊκά-και μεταμορφώθηκε σε…Σιορ Τάπα στον «Συμβολαιογράφο» του Ζούλια με ευθυβολία κι αλήθεια.

-ΣΑΓΗΝΕΥΤΙΚΟ πλάσμα η Άννα Μάσχα, ξέρει τον τρόπο να… κλέβει παράσταση κάθε φορά. Στο «Φαρενάιτ451» του Μοσχόπουλου μας καθήλωσε για άλλη μια φορά. Ξέρεις, είναι μερικοί ηθοποιοί που δεν μπορείς να πάρεις τα μάτια σου από πάνω τους. Σε αυτούς ανήκει και ο Κωνσταντίνος Μπιμπής που … τα έσπασε στον «Ιωνα» της Ιόλης Ανδρεάδη!

-ΥΠΗΡΞΑΝ κι άλλα «διαμάντια» σίγουρα σε παραστάσεις που δεν πρόλαβα-δεν μπόρεσα να δω. Ξεχώρισα αυτά που απόλαυσα σε όσες δουλειές είδα. Κι έχω να πω πως έχουμε πολύ καλό θέατρο όσο κι αν γκρινιάζουν κάποιοι.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ