Οι πρώτες φωτογραφίες από τους «Ψιθύρους» που ανεβάζει ο Κοέν στο «Αθηνών»

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

Πρώτος σου «πρόδωσα» το νέο «χτύπημα» που ετοιμάζει ο ταλαντούχος Αλέξανδρος Κοέν με το ανέβασμα των «Ψιθύρων» και πρώτος αποκάλυψα την γερή ομάδα πρωταγωνιστών που έκλεισε για αυτούς. Τώρα επανέρχομαι για να «ανεβάσω» το πρώτο φωτογραφικό υλικό της εξαιρετικά φιλόδοξης δουλειάς που δίνει μια εντυπωσιακή…πρόγευσή της. Πάμε να στα θυμίσω όλα για την παράσταση που ξεκινά στις 3 Μαΐου στο θέατρο Αθηνών!

Στην όγδοη παραγωγή της η Εταιρεία Θεάτρου Υπερίων παρουσιάζει το πολύκροτο ντοκουμέντο της Λίλλιαν Χέλλμαν «Ψίθυροι» σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Κοέν.Άραγε τι θα συνέβαινε, αν στη Σκωτία του 1810 ένα νεαρό κορίτσι ισχυριζόταν πως μες στη νύχτα, κάθε νύχτα, έβλεπε τις δυο δασκάλες του μαζί στο κρεβάτι –όχι απλώς να φιλιούνται και να χαϊδεύονται, αλλά και να κινούνται σαν να συνευρίσκονται ερωτικά;Άραγε θα το πίστευαν; Και, αν το πίστευαν, τι θα πάθαιναν οι δυο δασκάλες;

Η Μαριάν και η Τζέην είναι συνιδιοκτήτριες ενός σχολείου θηλέων. Η Τζέην είναι αρραβωνιασμένη με τον Τζόζεφ, έναν νεαρό γιατρό. Όταν τα οικονομικά του σχολείου επιτέλους αρχίζουν ν’ ανθίζουν, το ζευγάρι αποφασίζει να παντρευτεί – πράγμα που κάνει τη Μαριάν να ζηλέψει. Μια κακομαθημένη μαθήτρια του σχολείου, που θέλει να εκδικηθεί τις δασκάλες επειδή τιμωρήθηκε για κάποια αταξία, διαδίδει ένα βαρύ ψέμα: πως τάχα οι δυο γυναίκες διατηρούν μεταξύ τους κρυφό δεσμό. Οι φήμες μεταδίδονται από στόμα σε στόμα, το σχολείο χάνει τις μαθήτριές του και η επιχείρηση κλείνει.

Γραμμένο το 1934 το έργο αποτέλεσε μέγιστο σκάνδαλο για την Αμερική και –παρά τις διθυραμβικές κριτικές του– δεν ξαναπαρουσιάστηκε ποτέ έως το 1961, που βγήκε στους κινηματογράφους.

Η παράσταση χρησιμοποιεί ως βάση της το θεατρικό κείμενο της Χέλλμαν, αλλά το εμπλουτίζει σημαντικά με τις καταγραφές του πραγματικού γεγονότος που την ενέπνευσε. Το φόντο της Σκωτίας του 1810, τα πρακτικά της αληθινής δίκης, αστυνομικές αναφορές, διηγήσεις μαρτύρων, υλικό από τον τύπο της εποχής: όλα αυτά συνθέτουν το σώμα της παράστασης που θα μετατοπίσει χρονικά το έργο της Χέλλμαν από το 1934… πίσω στο 1810.

ΠΑΜΕ ΓΕΡΟ ΘΙΑΣΟΜαρίνα Ψάλτη, Μαρίνα Ασλάνογλου, Αλεξάνδρα Παντελάκη, Βάνα Παρθενιάδου, Δημήτρης Γκουτζαμάνης, Βασιλική Κωστοπούλου και το φωνητικό σύνολο chόrεs: Μαρίνα Εμμανουηλίδου, Κατερίνα Κουτσονικόλα, Δανάη Πολίτη, Δέσποινα Τασλακίδου, Μαριάννα ΤσαμπάΜετάφραση-σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Κοέν

διεύθυνση φωνητικού συνόλου: Μαρίνα Σάττι

κινησιολογία: Φρόσω Κορρού,σκηνικά: Γιάννης Αρβανίτης,κοστούμια: Celebrity Skin

φωτισμοί: Αλέξανδρος Αλεξάνδρου,μουσική: Παναγιώτης Μανουηλίδης,μουσική διδασκαλία: Ελένη Ποζατζίδου,δραματολόγος: Κατερίνα Διακουμοπούλου.Βοηθός σκηνοθέτη: Βασιλεία Κανάκη,βοηθός σκηνογράφου: Θεανώ Βάχλα,φωτογραφίες Φένια Λαμπροπούλου.Διεύθυνση παραγωγής: Λευτέρης ΚώτσηςΑπό 3 Μαΐου και για 20 παραστάσεις,κάθε Πέμπτη, Παρασκευή & Σάββατο στις 21.15

και Κυριακή στις 20.15 στο Θέατρο Αθηνών (Βουκουρεστίου 10, Σύνταγμα – τηλ. 2103312343).Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ