Νέο «πάντρεμα» Τσιλύρα- Φεζολλάρι στην «Βάσσα» που έρχεται στο Vault

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ

Του ΒΑΣΙΛΗ ΜΠΟΥΖΙΩΤΗ

Είναι τόσο μεγάλος ο θεατρικός τους έρωτας που δεν θα μπορούσαν παρά να…παντρέψουν εκ νέου τις δυνάμεις τους ο πολυσχιδής Ένκε Φεζολλάρι και η χαρισματική Αθηνά Τσιλύρα.Λίγο μετά την αξιοζήλευτη συνεργασία τους στο «Η αγάπη άργησε μια μέρα» πρόκειται να… χτυπήσουν ξανά μαζί στην συναρπαστική «Βάσσα» του Μαξίμ Γκόρκι που θα ανέβει στο φιλόξενο Vault στις 20 Μαρτίου.Το έργο ανεβαίνει σε μετάφραση Αλέξανδρου Κοέν και πλάι στην Τσιλύρα θα δούμε τους καίριους

Χρήστο Μουστάκα,Αγγελική Καρυστινού

Βασίλη Τσιγκριστάρη,Νικόλα Φραγκιουδάκη,Λία Τσάνα,Ορνέλα Λούτη

΄Αντα Γιαννουκάκη αλλά και τον-έκπληξη!- Ένκε Φεζολλάρι στο ρόλο του Πατέρα!

Σύμβουλος δραματουργίας στη φιλόδοξη δουλειά είναι η Κάτια Σωτηρίου και βοηθός σκηνοθέτη η Φανή Πάρλη

‘Δεν υπάρχουν θαύματα στον κόσμο, μονάχα αυτά που κάνουμε εμείς οι ίδιοι.”

Ο πατέρας πεθαίνει,μια κληρονομιά,μια επιχείρηση που αναζητά ηγέτη,ο γιός κατασκοπεύει,η νύφη απατά,η Μάνα μηχανορραφεί,ο θείος κλέβει,η σύζυγος απατά.Μια δυναστεία που καταρρέει.Στο επίκεντρο του έργου η Αγία Οικογένεια σε σήψη.Το έργο ακροβατεί ανάμεσα σε δράμα και μαύρη κωμωδία.

Ο Γκόρκι γράφει το 1910 την πρώτη εκδοχή της «Βάσσα Ζελεσνόβα», την ιστορία μιας σκληρής γυναίκας που, τώρα που πεθαίνει ο σύζυγός της, αναλαμβάνει τα ηνία της οικογένειας αλλά και της οικογενειακής τους επιχείρησης.

Καθώς η οικογενειακή επιχείρηση των Ζελεσνώφ φαίνεται να καταρρέει, υφαίνεται μια άρτια ιστορία με ίντριγκες, μυστικά, πάθη, θανάτους, σασπένς και πολύ χιούμορ. Απομυθοποιώντας την αγία οικογένεια μιλά για ψεύτικους οικογενειακούς δεσμούς και ανακατατάξεις στις κοινωνικές τάξεις. Στο επίκεντρο πάντα η αυστηρή εμπόρισσα Βάσσα: μια ανελέητη μητριαρχική φιγούρα που προσπαθεί εναγωνίως να διατηρήσει τις ισορροπίες.

”Όλες οι μάνες είναι αμαρτωλές” λέει η Βάσσα” εγώ θα προσευχηθώ στη Παναγία και εκείνη θα με συγχωρέσει γιατί είναι μάνα και καταλαβαίνει.”

Οι ήρωες του Γκόρκι δεν έχουν χρόνο να φιλοσοφούν περί ζωής και τέχνης· πρέπει να εργάζονται, να λογομαχούν και να χειρονομούν.

Το έργο παρακολουθεί την αγροτική οικογένεια των Ζελεσνώφ που κατάφερε ν’ ανέλθει κοινωνικά αποκτώντας σταδιακά οικονομική δύναμη, αλλά τώρα καταρρέει επειδή αργοπεθαίνει ο Ζαχάρ, ο άνθρωπος που στάθηκε η κινητήριος δύναμη της οικογένειας. Έτσι η σύζυγός του, η Βάσσα, αναλαμβάνει τα ηνία της οικογενειακής επιχείρησης που καταρρέει , είναι πρόθυμη να θυσιάσει τα πάντα –ακόμη και τα ίδια της τα παιδιά– φτάνει να επέλθει σωτηρία. Το έργο, τοποθετεί στο μικροσκόπιο την σκληρή αλλά γεμάτη χιούμορ και ευφυΐα Βάσσα –που αν και αγαπάει υπερβολικά τα παιδιά της-βλέπει πως εκείνα πρόδωσαν κάθε προσδοκία που έτρεφε μέσα της γι’ αυτά. Αντί να γίνουν άξιοι συνεχιστές της επιχείρησης αυτά παλεύουν να πάρουν το μερίδιό τους και ν’ αποχωρήσουν.Οι σκηνές του έργου ακροβατούν στον απόλυτο κυνισμό ,στη τρέλα,στο μελό, από το χυδαίο στην απόλυτη σιωπή και στην αγιότητα της ανθρώπινης ψυχής της λαβωμένης από την περιρρέουσα κοινωνική συνθήκη που την περιβάλλει κάθε φορά.

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ