Μια…εγκληματικά ελκυστική «Κυρία»

ΑΠΑΓΟΡΕΥΜΕΝΗ ΑΤΖΕΝΤΑ

Του Βασίλη Μπουζιώτη

Επέστρεψε πιο σαγηνευτική η «Κυρία της νύχτας» που μας…συστήθηκε το περασμένο καλοκαίρι σε μια παραδοσιακή αυλή στο Γκάζι. Στο νέο ραντεβού που μας δίνει κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή στο θέατρο «Κιβωτός» έχει πια μεγαλύτερη γοητεία, καταφέρνοντας να…κλέψει και τον πιο δύσκολο θεατή απο τα πρώτα κιόλας λεπτά που ξεκινά η παράσταση. Αγαπούσα να παρακολουθώ τις δουλειές της αληθινά εμπνευσμένης Φρόσως Λύτρα σε διάφορα και διαφορετικά εναλλακτικά μέρη που συνήθιζε να επιλέξει- απο τη λίμνη της Βουλιαγμένης,το Μουσείο Αυτοκινήτου, την αυλή μιας ιδιαίτερης μονοκατοικίας-    και έχοντας απολαύσει την «Κυρία» της στην αυλή,αναρωτιόμουν πως μπορούσε να «περάσει» στην σκηνή της «Κιβωτού».           

Η «δαιμόνια» Λύτρα με την πολύτιμη πάντα αρωγή του Μανόλη Παντελιδάκη όχι μόνο …χώρεσε την «Κυρία» της στην θεατρική αυτή στέγη,αλλά την «απογείωσε» με άψογες σκηνογραφικές λύσεις, καίριες «επεμβάσεις» εκμετταλευόμενη όλο το χώρο με ζηλευτό τρόπο. Άψογης αισθητικής η παράστασή της «φωτίζει» με δεινότητα το μυθιστόρημα του Γιάννη Μαρή-όλη του η συναρπαστικής πλοκής ιστορία ευτυχεί στο ανέβασμα αυτό της ομάδας naan και φυσικά των Θεατρικών Σκηνών που συνεχίζουν να μας εκπλήσσουν ευχάριστα με τις επιλογές τους οι οποίες κερδίζουν τις καλύτερες εντυπώσεις.

Το αισθηματικό θρίλερ του Μαρή βασική ηρωίδα του έχει μια μοιραία γυναίκα της δεκαετίας του 50 με το όνομα Λιάνα Περέζ, η οποία εμφανίζεται από το πουθενά αναστατώνοντας, την κοσμική κοινωνία της Αθήνας. Σαν ένας σκοτεινός άγγελος από την κόλαση, όπως ήταν και ο δεύτερος τίτλος του μυθιστορήματος, προκαλεί τον έρωτα, τον θάνατο και την καταστροφή ψιθυρίζοντας το μοιραίο και σκοτεινό μυστικό της στα θύματα της. Η Λίνα Σακκά,που όπως είχα γράψει στο πρώτο ανέβασμα του έργου,πετυχαίνει ως Λιάνα Περέζ την πληρέστερη ερμηνεία της στο θέατρο,έχει ανεβάσει κι άλλο τον πήχη-με την βοήθεια της Λύτρα πάντα-φτάνοντας στο μεδούλι του ρόλου. Είναι εκδικητική και σκληρή,κυνική και ζηλευτή ερωτική, “είναι”η γεμάτη τραύματα, πολύπαθη     ηρωίδα,που εντυπωσιάζει απίστευτα όταν αφήνει να φανούν οι “ρωγμές”της.

 

ΜΕΓΑΛΟ ατού της νέας εκδοχής της ατμοσφαιρικής,εύρυθμης παράστασης της Φρόσως Λύτρα είναι ο Αλέξανδρος Ρήγας που επιτυγχάνει μια καίρια,ευθύβολη ερμηνεία στον Ιωκείμογλου ,ο οποίος είναι ένας απ’τα πολλά θύματα της κυρίας της νύχτας. Ο πολυσχιδής δημιουργός άκουσε  τις οδηγίες της και κατάφερε με εσωτερικότητα και ακρίβεια να “γίνει”ο πλούσιος επιχειρηματίας που κατά τη διάρκεια του έργου,βλέπει όσα έχτισε με ίντριγκες να γκρεμίζονται και χάνει τα πάντα,όπως οδήγησε κι άλλους να χαθούν-μια κι όλα γυρίζουν στη ζωή μπούμερανγκ και έρχεται η ώρα του ταμείου.Απολαυστικότατη η ερμηνεία του.Έχει αμεσότητα κι αποτελεσματικότητα.

 

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ στον ρόλο της συζύγου του Ιωακείμογλου η έμπειρη Φανή Γέμτου-που τραγουδά και έξοχα τα κομμάτια που … ντύνουν την παράσταση-,καίριος στο ρόλο του αφηγητή ο Όθωνας Μεταξάς-υπέροχα τραγουδά και εκείνος- θαυμάσιος στον παράφορο με την Περέζ επιχειρηματία ο έμπειρος Δημήτρης Γεωργαλάς.Μαζί τους εύστοχοι είναι ο ευθύβολος πάντα Στάθης Ματζώρος,  ο ανερχόμενος-προσοντούχος Αγησίλαος Αλεξίου, η ικανή-γοητευτική  Κατερίνα Νικολοπούλου,αλλά και οι Κωνσταντίνος Αρνόκουρος-έχει δύναμη ξεχωριστή-Χριστόφορος Μπαρμπαγιάννης και Αλέξης Φουσέκης-ο τελευταίος χορεύει εξαιρετικά,όπως και η Αναστασία Κελέση.

 

 

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ