Αποχή;

Πρώτη καταχώρηση: 16/09/2015 - 09:00

Τελευταία δημοσίευση: 16/09/2015 17:00Υποκειμenikos

Αποχή;

Αν η αποχή έλυνε προβλήματα, τότε στην Αμερική, όπου οι Πρόεδροι εκλέγονται με τις μισές ψήφους του μισού εκλογικού σώματος, ο λαός θα ζούσε εδώ και δεκαετίες σε παράδεισο.

    Αν η αποχή εμπόδιζε τη λήψη αντιλαϊκών μέτρων, τότε το 50% της αποχής στις ευρωεκλογές του 2014 θα είχε εμποδίσει την ΕΕ να κινείται στην κατεύθυνση των ομολογημένων ή ανομολόγητων Μνημονίων.

    Όσοι την Κυριακή λογαριάζουν να μην πάνε να ψηφίσουν, ας το σκεφτούν:

Η αποχή τους θα ενοχλήσει μια στάλα τον τραπεζίτη που πήρε το κομματάκι που του αναλογούσε από τα 250 δισεκατομμύρια των πενταετών «ανακεφαλαιοποιήσεων»; Με την αποχή του θα προβληματιστούν τάχα οι βιομήχανοι που αναμένουν μετεκλογικά την πλήρη απελευθέρωση των ομαδικών απολύσεων;

    Πόσο αυτή η μορφή της «διαμαρτυρίας», η οποία κατά καιρούς λανσάρεται από το ίδιο το σύστημα σαν «ενδεδειγμένη», θα εμποδίσει τη ΝΔ, τον ΣΥΡΙΖΑ και τους πρόθυμους συνεταίρους τους να ερμηνεύουν την αποχή κατά το δοκούν και να την ενσωματώνουν στην προπαγανδιστική διπολική φαρέτρα;

    Κανείς δεν αμφισβητεί ότι ένα μεγάλο μέρος του κόσμου που δεν θα πάει την Κυριακή να ψηφίσει θεωρεί ότι με αυτόν τον τρόπο εκδηλώνει τη δυσαρέσκειά του απέναντι στο πολιτικό ψεύδος, την υποκρισία, την εξαπάτηση, την προδοσία και ότι άλλο «φιλολαϊκό» του έχουν σερβίρει οι κάθε λογής «σωτήρες» του.

    Και είναι πολύ λογική αυτή η δυσαρέσκεια. Όταν το πολιτικό κατεστημένο έχει καταστήσει την πολιτική συνώνυμο της γελοιοποίησης εννοιών και αξιών, της δημαγωγίας, των «θα», των ανεκπλήρωτων υποσχέσεων, του μαυρογιαλουρισμού. Όταν πολιτική λογίζεται η πασαρέλα του τίποτα, η αποθέωση της βλακείας, η φωταψία της υποκρισίας και του εξυπνακισμού, τότε ο αναχωρητισμός από τα κοινά μοιάζει με «κίνηση διαφυγής».

    Έτσι θέλουν να μοιάζει όλοι αυτοί που αφού έκαναν εμπόριο ελπίδας, αφού ξεπούλησαν δημοψηφίσματα, αφού εξευτέλισαν κάθε τους υπόσχεση, έφτασαν δεκαπενταυγουστιάτικα, άγρια χαράματα, μεταξύ μαγιό και πιτζάμας, να φορέσουν στον λαό ένα ακόμα τρίχρονο μνημονιακό χαλκά.

    Μοιάζει, λοιπόν, σαν «κίνηση διαφυγής». Αλλά δεν είναι. Στην πραγματικότητα είναι ομηρία και εγκλωβισμός σε όλα εκείνα τα κηρύγματα που πριμοδοτούν την ιδιώτευση, το «δε βαριέσαι», το «έλα τώρα καημένε», το «όλοι ίδιοι είναι», το «δε βγαίνει τίποτα», το «ασχολήσου με την πάρτη σου», .

Και όσο εσύ θα (νομίζεις ότι) ασχολείσαι με την πάρτη σου, κάποιοι άλλοι θα ασχολούνται μαζί σου...

    Πάντα έτσι γινόταν και πάντα έτσι θα γίνεται.

    Από την εποχή που οι αρχαίοι Έλληνες με τη λέξη «ιδιώτης» χαρακτήριζαν εκείνον που αποστρεφόταν τα κοινά - για να έρθουν αιώνες αργότερα οι Άγγλοι, να πάρουν την ελληνική λέξη και να την κάνουν «idiot» για να περιγράψουν τον «ηλίθιο» - οι ισχυροί το ίδιο επιδιώκουν: Να μετατρέψουν τα υποζύγιά τους σε αφοπλισμένους και ακίνδυνους παρατηρητές.

    Από την εποχή του Σόλωνα, που οι νόμοι αφαιρούσαν τα πολιτικά δικαιώματα από όποιον επέλεγε την «ουδετερότητα» στις πολιτικές αντιπαραθέσεις και από την εποχή του Θουκυδίδη και του Περικλή, που ο αδρανής δεν εθεωρείτο «φιλήσυχος» αλλά «αχρείος», δηλαδή άχρηστος, η ίδια μάχη δινόταν: Να μη χαθεί και να μη σαμποταριστεί η έννοια της συλλογικότητας μέσα στη φενάκη και τα αδιέξοδα του ατομισμού.

    Μακριά από μας κάθε ματαιόσπουδη επίδειξη αρχαιογνωσίας. Αφήνουμε την αρχαιοπληξία για εκείνους που θέλουν να μακροημερεύσει το σύστημα με τους σύγχρονους είλωτες. Οι μαρξιστές δανειζόμαστε αυτές τις υψηλές έννοιες, αναγνωρίζοντας πόσο δίκιο είχε ο Λένιν που μέσα στο καμίνι της Επανάστασης δε σταματούσε να μελετά το «Μετά τα Φυσικά» του Αριστοτέλη, και υπεραμυνόμαστε του δικαιώματος του ανθρώπου του μόχθου (και όχι του «πολίτη» γενικά) να «μετέχει κρίσεως και αρχής».

    Που σημαίνει:

  • Αντίσταση σε εκείνους που επειδή ξεπουλήθηκαν οι ίδιοι θέλουν να ενσταλάξουν στη συνείδηση των ανθρώπων και ειδικά των νέων ότι όλα είναι ξεπουλημένα.
  • Μετατροπή της απογοήτευσης και της διάψευσης σε εμπειρία και γνώση που αντιπαλεύει την παραίτηση, το μπέρδεμα, την παραλυτική σύγχυση και τα μετασχηματίζει σε στέρεο πολιτικό συμπέρασμα και αφετηρία νέας διεκδίκησης.
  • Μετάπλαση της άσφαιρης διαμαρτυρίας και των ματαιωμένων ψευδαισθήσεων σε ριζοσπαστική συνείδηση.
  • Άρνηση του μηδενισμού και της «ιλουστρασιόν» όχθης της αποξένωσης.
  • Δραπέτευση από το θερμοκήπιο του «ωχαδερφισμού» που θέλει να εκτονώσει τη συσσωρευμένη οργή και να προτείνει στο ψέμα την κίβδηλη απάντηση του τίποτα.

    Μακριά από εμάς το αμετάκλητο ύφος εισαγγελέα προς όσους δεν πάνε να ψηφίσουν αηδιασμένοι από τον νεοΠΑΣΟΚισμό του ΣΥΡΙΖΑ και από τα παραμύθια παρθενογένεσης της ΝΔ. Αλλά και δεν είναι η ώρα να «χαϊδεύουμε τα αυτιά» της παραίτησης. Ούτε πρόκειται να μετατραπούμε σε ειδικούς αγορητές της «ανάγκης να πάνε στην κάλπη» και πέραν τούτου ουδέν.

    Αντίθετα, εκείνο που λέμε είναι πως ακόμα κι αν πήγαιναν να ψηφίσουν, και ψήφιζαν εκείνους που τους οδηγούν στη φυλακή της δήθεν «ιδιωτικής» απόδρασης, ή τα φασιστικά απόβλητα αυτού του συστήματος, ή την επανέκδοση των προηγούμενων αυταπατών, πάλι μια τρύπα στο νερό θα κάνανε.

    Το φλέγον, ειδικά για τους νέους ανθρώπους που είδαν το «Όχι» της γενιάς τους να ξεπουλιέται και να γίνεται ένα επαίσχυντο «Ναι», είναι να αντισταθούν στην ισοπέδωση.

    Να μη συνθηκολογήσουν με το κήρυγμα ότι τα πράγματα έχουν πάρει μια «αμετάκλητη» και «μοιραία» τροπή, αλλά να συναντηθούν με το αίτημα της ανατροπής και να γίνουν ο καθένας χωριστά και όλοι μαζί οι φορείς της εναλλακτικής που θα σαρώσει τους κρυφοθατσερίσκους που τους εξαπάτησαν.

    Να μην αφήσουν τη δύναμή τους να μετατραπεί σε μπούμερανγκ εναντίον τους, «ψηφίζοντας» διά της απουσίας τους και της σιωπής τους δυνάστες τους.

    Θα το επαναλάβουμε: Οι εκλογές είναι μόνο μια στιγμή. Επαφίεται στον καθένα αν αυτή η στιγμή θα προσμετρηθεί είτε στην άσφαιρη και ξεστρατισμένη «εξέγερση» του καναπέ, είτε στα φληναφήματα περί «συμμετοχής» γενικώς και αορίστως, είτε στο δυναμικό «παρών» για τη διεκδίκηση μιας κοινωνίας ανθρώπινης μέσα από μια στάση ζωής αγωνιστική και διεκδικητική, όπου κι αν κανείς βρίσκεται: Στο εργοστάσιο ή στην αναζήτηση του μεροκάματου, στο γραφείο ή στη βιοπάλη του μικρομάγαζου, στο χωράφι, στο θρανίο του σχολείου ή τη βάρδια της ημιαπασχόλησης, στο αμφιθέατρο, στην κάλπη. 

 

email: mpog@enikos.gr   

Αν βρίσκεσαι στο δρόμο ή δεν έχεις συνεχή πρόσβαση στο διαδίκτυο, αποθήκευσε τους τηλεφωνικούς αριθμούς του enikos.gr και στείλε μας τη φωτογραφία, το βίντεο ή το μήνυμά σου για να καταγγείλλεις, να πεις την άποψή σου ή και για να δείξεις αυτό που θέλεις.

Tηλ. 6944 05 05 05 και 6944 06 06 06

Άλλοι τρόποι επικοινωνίας με το enikos.gr:

 

e-mail: info@enikos.gr

Tηλ: 210 87 88 006-007-008

Fax: 210 87 88 200

Γράψε κι εσύ το δικό σου σχόλιο:

όνομα
e-mail
σχόλιο
 
 
*

To όνομα είναι υποχρεωτικό πεδίο. Το e-mail δεν θα εμφανίζεται.
To σχόλιο σας θα εμφανιστεί στο site με μια μικρή καθυστέρηση.
Η δημοσίευση του σχολίου σας θα ολοκληρωθεί μόλις επιβεβαιώσετε ότι εσείς είστε ο σχολιαστής, μέσα από το email σας.

Σχόλια (17)
  • Ιωσήφ Σ.Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2015, 14:39
    @iaxai
    Τι γίνεται εδώ, βρε παιδιά; Μάθανε ότι ρεβιζιονίζουμε, πλακώσαν και οι καραδεξιοί;
    Ξέροντας ότι ο κ. Μπογιόπουλος δεν απαντάει στα σχόλια (ίσως ούτε καν τα διαβάζει), είπες κι εσύ : Ας πετάξω καναδυό κοτσάνες, μπας και ψαρώσω κανέναν αφελή. Ε, όχι, φιλαράκο, οι κοτσάνες εδώ δεν περνάνε.
    Πρώτα-πρώτα, να αφήσεις τα αλήτικα «ρε» για τους ομοίους σου.
    Δεύτερο, να μάθεις να διαβάζεις (τουλάχιστον) και να μη διαστρεβλώνεις αυτό που διαβάζεις. Ο κ. Μπογιόπουλος δεν κατακρίνει την «αρχαιολατρεία», αλλά την «αρχαιοπληξία». Αν δεν καταλαβαίνεις τη διαφορά, να σου θυμίσω το μεγάλο σατυρικό, το Σουρή, που έγραφε σχετικά το 1882, στο «Αν ήμην βασιλεύς» :
    Ὅποιος γυρεύει μνήματα τῆς κλασικῆς παιδείας,
    ὅποιος ξεθάβει ἄγαλμα καμμιᾶς ἢ κανενός,
    κι' ἂν Κουμανούδης λέγεται, κι' ἂν εἶναι Καββαδίας,
    θὰ θάβεται μὲ τἄγαλμα κι' ἐκεῖνος ζωντανός.
    Θὰ λείψουν τόσα μάρμαρα καὶ οἱ ἀρχαιολόγοι,
    κι' ἡ δόξα τότε ἡ παλῃὰ τὸ ἔθνος δὲν θὰ τρώγῃ.
    Τρίτο, εκτός από το Λένιν και ο Μαρξ ήταν «αρχαιολάτρης» και αναφέρει τον Αριστοτέλη στο «Κεφάλαιο» :
    «Οι δυο τελευταίες ιδιομορφίες της ισοδύναμης μορφής (της αξίας) που εξετάσαμε γίνονται ακόμα πιο κατανοητές, αν ανατρέξουμε στο μεγάλο ερευνητή, που πρώτος ανάλυσε τη μορφή της αξίας, όπως και τόσες μορφές της νόησης, κοινωνικές και φυσικές μορφές. Πρόκειται για τον Αριστοτέλη».
    Κι αφού παραθέσει τι λέει για την αξία του εμπορεύματος ο Αριστοτέλης στα «Οικονομικά», καταλήγει :
    «Η μεγαλοφυΐα του Αριστοτέλη λάμπει στο γεγονός ακριβώς ότι ανακάλυψε μια σχέση ισότητας στην έκφραση της αξίας των εμπορευμάτων».
    Μην ξεχνάς, εξάλλου, ότι η διατριβή του Μαρξ για το διδακτορικό του ήταν «Η διαφορά ανάμεσα στη φυσική φιλοσοφία του Δημόκριτου και τη φυσική φιλοσοφία του Επίκουρου».
    Και ο Μαρξ και ο Ένγκελς και ο Λένιν ήταν «αρχαιο (ελληνο) λάτρες», χωρίς φυσικά να είναι και «αρχαιόπληκτοι». Αυτή την τελευταία λόξα μπορούν να την έχουν μόνο όσοι θεωρούν ότι είναι γνήσιοι και κατευθείαν απόγονοι των αρχαίων Ελλήνων και αυτό τους κάνει να κοκορεύονται τόσο που να αδιαφορούν τελείως αν η σημερινή Ελλάδα έχει φτάσει στο έσχατο όριο της κατάπτωσης. Για κάτι τέτοιους έγραφε και ο Σουρής τη σατυρική του υπερβολή το 1882.
    Εσύ, όμως, προφασιζόμενος πως δεν έχεις ιδέα για την «αρχαιολατρεία», ειδικά του Μαρξ, αλλά και του Λένιν, καταφεύγεις σε ένα «συντριπτικό» επιχείρημα : αφού ισχυριστείς ότι «Η Ελληνική αρχαιολατρία εμφορείται από ένα και μόνο ιδανικό, σύντροφε πως σε λένε.Το ιδανικό της Ε Λ Ε Υ Θ Ε Ρ Ι Α Σ», προκαλείς τον κ. Μπογιόπουλο, με τρόπο εντελώς ανοίκειο (αλλά, δε βαριέσαι – έξεστι Κλαζομενίοις ασχημονείν!), να σου παραθέσει «έστω και μόνο μία πρόταση» όπου «οι
    Μάρξ-Έγκελς, υπερασπίζονται το ιδανικό της ελευθερίας». Και επειδή ο κ. Μπογιόπουλος δεν πρόκειται να σου απαντήσει, αποφάσισα να σηκώσω εγώ το γάντι, που με τόση ιταμότητα του πέταξες.
    Πάρε να έχεις, λοιπόν :
    1) Μαρξ-Ένγκελς : «Γερμανική Ιδεολογία» : «Erst in der Gemeinschaft [mit Anderen hat jedes] Individuum die Mittel, seine Anlagen nach allen Seiten hin auszubilden; erst in der Gemeinschaft wird also die persönliche Freiheit möglich» (Μόνο μέσα στην κοινότητα [με τους άλλους έχει κάθε] άτομο τα μέσα να αναπτύξει ολόπλευρα τις ικανότητές του. Μόνο μέσα στην κοινότητα είναι επίσης δυνατή η προσωπική ελευθερία). Όσο για το θέμα σε ποιο κείμενο «οι Μαρξ- Ένγκελς υπερασπίζονται την ελευθερία», θα σου απαντήσω ότι σε όλο τους το έργο υπερασπίζονται την ελευθερία των προλετάριων (δηλαδή, της συντριπτικής πλειοψηφίας) και αγωνίζονταν σε όλη τους τη ζωή για την απελευθέρωσή τους από το ζυγό της κεφαλαιοκρατικής εκμετάλλευσης. Στις επαναστάσεις του 1848 κατά της φεουδαρχίας, υπερασπίζονταν ακόμα και την αστική τάξη, όταν δρούσε επαναστατικά ενάντια στους φεουδάρχες ευγενείς, τους βασιλιάδες και τον κλήρο.
    2) Λένιν (ο κουτοπόνηρος «επαγγελματίας επαναστάτης», που «είδε φως και μπήκε») : «… Κι αν δεν τραβήξουμε τις γυναίκες στη δημόσια υπηρεσία, στην πολιτοφυλακή, στην πολιτική ζωή, αν δεν αποσπάσουμε τις γυναίκες από τις συνθήκες του σπιτιού και της κουζίνας που τις αποβλακώνουν, δ ε ν ε ί ν α ι δ υ ν α τ ό να εξασφαλίσουμε πραγματική ελευθερία, δ ε ν ε ί ν α ι δ υ ν α τ ό να οικοδομήσουμε ακόμα και δημοκρατία, χωρίς πια να γίνεται λόγος για σοσιαλισμό». «Αρκετές πίκρες δοκιμάσατε και πριν από τον πόλεμο και στη διάρκεια του πολέμου και στην αιχμαλωσία. Τώρα τραβάμε για καλύτερες μέρες Η αυγή της λευτεριάς γλυκοχαράζει.
    Γυρίστε στη Ρωσία σα στρατός της επανάστασης, σα στρατός του λαού και όχι σα στρατός του τσάρου. Και το 1905 οι αιχμάλωτοι που γύρισαν από την Ιαπωνία έγιναν οι καλύτεροι αγωνιστές της λευτεριάς».
    Αναφέρω ενδεικτικά ότι ο «κουτοπόνηρος» Λένιν, στους 5 πρώτους τόμους των Απάντων του (1893 - 1901) χρησιμοποιεί τη λέξη «ελευθερία» 55 φορές, στους τόμους 34 και 35 (Ιούλιος 1917 – Μάρτιος 1918) 31 φορές και στον τόμο 44 (Ιούνιος 1921 – Μάρτιος 1922) 25 φορές. Όπως, βλέπεις, δεν την αποφεύγει και πάρα πολύ.
    Όσο για την «εξυπνάδα» που γράφεις ότι ο Λένιν «θεωρείται ασήμαντος διανοητής», θα σου υπενθυμίσω ότι αυτός ο «ασήμαντος διανοητής» εκτός από τη μεγαλοφυΐα της πολιτικής του σκέψης, έχει γράψει και το βιβλίο «Υλισμός και εμπειριοκριτικισμός», όπου ξετινάζει φιλοσοφικά το λεγόμενο «μαχισμό» της εποχής του.
  • JefΠαρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2015, 15:43
    Το 50 % της αποχής λοιπόν δεν έλυσε κανένα πρόβλημα
    Αλλά το υπόλοιπο 50 δεν σταμάτησε να τα λύνει
    Αλήθεια ποτέ θα σταματήσετε τις σοφιστειες
  • jojoΠαρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2015, 13:25
    Κ ΤΙ ΝΑ ΨΗΦΙΣΩ?ΑΥΤΑ Κ ΚΑΛΑ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΠΕΙΡΑΤΩΝ ΚΥΝΗΓΩΝ ΚΤΛ ΤΖΑΜΠΑ ΠΑΕΙ Η ΨΗΦΟΣ ΕΤΣΙ Κ ΑΛΛΟΣ.ΟΠΟΤΕ ΠΟΙΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΝΑ ΤΡΕΧΩ ΝΑ ΨΗΦΙΖΩ?ΑΦΟΥ ΕΝ ΤΕΛΗ ΟΛΟΙ ΤΑ ΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ.ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΤΗ ΤΟΥΣ.
  • ΧΜΜΚΠέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2015, 21:30
    A Π Ο Χ Η !
  • helleneΠέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2015, 10:07
    Εχουν λυσαξει γιατι το αρθρο δεν τους παει.... Δεν πειραζει ομως ας τα διαβαζουν για να μαθαινουν.
    Ας ανακατευουν οτι θελουν.το ΚΚΕ δεν ειναι φυλο στον ανεμο οπως οι αλλοι
    οι μνημονια κοι ψαχνουν οπωσδηποτε κατι να βρουν να πουν
    Εμεις ψηφιζουμε μονο ΚΚΕ κι ας τους ξυνιζει.
  • Φωτης ΚαραμπελαςΠέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2015, 02:19
    Είναι αλήθεια κύριε Μπογιοπουλε ότι με αποχή πάνω από 50 %) % +1 όλοι οι βουλευτές της παρούσας βουλής δεν μπορούν να επανεκλεγούν και αν ναι γιατί αποσιωπείται όλοι οι δημοσιογράφοι γιατί δεν ενημερώνεται τον κόσμο ;
  • Στελιος ΙγνατιαδηςΤετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015, 18:43
    Όταν πολιτική λογίζεται η πασαρέλα του τίποτα, η αποθέωση της βλακείας, η φωταψία της υποκρισίας και του εξυπνακισμού..."

    οταν λοιπον ισχυουν ολα αυτα που σωστα περιγραφετε, πως μπορει η συμμετοχη μας σε αυτο το αθλιο σκηνικο να εχει οποιοδηποτε θετικο αποτελεσμα; Το μονο που μπορει να φερει, ειναι επικυρωση του γελοιου αυτο τσιρκου. Δια της αποχης, δηλωνουμε την θεληση μας να ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ ολο αυτο το τσιρκο των εκλογων και της "πολιτικης" με τη μορφη που εχουν σημερα. Δηλωνουμε την αναγκη να ξεκινησουμε μια νεα κοινωνια με αλλαγες εκ βαθρων, ξεκινωντας απο το εκλογικο συστημα και το ιδιο το πολιτευμα. Αν η αποχη παραμεινει σε χαμηλα ποσοστα (και αποψεις σαν τη δικη σας που την λοιδωρουν, βοηθουν κατι τετοιο), φυσικα και δεν θα ειναι χρησιμη. Αν ομως οι πολιτες πραξουν το αυτονοητο, δηλαδη αρνηθουν τη συμμετοχη τους στη γελοιοτητα κατα ενα ποσοστο της ταξης του 90% πχ, τοτε (και μονο τοτε) θα τεθει στο τραπεζι το ζητημα της εκ βαθρων αλλαγης του πολιτικου συστηματος. Αλλιως διαιωνιζουμε την αρρωστημενη κατασταση μια και συμμετεχοντας, δηλωνουμε πως εχουμε εμπιστοσυνη στο πολιτικο συστημα επικυρωνοντας τις διαδικασιες του με τη συμμετοχη μας.
  • VicΤετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015, 17:20
    Το γνωρίζετε ότι ο Μαρξ στο περίφημο
    Κεφάλαιο μνημονεύει τον Αριστοτέλη
    Και την αναφορά του για τα περί πλουτισμού
    Ως δραστηριότητα αντικοινωνικη;
    Δηλ αλλο το ΕΧΕ και αλλο το ΧΕΧ!
    Ε=εμπόρευμα
    Χ=χρήμα
    Είπαμε να διαβάζουμε και λίγο!
  • γιαννης αδαμακοπουλοςΤετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015, 16:31
    @NEOS Σε λαθος ανθρωπο απευθυνεις το ερωτημα :δραχμη η ευρω, ασε που ειναι τελειως ασχετο με το θεμα του αρθρου. Παντως, το ιδιο το ερωτημα δειχνει πως γερνας πολυ γρηγορα και να το προσεξεις!
    @iaxai Εισαι τελειως ΑΓΡΑΜΜΑΤΟΣ, αλλα και θρασυτατος, οπως ολοι οι αγραμματοι φασιστες αλλωστε.Καλυτερα προσπαθησε σε κανενα site των χρυσαυγουλων, που θα εκτιμησουν περισσοτερο τις αποψεις(!!!!!!!!!) σου.
  • KokΤετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015, 16:09
    Virus τα χειμερινα ανάκτορα έπεσαν πρίν περίπου 100 χρόνια νομίζω από τους Μπολσεβίκους.Αν κάνω λάθος ενημέρωσεμε σχετικά. Σοβαρά μιλάω.Επειδή κατάλαβα οτι οι γνώσεις σου είναι τόσες που ο Μαρξ ο Λένιν και όλοι οι κλασικοι απλά είναι οδοντοκρεμες κάνε ενα ταξίδι στο χρόνο βρες τούς εκδοτικούς οίκους που εκδοσανε τα βιβλία τους διαλυσετα και που ξέρεις ίσως εσύ αντί για " προλεταριοι ολου τού κόσμου ενωθείτε" μας αφήσειςτο " προλεταριοι ολου του κόσμου παλουκοθειτε"
  • LamprosΤετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015, 15:09
    Ποια Αμερική;!
    Ο λαός ζούσε εδώ και δεκαετίες σε παράδεισο στον υπαρκτό σοσιαλισμό.
    Αλλά οι λαοί είναι αχάριστοι και το ότι ζούσαν σε επίγειο παράδεισο δεν το εκτίμησαν δεόντως.
  • NEOSΤετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015, 14:34
    κε Μπογιοπουλε,
    Μια ερώτηση απλη... δρχ ή €??
    Γιατι αν παμε σε δρχ και τα δάνεια που εχουμε ολοι μας μεινουν σε € να λειπει το βυσσινο!!
  • protiforaanarchikaΤετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015, 14:16
    Μ' έπεισες! Θα πάω να το ρίξω τελικά στο Τζήμερο (ή στο Ποτάμι).
  • VirusΤετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015, 12:50
    "Πρώτα βγαίνει η ψυχή και μετά το χούι" (Ελληνική παροιμία).

    Η μόνιμη εκλογική αγωνία του "Κ"ΚΕ δεν κρύβεται. Η σταθερή έγνοια του κόμματος εδώ και δεκαετίες. Μια έγνοια και ανησυχία που εκδηλώνεται σε κάθε "ευκαιρία" (κάλπη) που παρουσιάζεται από το σύστημα. Το ρεφορμιστικό DNA στην ηγεσία του "Κ"ΚΕ είναι ισχυρότατο και εξακολουθεί να τρέφει τις ίδιες αυταπάτες.

    Στην αρχή φταίει ο λαός που "δεν καταλαβαίνει". Μετά ζητάμε από αυτόν το λαό "να διορθώσει την ψήφο του". Κατόπιν κάνει πρόταση στη Βουλή για ψήφιση κατάργησης των μνημονίων, επίσης κάνει πρόταση να τεθεί και η δική του θέση στο δημοψήφισμα (!!) ενώ για παράδειγμα αποδέχεται τα 751 euro μικτά, σαν βασικό μισθό (ενώ λίγα χρόνια πριν εκτόξευε τη "διεκδίκησή" του στα 1200-1300 euro). Δείχνει τα όρια της συμμόρφωσής του, στις "αντοχές" της καπιταλισμού.

    Καλλιεργεί συστηματικά το λεγκαλισμό στα μέλη του, έχει ξεκόψει ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ από το ριζοσπαστισμό που αναπτύσσουν μεγάλα κομμάτια του λαού και της νεολαίας, προκειμένου να μην αναλάβει ευθύνες σύγκρουσης με το σύστημα. Διαδηλώνει χώρια από τα μαζικά λαϊκά ξεσπάσματα, κρύβεται πίσω από τους υπέρ του συσχετισμούς στα πλαίσια του κινήματος, και συνεχίζει τις κούφιες ταξικές "κορώνες" που καμία αξία δεν έχουν όσο δεν κινούνται στην κατεύθυνση της Αναμέτρησης. Η περιχαράκωση βλέπεις, είναι εύκολη. Δεν επιφυλάσσει απρόβλεπτες καταστάσεις και αυτή την... "καταραμένη" ταξική πάλη.

    Σε ότι αφορά την ανάλυσή του, τη μια έβλεπαν τα περί κρίσης "μπλόφα", άλλοτε έβλεπαν να έρχεται η ανάπτυξη και τα πάντα να κινούνται βάση σχεδίου από το παντοδύναμο σύστημα της Ελλάδας της "αλληλεξάρτησης". Η ηγεσία του "Κ"ΚΕ με την ψευτο-θεωρία της "ιμπεριαλιστικής Ελλάδας" (έστω και "μέσης ανάπτυξης") αρνείται την κύρια αντίθεση Ιμπεριαλισμού-Λαού και παρουσιάζει την κατάκτηση της λαϊκής εξουσίας σαν μια σύγκρουση μόνο με τις δυνάμεις των επιχειρηματικών ομίλων του μονοπωλιακού κεφαλαίου. Αποκρύβοντας το γεγονός ότι η σύγκρουση του λαού με τους ιμπεριαλιστές θα υπάρξει και θα είναι σφοδρότατη, όχι αφού πάρει την εξουσία, αλλά ΓΙΑ ΝΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΙ.

    "Η ψήφος είναι η δύναμή σου" λέει και ξαναλέει και ζητά ξανά και ξανά από το λαό να τη "διορθώσει" για να δώσει δύναμη στη δύναμή του, στο "Κ"ΚΕ δηλαδή, που όσο ανεβαίνει σε ψήφους τόσο ισχυροποιείται τάχα η δύναμη του λαού. Η προοπτική αναμέτρησης του λαού με τις δυνάμεις του κεφαλαίου και του ιμπεριαλισμού (αλήθεια, υπάρχει ιμπεριαλισμός για το "Κ"ΚΕ και αυτό τί σημαίνει;;) είναι μια υπόθεση που δεν αφορά το "Κ"ΚΕ. Το κόμμα στη λαϊκή εξουσία του, φτάνει με αερογέφυρα κάπου στο μέλλον, και στο σήμερα απλά αποτελεί πρόσχημα για "αναχώρηση".

    Μια σειρά αγωνιστές του ΚΚΕ που αγωνιούν με τον άλφα ή βήτα τρόπο για τη Λαϊκή Πάλη και αγωνιούν στ' αλήθεια για την επαναστατική προοπτική, οφείλουν να δουν πως δεν υπάρχει ανάλογη αγωνία στην ηγεσία τους. Αντίθετα υπάρχει φόβος για τη λαϊκή πάλη, μιας και είναι αλήθεια πως η υπηρέτησή της έχει κόστος, τέτοιο που η ηγεσία του "Κ"ΚΕ δεν είναι διατεθειμένη να καταβάλει. Ούτε έχει η ίδια τις προδιαγραφές, ούτε θέλει να τις έχει, ούτε φυσικά διαμορφώνει ανάλογα ένα δυναμικό που συσπειρώνει. Ούτε πολύ περισσότερο νοιάζεται να συμβάλει για να διαμορφώσει ο λαός μαζικά αντιλήψεις σύγκρουσης με το σύστημα της Εξάρτησης και της Εκμετάλλευσης, μέσα από την πάλη του.

    "Στην επανάστασή μας, δε θα σπάσει ούτε τζάμι" (Αλέκα Παπαρήγα, 2008).
  • iaxaiΤετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015, 12:49
    Ρε Μπογιόπουλε έχεις ξεφύγει από κάθε όριο.Ώστε λοιπόν ο θαυμασμός μας
    για τα κλέη των προγόνων, μας μετατρέπει σε σύγχρονους είλωτες.
    Δηλαδή όταν διαβάζεις Ηράκλειτο ή Πλάτωνα και θαυμάζεις τα γραφόμενα
    μεταμορφώνεσαι αυτόματα σε σκλάβο της γαλέρας.
    Όταν διαβάζεις και θαυμάζεις τον Αρίσταρχο, που εισήγαγε το 300 πχ το
    ηλιοκεντρικό σύστημα, μεταβάλλεσαι αυθωρεί και παρά χρήμα σε δούλο.
    Ο μόνος που εξαιρείται από τον εσμό της αρχαιολατρίας είναι ο Αριστοτέλης
    Επειδή τον διάβαζε ο Λένιν.
    Ο οποίος δήλωνε απλώς και μόνο επαγγελματίας επαναστάτης.Αυτός ο
    κακομοίρης απλώς είδε φως και μπήκε.
    Ειρήσθω εν παρόδω ότι ο Λένιν, τον οποίο επικαλείσαι κατά κόρον, θεωρείται
    ασήμαντος διανοητής.
    Η Ελληνική αρχαιολατρία εμφορείται από ένα και μόνο ιδανικό, σύντροφε πως σε λένε.Το ιδανικό της Ε Λ Ε Υ Θ Ε Ρ Ι Α Σ.
    Σε προκαλώ ρε Μπογιόπουλε να μας υποδείξεις ένα κείμενο, στο οποίο οι
    Μάρξ-Έγκελς, υπερασπίζονται το ιδανικό της ελευθερίας.Έστω και μόνο μία
    πρόταση, σε προκαλώ ρε.
    Όσο για το ίνδαλμα σου το Λένιν είχε τη κουτοπονηριά, να αποφεύγει τη
    λέξη ελευθερία, σαν το διάβολο το λιβάνι.
  • ΝίκοςΤετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015, 11:55
    Γεια σας κύριε Μπογιόπουλε!

    Ξεκινάτε με έναν πολύ ενδιαφέρον τρόπο το άρθρο σας, αλλά αντιλαμβάνεστε πως η συλλογιστική σας διευκολύνει την απόδειξη και του αντιθέτου;
    Δηλαδή αν η συμμετοχή στις εκλογές έλυνε προβλήματα τότε δε θα είχαν προβλήματα όσοι συμμετέχουν.

    Όπως και να έχει, στη συνέχεια του άρθρου σας νομίζω καλύπτεται ικανοποιητικά αυτή η αντιστροφή.

    Αυτό που με προβληματίζει εμένα στο άρθρο σας είναι η κραυγαλέα απουσία αναφοράς στην ΤΑΞΗ. Δεν καταλαβαίνω σε ποιους απευθύνεται αυτό το άρθρο κύριε Μπογιόπουλε.

    Απευθύνεται σε όσους σκέφτονται να μην ή δεν σκέφτονται καν να πάνε να ψηφίσουν;

    Ανάμεσά τους βρίσκονται υποκειμενικότητες με πάρα πολύ διαφορετικά συμφέροντα, αν με αντιλαμβάνεστε. Θα μπορούσα να γίνω πιο εκτενής αλλά θα προτιμούσα να περιμένω πιθανή απάντησή σας.

    Φιλικά!

    Νίκος
  • ΔΗΜΗΤΡΙΟΣΤετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015, 09:53
    H μαστιγα της απαθειας, της ιδιωτευσης, της αδρανειας, του κατα Πανο Τζαβελλα κυρ Παντελη, δηλαδη του Κεντρου απο το οποιο πιστευω πολιτικα οτι εκπροσωπειται βαλεται ευθεως μεσα απο τουτο το κειμενο.
    Σαν μια απαντηση στον κ. Ρουντι Ριναλντι που μολις χτες καλουσε στην επαναστατικη πραξη κατ αυτον του ακυρου η του λευκου μετα την αποχωρηση του απο τον Συριζα...

  • Αθήνα8°CΥψηλή:12°C
    Χαμηλή:7°C
  • Θεσ/νίκη4°CΥψηλή:5°C
    Χαμηλή:0°C
  • Πάτρα10°CΥψηλή:8°C
    Χαμηλή:3°C
  • Ηράκλειο16°CΥψηλή:16°C
    Χαμηλή:9°C
  • Λάρισα3°CΥψηλή:5°C
    Χαμηλή:1°C