• Αθήνα9°CΥψηλή:16°C
    Χαμηλή:10°C
  • Θεσ/νίκη3°CΥψηλή:13°C
    Χαμηλή:7°C
  • Πάτρα6°CΥψηλή:17°C
    Χαμηλή:7°C
  • Ηράκλειο15°CΥψηλή:17°C
    Χαμηλή:14°C
  • Λάρισα5°CΥψηλή:13°C
    Χαμηλή:3°C
ΤΑ ΜΥΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΑΜΦΙΠΟΛΗΣ-STAR

Η ψείρα βγήκε στο γιακά...

Πρώτη καταχώρηση: 24/02/2014 - 09:00

Τελευταία δημοσίευση: 24/02/2014 20:27Ο Νίκος Μπογιόπουλος στον eniko

Η ψείρα βγήκε στο γιακά...

 Η ψείρα έχει βγει στο γιακά. Όποια πέτρα κι αν σηκώσεις από κάτω κρύβεται μια προστυχιά, μια λαμογιά. Όσο πιο δυσώδης είναι η εκάστοτε υπόθεση, τόσο πιο βαθιά το πολιτικό κατεστημένο είναι βουτηγμένο σ’ αυτήν.

 

   Ουδείς, πλέον, εκπλήσσεται: Τσοχατζόπουλοι, Μαντέληδες, Τσουκάτοι, «αναψυκτήρια», «κότερα», χρηματιστηριακές φούσκες, δομημένα ομόλογα, Βαβύληδες, Βατοπέδια, Τομπούλογλου, υποβρύχια που γέρνουν, γερμανικές εταιρείες που «λαδώνουν» κατά το δοκούν, εξοπλιστικά, «λίστες Λαγκάρντ», λεηλασία του δημόσιου χρήματος.

 

   Ένα απίστευτο φαγοπότι. Σε ένα διαρκές «έκανε ένα δωράκι στον εαυτό του». Που εξελίσσεται πάνω στην πλάτη του ελληνικού λαού. Κι όμως κάθε φορά που η μπόχα ξεχειλίζει δεν χάνουν ευκαιρία να δώσουν το "παρών" κι εκείνοι οι πρόθυμοι κλόουν, οι έτοιμοι να υποδυθούν ότι... «πέφτουν από τα σύννεφα».

 

   Τι υποκρισία! Αλήθεια, δεν τους έχει ενημερώσει κανείς ότι ζουν στη χώρα που η κυβέρνηση έκανε εξωδικαστικό συμβιβασμό με τη «Ζήμενς»; Εξωδικαστικό συμβιβασμό σύμφωνα με τον οποίο η «Ζήμενς έχει αναλάβει να χρηματοδοτήσει πρόγραμμα υπέρ της... διαφάνειας. Η «Ζήμενς»! Ώρα είναι να βάλουν και καμιά ΜΚΟ... ναρκαλιευτών για να «ελέγξει» τις ΜΚΟ...

 

   Λέξεις καθημερινής χρήσης και έννοιες αειθαλείς: «Λάδωμα», μίζα, ρουσφέτι. διαφθορά, διαπλοκή, ο «γνωστός», η αδιαφάνεια, η συναλλαγή, η κομπίνα, η διασπάθιση του δημόσιου χρήματος, η αξιοποίηση της πολιτικής εξουσίας ως εφαλτήριο ατομικού πλουτισμού.

 

   Αλλά: Όλα αυτά είναι «φυσικά φαινόμενα»; Αν ήταν έτσι, τότε θα έπρεπε να ασχολούνται μαζί τους οι ...μετεωρολόγοι. Όλα αυτά είναι προϊόν της «κακής ανθρώπινης φύσης»; Τότε δεν θα ζητούσαμε τα ρέστα από την πολιτική εξουσία, μα από τους ψυχολόγους, άντε και από μερικούς ...ψυχιάτρους.

 Προφανώς η σαπίλα που μας περιβάλλει συνιστά ένα εξόχως πολιτικό ζήτημα. Που μετά από τόσες απόπειρες... κάθαρσης, η βρωμιά της αποδεικνύεται απείρως ανθεκτικότερη από όλες μαζί τις διακηρύξεις περί «εξυγίανσης». Πού οφείλεται, επομένως, αυτή η διαχρονικότητα του προβλήματος αν όχι στο γεγονός ότι η ρίζα του προβλήματος (άρα και της λύσης του) ξεκινάει από τα σπάργανα του πολιτικο-οικονομικού συστήματος, των δομών του, της λειτουργίας του;

 

   Ο φαύλος κύκλος της διαφθοράς – ό,τι κι αν λένε οι «αντιδογματικοί» και «ανοιχτόμυαλοι» εξορκιστές τέτοιων αναλύσεων - έχει ένα βασικό προστάτη, τροφοδότη, «νονό»: Είναι η ταξική διάρθρωση του συστήματος της «ελεύθερης αγοράς». Εκεί γεννιέται και αναπαράγεται ο φαύλος κύκλος της διαφθοράς. Μιας και, τελικά, η πολιτική διαφθορά, η πολιτική της διαφθοράς, και η διαφθορά της πολιτικής, δεν αποτελούν παρά έκφραση (και αποτέλεσμα) της καταχρηστικής άσκησης εξουσίας εκ μέρους του ισχυρού εις βάρος του αδύναμου.

 

   Θεμέλιος λίθος αυτού του συστήματος, που οι διαχειριστές του έχουν καθίσει πάνω στο σβέρκο της κοινωνίας, είναι η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Από κει ξεκινάνε όλα τα υπόλοιπα, τα απόβλητα, τα παράγωγα: «Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα», το «δούναι και λαβείν», το «κλέψε για να έχεις», ο «μπάρμπας στην Κορώνη», το «μέσο», οι «άκρες» στους «υψηλά ιστάμενους». Αυτά είναι τα «δόγματα» της πολιτικής, οικονομικής και κοινωνικής λειτουργίας του συστήματός τους.

 

   Στο διεφθαρμένο τους σύστημα δεν έπαψε ποτέ «το ψάρι (να) βρωμάει από το κεφάλι». Αλλά φυσικά, όσο πιο διεφθαρμένος είσαι, τόσο περισσότερο έχεις ανάγκη για «συνενόχους» και «συνυπεύθυνους». Όσο περισσότερο αφήνεις νηστικούς τους πολλούς, τόσο περισσότερο διατείνεσαι ότι «όλοι μαζί τα φάγαμε»...

 

   Ως εκ τούτου προσπαθείς να «λαδώνεις» το σύστημα μέχρι το τελευταίο του γρανάζι και να «νομιμοποιήσεις» την αθλιότητά σου με την κλασική συνταγή: Διαχέοντας σε όλη την κοινωνία το φαινόμενο της διαφθοράς. Ταξικά πάντα: Στα «ανώτερα κλιμάκια», η διαφθορά (όταν δεν είναι θεσμοθετημένη με νόμους και χοτζέτια) εμφανίζεται με μαύρες συναλλαγές κάτω από τραπέζια στρωμένα με χαβιάρια. Στο επίπεδο του «κοσμάκη» εκδηλώνεται με το «φακελάκι».

 

 

   Δεδομένου ότι η διαφθορά δεν μπορεί να κρυφτεί οι εναλλασσόμενοι στον κυβερνητικό θώκο ήταν ανέκαθεν αναγκασμένοι να την ομολογούν, αλλά, ταυτόχρονα, να αγκομαχούν να την ερμηνεύσουν με βολικό, για την ιδεολογία, την κοσμοθεωρία και, εν τέλει, το πολιτικό τους σύστημα, τρόπο: Δε φταίει το κοινωνικο-πολιτικό μας σύστημα, λένε. Φταίει η «αδυναμία» του κράτους, η κομματοκρατία, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί...

 

   Πέραν του ότι όλα τα παραπάνω είναι πλευρές εκείνου ακριβώς που προσπαθούν να αθωώσουν, δηλαδή, του κοινωνικο-πολιτικού τους συστήματος, είναι και αστείο να καμώνονται ότι μέρος της «δουλειάς» τους είναι η πάταξη της διαφθοράς. Η «δουλειά» τους είναι άλλη:

 

  • Να δίνουν «θαλασσοδάνεια» στους κεφαλαιοκράτες.
  • Να ξεπουλάνε τη δημόσια περιουσία.
  • Να κάνουν πλάτες στη φοροδιαφυγή και στην αισχροκέρδεια.
  • Να τάζουν διορισμούς σε «ωφελούμενους» των 300 ευρώ!
  • Να «μοιράζουν» έργα.
  • Να κατανέμουν την «πίτα».
  • Να κάνουν «κολεγιές» με τους ισχυρούς και να διαμορφώνουν, αντικειμενικά, το εύφορο έδαφος για τα κάθε λογής «μπουμπούκια» και «λαμόγια».

 

   Έτσι «δουλεύει» το σύστημα. Ανεξαρτήτως ποιος ταγός το υπηρετεί, ανεξάρτητα ποιο κόμμα το διαχειρίζεται. Κι όταν, από καιρό σε καιρό, μέσα στο «γενικό χαμό» σπάσει κανένα απόστημα, αρχίζει το πανηγύρι! Με εναλλασσόμενους ρόλους:

 

   Όταν κυβερνούσαν οι Βένετοι ήταν οι Πράσινοι που τους κατηγορούσαν για τις «ακαθαρσίες». Κι όταν κυβερνούσαν οι Πράσινοι ήταν οι Βένετοι που το έπαιζαν «τιμωροί» και «εισαγγελείς». Τώρα που κυβερνάνε μαζί, μαζί αλληλοκαταγγέλλονται, αλλά και μαζί τα κουκουλώνουν για να παραστήσουν τους «αδιάφθορους»!

 

   Το έργο παίζεται συνήθως προεκλογικά και κρατάει από μερικές βδομάδες μέχρι μερικούς μήνες. Κατά τη διάρκειά του, όλοι οι εμπλεκόμενοι στην παράσταση, διώκτες και διωκόμενοι, κυβερνώντες και πρώην κυβερνώντες, εργολάβοι της αρπαγής και «παπαγαλάκια», ευυπόληπτοι ταγοί και «αρπαχτικά», εμφανίζονται να δηλώνουν: «Το μαχαίρι θα φτάσει στο κόκαλο»!

 

   Βέβαια, το μόνο μαχαίρι που βλέπει ο λαός είναι εκείνο της ρήσης που λέει: «Όποιος έχει μαχαίρι, τρώει πεπόνι»! Επομένως, το θέμα (που δεν μπορεί να παραπέμπεται στην «Δευτέρα Παρουσία») είναι να αλλάξει χέρια το «μαχαίρι». Τουτέστιν: η εξουσία. Κι από την ιδιοκτησία των σφετεριστών, το «μαχαίρι», η εξουσία, να περάσει στα χέρια του λαού. Ενός λαού προδομένου, λεηλατημένου, πτωχευμένου, που βλέπει – οι σφετεριστές και οι κολαούζοι τους - να του ρημάζουν τον «κήπο» που με ιδρώτα και αίμα καλλιεργεί. 

 

   Να αλλάξει χέρια το «μαχαίρι»! Τι πιο ηθικό από αυτό! Γιατί, τελικά, η ηθική στην πολιτική δεν ήταν και δεν θα είναι ποτέ μέγεθος ανεξάρτητο από την πολιτική ηθική που το βασικό προσδιοριστικό της στοιχείο είναι τούτο: Το είδος των συμφερόντων που η εκάστοτε πολιτική υπηρετεί. Άλλη ηθική παράγεται από την πολιτική που υπηρετεί τα συμφέροντα του λαού κι άλλη ηθική από την πολιτική που υπηρετεί τα συμφέροντα εκείνων που κάθονται πάνω στο σβέρκο του λαού.   

 

email: mpog@enikos.gr

εκτύπωση

Αν βρίσκεσαι στο δρόμο ή δεν έχεις συνεχή πρόσβαση στο διαδίκτυο, αποθήκευσε τους τηλεφωνικούς αριθμούς του enikos.gr και στείλε μας τη φωτογραφία, το βίντεο ή το μήνυμά σου για να καταγγείλλεις, να πεις την άποψή σου ή και για να δείξεις αυτό που θέλεις.

Tηλ. 6944 05 05 05 και 6944 06 06 06

Άλλοι τρόποι επικοινωνίας με το enikos.gr:

 

e-mail: info@enikos.gr

Tηλ: 210 87 88 006-007-008

Fax: 210 87 88 200

Γράψε κι εσύ το δικό σου σχόλιο:

όνομα
e-mail
σχόλιο
 
*

To όνομα είναι υποχρεωτικό πεδίο. Το e-mail δεν θα εμφανίζεται.
To σχόλιο σας θα εμφανιστεί στο site με μια μικρή καθυστέρηση.
Η δημοσίευση του σχολίου σας θα ολοκληρωθεί μόλις επιβεβαιώσετε ότι εσείς είστε ο σχολιαστής, μέσα από το email σας.

Σχόλια (35)
  • Μαριάννα ΚομματάΤετάρτη 5 Μαρτίου 2014, 13:43
    Δυστυχώς δεν υποστηρίζω κανένα κόμμα, δεν ψηφίζω.
    Ομως εσένα Νίκο, θα ήθελα να σε αποκαλώ σύντροφο.
    Θεωρώ οτι η σκέψη σου και η κρίση σου για την πολιτική κατάσταση στον πλανήτη είναι πολύτιμη και αλλοίμονο σε αυτούς που κάνουν οτι δεν καταλαβαίνουν.
    Να είσαι καλά και να αντέχεις να τους δείχνεις το δρόμο.
    Γιατί τό μόνο που έχει απομείνει μέσα στην τόση βαρβαρότητα είναι η ουτοπία.
  • ΚολοκοτρώνηςΠέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014, 21:18
    ΟΤΙ ΠΕΙΣ φίλε μου του ΚΚΕ. Μην σου χαλάσω το όνειρο.
    Και πάλι καληνύχτα
    Υ.Γ1: Το ότι ακόμα δεν κατάλαβες ακόμα που ανοικω-γιατι ανοίκω- με κάνει να πιστεύω ότι ανοικεις στην δεύτερη κατηγορία.Κρίμα.
    Υ.Γ2: Πάντως διάβασε καλού κακού τα πόθεν έσχες (κατοικίες-αυτοκίνητα-μετοχές)
  • deldioΠέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014, 20:13
    @Κολοκοτρώνης
    Είδες που συμφωνούμε σχεδόν σε όλα;
    1) Τί σου είπα εγώ; Ότι δηλώνεις "ανεξάρτητος", "ακομμάτιστος" της τελευταίας διετίας-τριετίας δηλ. "αγανακτισμένος κοψοχέρης". Τί λές εσύ; Ότι δεν έχεις καμία πολιτική τοποθέτηση ούτε ψηφίζεις τίποτε, δηλ. ψεύδεσαι. Άρα έπεσα μέσα.
    2) Τί σου είπα εγώ; Ότι τα στελέχη του ΚΚΕ δεν παίρνουν ούτε καν τη βουλευτική αποζημίωση αλλά ένα μισθό 800 ευρώ (άσε που είναι απλήρωτοι εδώ και 8 μήνες-ακόμη και ο Κουτσούμπας) και τα υπόλοιπα πάνε στο κόμμα, και ουδείς εξ αυτών έχει περιουσίες και άλλους πόρους. Τί απαντάς εσύ; Ότι πρέπει να διαβάσω το πόθεν έσχες των βουλευτών του ΚΚΕ υπαινισσόμενος ότι τάχα έχουν περιουσίες και εισοδήματα που εγώ δεν γνωρίζω. Τότε λοιπόν, αφού εσύ ξέρεις, γιατί δεν μας τα λες εσύ και αφήνεις απαράδεκτα υπονοούμενα;
    3) Τί σου είπα εγώ; Ότι διαστρεβλώνεις συνειδητά τα όσα λέω. Παράδειγμα: Εγώ σου είπα επί λέξει ότι "...Η θέση σου "να είμαστε όλοι αγαπημένοι και να σεβόμαστε ο ένας τον άλλο" δεν είναι καν θέση, είναι ευχή, προτροπή κάποιου παλαιού δασκάλου ή παπά προς τα μικρά παιδιά ή έκθεση ιδεών δημοτικού σχολείου, ούτε καν γυμνασίου..."", και εσύ απαντάς "...Εάν δεν συμφωνούμε δηλαδή με τις δικές σου θέσεις είμαστε του δημοτικού...". Στο Θεό που πιστεύεις, υπάρχει οποαδήποτε σχέση μεταξύ αυτών των δύο;
    Να το κοιτάξεις λοιπόν φίλε μου, το να πετάς διαρκώς την μπάλλα στην εξέδρα και να προβοκάρεις το συνομιλητή σου δεν αποτελεί διάλογο.
    Καλό ξημέρωμα.
  • ΚολοκοτρώνηςΠέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014, 14:24
    @deldio
    Λοιπόν
    α) Θές να σου πω τι είμαι . Δεν μπορώ μεσά από εδώ. Το κατάλαβες τώρα? (ούτε δεξιός-ούτε ακροδεξιός-ούτε αριστερός-ούτε κεντρώος......)
    β) Το πόθεν έσχες ΚΑΙ των βουλευτών του ΚΚΕ είναι σε ανοικτή πρόσβαση. Για διάβασε τους ΟΛΟΥΣ!!!!! και μετα ξύπνησες....
    γ) Κριτική και θέσεις εκφράζουμε όλοι εδώ μέσα. Εάν δεν συμφωνούμε δηλαδή με τις δικές σου είμαστε του δημοτικού? Δεν απαιτείται ούτε να απαντήσουμε ούτε να πείσουμε κανένα εδώ μέσα.
    δ) Δεν βλέπω ούτε εσένα να απαντάς πουθενά στο αν ΤΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ σύστημα με "ΑΡΧΟΝΤΑ" που έχει εξουσία έχει αποφύγει τα τελευταία 3000 χρόνια την διαφθορά και την καπιταλιστική παρακμή.Το να πιστεύει κάποιος λοιπόν οτι το ΚΚ Ελλάδας θα έχει την παγκόσμια πρωτιά ειναι τρελλό (το θέτω ευγενικά) .Τώρα αν πιστεύετε απλά σε μια βελτίωση και όχι πλήρη αλλαγή τότε δεν προσφέρετε τίποτα παραπάνω απ' ότι εκατοντάδες φορές έχει συμβεί πάνω στην Γή.Απλή βελτίωση έχει συμβεί και με αριστερές και με σοσιαλιστικές και με καπιταλιστικές ιδεολογίες.
    Ο καπιταλισμός όμως στο τέλος όλες τις βελτιώσεις τις ακύρωσε.

    Ο Θόδωρος ο Κ. που δεν τάχτηκε με κανένα λαμόγιο κόμμα μετά την απελευθέρωση γνωρίζεις τι τέλος είχε.
    Άλλωστε εγώ τι άλλο μπορώ να πω ? Ενας κακομοίρης είμαι του δημοτικού.
    Αλλά απ' ότι καταλαβαίνω ούτε εσύ έχεις την δύναμη για τον μέγιστο αγώνα με τον εαυτό σου γιατί προφανέστατα είσαι του εαυτού σου...
    Καληνύχτα.
  • deldioΠέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2014, 09:34
    @Κολοκοτρώνης
    Όσα ισχυρίζεσαι αποτελούν κριτική σε όσα υποστηρίζω εγώ, τις δικές σου θέσεις όμως δεν τις αποκαλύπτεις. Σεβαστή η κριτική σου αλλά επί της ουσίας δεν απαντάς σε όσα θέτω διότι υπεκφεύγεις με ασάφειες, γενικολογίες και ευχολόγια του τύπου "χωρίς καμία εξουσία να είμαστε όλοι αγαπημένοι και να σεβόμαστε ο ένας τον άλλο", ενώ αντιθέτως διαστρεβλώνεις όσα υποστηρίζω με δικές σου θέσεις που στο κάτω-κάτω δεν ισχύουν κιόλας. Ουδείς ποτέ είπε (ούτε το ΚΚΕ) ότι "η λαϊκή εξουσία θα τα διορθώσει όλα", ούτε "αριστερά κόμματα" είναι όλα όσα αυτοαποκαλούνται αριστερά, ούτε όλοι όσοι στελεχώνουν αριστερά κόμματα σε υπεύθυνες θέσεις έχουν τα εισοδήματα και τις περιουσίες που περιγράφεις, ειδικά στο ΚΚΕ, και αυτό το ξέρεις καλά αλλά το αποσιωπάς. Η θέση σου "να είμαστε όλοι αγαπημένοι και να σεβόμαστε ο ένας τον άλλο" δεν είναι καν θέση, είναι ευχή, προτροπή κάποιου παλαιού δασκάλου ή παπά προς τα μικρά παιδιά ή έκθεση ιδεών δημοτικού σχολείου, ούτε καν γυμνασίου. Σεβαστό λοιπόν το να αποφεύγεις να απαντήσεις με ατάκες του τύπου "εάν δεν με καταλαβαίνεις μην απαντήσεις" και έτσι μπορείς να κρύβεσαι από τους άλλους, απ' τον εαυτό σου όμως, και κυρίως απ' την πραγματικότητα, μπορείς να κρυφτείς;
    Ευχαριστώ επίσης.
  • ΚολοκοτρώνηςΤετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014, 15:55
    @deldio
    Λοιπόν:
    Ουτοπία.
    α)Ουτοπικό είναι να πιστεύεις ότι με την λαική εξουσία όλα θα διορθωθούν. Αν ήταν έτσι εκεί που εφαρμόσθηκε δεν θα είχε παρεισφρισει ο καπιταλισμός να διαφθείρει τούς φωτισμένους λαικούς ηγέτες. Θα ήταν πραγματικοί ηγέτες με αγάπη για τον λαό και τον άνθρωπο. Σε όλα τα κράτη που εφαρμόσθηκε ή εφαρμόζεται αυτό κανείς λαικος ηγέτης ή συμβούλιο δεν κατάφερε να αποφύγει την "είσοδο" των καπιταλιστικών πειρασμών
    β)Στα αριστερά κόμματα δεν θα υπήρχαν ηγέτες ή βουλευτές με σπίτια στο Χαλάνδρι , στην Εκάλη, στο Κολωνάκι με τσερόκι και BMW. Θα τιμούσαν αυτό που δίδαξε και εφάρμοσε ο Ενγκελς δηλαδή αποποίηση περιουσίας (και είχε μεγάλη).Και όχι δήθεν η καραμελίτσα ότι σε καπιταλιστική κοινωνία ζούμε. Και ο Ενγκελς σε καπιταλιστική κοινωνία ζούσε.
    γ)Αν ήταν έτσι όπως τα λένε οι άλλοι, θα μας έσωζε ο "καλός καπιταλισμός". Αλλά όπου εφαρμόσθηκε μετατράπηκε σιγά σιγά και από την πίσω πόρτα σε ειδεχθή καπιταλισμό και εκμετάλλευση.
    Οτι κι' αν πιστεύεις ότι μπορεί να κάνει ο άνθρωπος δια μέσω της όποιας εξουσίας , λαϊκής, οικονομικής, δεξιάς, αριστερής, φασιστικής κ.λ.π δυστυχώς είναι ουτοπία.
    Αντίθετα αν ο καθένας μας έκανε , χωρίς καμία εξουσία, το εξής απλό, εκτιμούσε -αγαπούσε-σεβόταν τον εαυτό του πρώτα απ 'όλα μετα το παιδί του, τον κάθε γείτονά του, τον κάθε συνάδελφό του ανεξάρτητα απο το αν είναι του γούστου του ή όχι και το υποθέσεις αυτό στο 70% των παγκόσμιων πολιτών (όχι παραπάνω) τότε αντιλαμβάνεσαι σε τι κοινωνία θα ζούσαμε....χωρίς κανένα κόπο, δήθεν ιδεολογία, αγώνα κ.λ.π.
    Αλλά θέλει τεράστιο ΑΓΩΝΑ με τον εαυτό σου να αισθάνεσαι έτσι για τους γύρω σου.
    Ισως χρειαζόμαστε πάντα μπαμπούλα. Αλλά ο μπαμπούλας ο ίδιος δεν είναι ποτέ καλων προθέσεων ΟΤΙ και αν πρεσβεύει.
    Αν και πάλι δεν κατάλαβες τι πιστεύω ....μην μπεις στον κόπο να απαντήσεις
    Ευχαριστώ
  • deldioΤετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2014, 12:34
    @Κολοκοτρωνης
    Κοίταξε να δεις, οι "κοινοί θνητοί", με τον "κοινό νου", που αναζητούν "δικαιοσύνη και ισότητα για όλους", "ισότητα ευκαιριών", "τιμωρία των διεφθαρμένων πολιτικών και της διαφθοράς", "αγάπη για τα πάντα που μας περιβάλλουν στον πλανήτη Γη", "κάθε ιδεολογίας και απόχρωσης" είναι φαινομενικά συνθήματα ουμανιστικά, πασιφιστικά, αταξικά, ουδέτερα, άχρωμα, απολίτικα, αμερόληπτα που ενώνουν τους ανθρώπους, αλλά δυστυχώς δεν είναι έτσι. Η κοινωνία χωρίζεται σε τάξεις, κάποιοι λίγοι είναι εκμεταλλευτές και τους ανήκει το κράτος που υπάρχει και δουλεύει για πάρτη τους και κάποιοι άλλοι (συντριπτικά περισσότεροι) δουλεύουν για να πλουτίζουν οι πρώτοι (παράσιτα) και οι ίδιοι λαμβάνουν μόνο όσα χρειάζεται για να αναπαραχθεί η εργατική τους δύναμη.
    Εάν συνεπώς εσύ δηλώνεις ότι δεν ασπάζεσαι κόμματα και ιδεολογίες, τότε με βάση τα όσα λες δεν πιστεύεις σε καμία ιδεολογία και δεν ψήφιζες ποτέ τίποτε, θεωρείς δε ότι όλοι οι άνθρωποι υπάρχουν (ή μπορούν να υπάρχουν) στη γη έξω και πέρα από τις δεδομένες κοινωνικές συνθήκες, έχοντες όλοι τα ίδια δικαιώματα, ευκαιρίες, συμφέροντα και υποχρεώσεις. Ισχύει αυτό ή μήπως πάντοτε πίστευες και πάντοτε ψήφιζες κάτι αλλά από διετίας - τριετίας έμεινες "ακάλυπτος" από αυτό που ψήφιζες και γι' αυτό έγινες "αγανακτισμένος" και αποφάσισες ξαφνικά να δηλώνεις "ανεξάρτητος" και "ακομμάτιστος";
  • ΚολοκοτρωνηςΤρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014, 22:13
    @deldio
    Εδώ Θόδωρος !! (Ο πατέρας μου ήταν ο Κωσταντής)
    Αυτό κατάλαβες εσύ παιδί μου ? Οτι ανήκω στο 40% ?
    Είδες λοιπόν που έχω δίκιο? Διότι αν είχα άδικο δεν θα καταλάβαινες αυτό και δεν θα απαντούσες έτσι.
    Εσύ σε ποια από τις 3 κατηγορίες που αναφέρω άραγε ανήκεις ?
    (ενημερωτικά αυτές οι 3 κατηγορίες αφορούν όλους τούς θνητούς , κάθε ιδεολογίας και απόχρωσης, παγκόσμια)
    Η τέταρτη κατηγορία , πάλι παγκοσμίως, την οποία δεν ανέφερα αφορά θνητούς με κοινό νου, ικανότητα επεξεργασίας πληροφοριών, ανοιχτό μυαλό και κυρίως αγάπη για τα πάντα όσα μας περιβάλλουν στον πλανήτη Γή.
    Αυτή η κατηγορία δεν ασπάζεται κόμματα ή μεμονωμένες ιδεολογίες.Προσπαθεί από όλους και όλα να συγκεράσει το καλύτερο με μοναδικό σκοπό μια καλύτερη ανθρωπότητα.
  • VocakiosΤρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014, 20:51
    Προς Padiera Rosa
    Μάλλον δεν πήρες χαμπάρι τι γράφω!
    Που είδες τον ΣΥΡΙΖΑ?
    Ξαναδιάβασε το θα βοηθήσει
  • VocaKiosΤρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014, 16:39
    Πρός Padiera Rosa
    Μάλλον αγαπητέ δεν κατάλαβες τίποτα απ ότι εγραψα. Βαθιά ή ηθελημένα νυχτομένος (-η).
    ΣΥΡΙΖΑ κατάλαβες? λάθος!
  • Κ.Χ.Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014, 15:47
    @LCK

    Αγαπητέ LCK,
    1) δεν μιλώ σαν απολογητής οποιουδήποτε "σοσιαλισμού" και τη λέξη τη χρησιμοποιώ περισσότερο συμβατικά... Θα σου έλεγα μάλιστα ότι θα δεχόμουν να κάνω μια συζήτηση για την αναζήτηση ενός νέου μοντέλου ανατροπής του καπιταλισμού και μετάλλαξης της κοινωνίας στην κατεύθυνση της κατάργησης της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο... Δεν με απασχολεί ποιος θα κάνει την προταση, ούτε τί όρους θα χρησιμοποιήσει... Μόνο να μου επιτρέψει να χρησιμοποιήσω τα εργαλεία σκέψης του μαρξισμού και του λενινισμού και να αξιοποιήσω τα συμπεράσματα (θετικά ή/και αρνητικά) από τις μέχρι σήμερα προσπάθειες. Για την ώρα, οι προσπάθειές μου επικεντρώνονται αποκλειστικά σε αυτό το τελευταίο, τη μελέτη για εξαγωγή συμπερασμάτων.
    2) Αν προσέξεις γράφω: "...το κίνητρο (της διαφθοράς) είναι το ατομικό όφελος, ΚΥΡΙΩΣ οικονομικό, δηλαδή το κέρδος..." Θέλησα να είμαι σύντομος και δεν επεκτάθηκα, αλλά είναι φανερό ότι κάθε ατομικό όφελος, τελικά είναι "κέρδος" με την ευρύτερη έννοια του όρου... Πολύ περισσότερο όταν αποκτάται σε βάρος άλλου ή χωρίς δυνατότητα του άλλου να το αποκτήσει.
    3) Στον καπιταλισμό η διαφορά μεταξύ νόμιμου κέρδους και παράνομου (διαφθορά), ρυθμίζεται από το θεσμικό πλαίσιο το οποίο επίσης επηρεάζεται από το συσχετισμό δυνάμεων στην πολιτική και την κοινωνία... Εκτιμώ ότι μια κοινωνία στον καπιταλισμό δεν μπορεί να καταργήσει τους εσωτερικούς ανταγωνισμούς της και κατά συνέπεια δεν μπορεί να εφαρμόση μια ελεύθερη αγορά χωρίς όποιους περιορισμούς ππου θα οριοθετούν τα όρια κέρδους... Αν υπήρχε τέτοια περίπτωση, τότε δεν θα υπήρχε ο όρος διαφθορά, αφού τοο κέρδος θα ήταν απολ΄τως νόμιμο... Γι' αυτό ισχυρίζομαι ότι ηδιαφθορά στον καπιταλισμό είναι σύμφυτη και μόνο η έκτασή της μεταβάλλεται με τις συνθήκες.
    4) Αντίθετα στο (απολύτως θεωρητικό) μοντέλο του σοσιαλισμού, η έννοια "κέρδος" αναιρεί τη φύση του και τον σκοπό του... Η ύπαρξή του λοιπόν σαν "νόμιμου κέρδους" είναι αδιανόητη, ενώ σαν "παράνομου κέρδους" (διαφθορά), δείχνει είτε τάση παλινόρθωσης του καπιταλισμού, είτε στην καλύτερη αλλά όχι λιγότερο ανησυχητική περίπτωση, συνθήκες "ανώριμου" σοσιαλισμού. Αν σε μια τέτοια περίπτωση, δεν υπάρχουν οι θεσμοί ελέγχου και άμεσης αντιμετώπισης και σταδιακής εξάλειψης των αιτίων που διευκολύνουν την "παρέκκλιση", τότε δεν θα υπάρξουν "καλά μαντάτα" στο τέλος...
    5) Γράφεις: "Νομιζω πως η αρνηση να παραδεχτει κανεις οτι η διαφθορα ειναι φαινομενο που διαπερνα ιδεολογιες και πολιτικα συστηματα, βαζει το σημαντικο αυτο θεμα-κλειδι για την κρατικη διοικηση σε λαθος βαση..." Θέτεις τη βάση ενός σημαντικού βασικού ερωτήματος: Υπάρχουν χαρακτηριστικά της ανθρώπινης συμπεριφοράς τα οποία μπορεί ο ίδιος ο άνθρωπος να συνειδητοποιήσει και πολύ περισσότερο να τα αλλάξει; Είναι ο άνθρωπος "ανταγωνιστικός" από τη φύση του ή μπορεί να αλλάξει αυτή την επίκτητη ιδιότητα μέσα από συγκεκριμένες κοινωνικές διαδικασίες; Όσοι πιστεύουν ότι είναι φύσει ανταγωνιστικός, τότε δεν βλέπω να υπάρχει πεδίο συζήτησης και προβληματισμού παραπέρα... Τα πράγματα μένουν έτσι όπως είναι μέχρι να αλλάξουν είτε από μόνα τους(;) είτε άνωθεν(;)...
    Ανήκω όμως σε εκείνους που συμφωνούν ότι η συνείδηση διαμορφώνεται από τη θεώρηση του περιβάλλοντος και με τη σειρά της επιδρά και το αλλάζει... Άρα λοιπόν δέχομαι τη δυνατότητα της ανθρώπινης παρέμβασης για την αλλαγή των κοινωνικών συνθηκών και μέσω αυτών της αλλαγής της κοινωνικής συμπεριφοράς...
    Με λίγα λόγια, ισχύει για μένα το ότι " το σύστημα αλλάζει τις συνειδήσεις και όχι οι συνειδήσεις το σύστημα". Από αυτό το σημείο γεννιούνται και οι αναγκαίοι προβληματισμοί για ένα εγχείρημα ανατροπής όπου το σύστημα θα έχει στα χέρια του και θα αξιοποιεί όλα τα όπλα ώστε στην πορεία αυτή να μην υπάρχει επιστροφή και θα οδηγεί τελικά στην δημιουργία του νέου ανθρώπου που θα μπορεί να ζήσει στη νέα κοινωνία...
    Από τη "χωριάτικη λογική" το γύρισα στην θεωρητικολογία... Να με συμπαθάς...
  • ΑριάναΤρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014, 13:31
    Οι Autobahn δέν έχουν διόδια.Πληρώνονται καί συντηρούνται μέ τά τέλη κυκλοφορίας -τά οποία ειρήσθω έν παρόδω πληρώνουμε εμείς, γιατί?
    Σέ δρόμους ιδίου επιπέδου μέ τίς δικές μας "εθνικές οδούς"(ειδικά μέ τήν Κορίνθου-Πατρών) έχω πληρώσει 3(τρία) ευρώ στήν Ρουμανία γιά χρήση όλων τών εθνικών οδών καί γιά όσο χρόνο είσαι μέσα στήν χώρα.Καί τόσο αξίζανε.
    Η διαφθορά δέν χτυπιέται-περιορίζεται . Ενα δώρο στόν γιατρό κάνουν καί στήν Γερμανία-ένα καλό κρασί, ένα κουτί ντελικατέσσεν καί δέν μπορεί νά θεωρηθεί διαφθορά.
    Καί άμα θές νά κλείσεις μιά δουλειά θά βγάλεις τόν αντιπρόσωπο γιά τραπέζι καί ούτε αυτό τό αποκαλείς διαφθορά.
    Η Ζημενς άς πούμε έχει αναγάγει τήν διαφθορά σέ επάγγελμα πλήρους καί αποκλειστικής καί εξόχω προσοδοφόρου απασχόλησης...
    ε, εκεί αρχίζει νά φαίνεται η ψείρα στόν γιακά...
  • deldioΤρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014, 13:05
    Η εμβάθυνση της οικονομικής κρίσης που βαίνει πλέον ολοταχώς σε αλλαγές συνόρων, εξωτερικές επεμβάσεις αλα Ουκρανία και πολέμους, είναι φανερό ότι δημιουργεί πολλαπλά αδιέξοδα στα μέχρι τώρα "χαϊδεμένα παιδιά" του συστήματος, τους μικροαστούς, μεσοαστούς, αγρότες, μικρούς και μεσαίους επαγγελματίες και εμπόρους τους οποίους ισοπεδώνει ο οδοστρωτήρας της οικονομικής κρίσης. Έπαυσαν να είναι η "ραχοκοκοκαλιά" της ελληνικής οικονομίας όπως τους "νανούριζε" κάποτε η μεγαλοαστική τάξη και τα κόμματα εξουσίας για να ιδρύουν μαζί τους συμμαχίες, και ως αγανακτισμένοι πλέον που "μένουν στον άσσο" και προλεταριοποιούνται, ορισμένοι εξ αυτών (η μειοψηφία) αναζητούν κάτι που να τους δίνεις τουλάχιστον απαντήσεις σε μία άλλη κατεύθυνση από τα ειωθότα και κάποιοι άλλοι (η πλειοψηφία) πάνε ΣΥΡΙΖΑ (κάποιοι) μήπως και ανακουφιστούν ή γλυτώσουν τα χειρότερα, κάποιοι άλλοι πάνε Χρυσή Αυγή για να ρίξει ξύλο εκεί που οι ίδιοι δεν τολμάνε ούτε να κοιτάξουν, κάποιοι άλλοι ή ζητάνε λύσεις σε κάποια ρετάλια τύπου ΔΗΜΑΡ, ΑΝΕΛ, Τζήμερους ή Μάνους, και κάποιοι "αράζουν" σπίτι τους για να τιμωρήσουν το σύστημα δια της αποχής (λες και απέχουν μόνο από τις εκλογές ενώ συμμετέχουν οπουδήποτε αλλού)!!!!!!!! Είμαστε σε καλό δρόμο. Εδώ ο σχολιαστής @Κολοκοτρώνης (ελπίζω όχι ο Κωνσταντίνος Κολοκοτρώνης, όπως είπε κάποτε στη Βουλή ο ...πανεπιστημιακός υπερπατριώτης Παναγιώταρος, αλλά ο Θεόδωρος) θεωρεί ως θέσφατο που δικαιώνει τις θέσεις του το γεγονός ότι το κόμμα που ψηφίζει έπαιρνε (κάποτε) 40%+ και άρα έχει δίκιο επειδή άνηκε σε πλειοψηφία σε αντίθεση με κάποιους άλλους που παίρνουν μία ζωή ποσοστά 4%-7%, άρα είναι λίγοι, ΑΡΑ ΕΧΟΥΝ ΑΔΙΚΟ. Ωραίος, και κυρίως σωστότατος που επιβεβαιώνεται από την πρόσφατη πολιτική ιστορία (ΠΑΣΟΚ, ΝΔ κλπ συγγενείς).
  • ΚολοκοτρώνηςΤρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014, 02:08
    Η προσπάθεια σας, πολλών, όχι όλων, να προσάψετε σε οποιαδήποτε άλλη (εφαρμοσμένη) ιδεολογία και όχι στην δική σας το οτιδήποτε κακό συμβαίνει πάνω στην γή έχει σαν αποτέλεσμα το μόνιμο 4-7% σας.
    Επίσης δείχνει άτομα μειωμένης μόρφωσης-κουλτούρας ή άτομα μορφωμένα μέν αλλά με χαμηλή αντίληψη ή άτομα επιρρεπή στον λαϊκισμό και κατ επέκταση στην διαφθορά την ίδια.
    Αν αυτό σας κακοφαίνεται , τότε , ξύδι παιδιά μου, που είναι και προσιτό από όλες τις τάξεις.
  • LCKΤρίτη 25 Φεβρουαρίου 2014, 00:21
    @Κ.Χ.
    Φιλε δεν τιθεται θεμα ευθυνης του σοσιαλισμου, αλλα κατα ποσον ειναι αυτος ατρωτος σε φαινομενα διαφθορας. Εμ δεν εχει αντισωματα οτι και να λεμε. Ωραια θα ηταν να ειχαν τα πραγματα οπως τα λες γιατι τοτε θα ειχαμε καποια βαση να επιχειρηματολογησουμε πως αυτο που κατερρευσε δεν ηταν ο σοσιαλισμος αλλα ο ‘καπιταλισμος με σοσιαλιστικο φερετζε’, (οποτε δεν μενει παρα να εξηγησουμε πως κατηντησε ετσι ο υπαρκτος).

    Ομως οπως σε ολες τις κοινωνιες ετσι και σε σοσιαλιστικες η εξουσια εξασκειται απο ανθρωπους απο τους οποιους εξαρταται και η λειτουργια των θεσμων και απο εκει χαλαει το πραγμα. Πως να το κανουμε, οι υψηλα ισταμενοι του κομματος και τα φιλαρακια τους (παρεπιπτοντως, ειχαν και αυτοι και σμπιρους και παπαγαλακια και ολα τα...απαραιτητα για την διακυβερνηση ενος κρατους) δεν περναγαν το ιδιο καλα με τον εργαζομενο λαο, περναγαν καπως καλυτερα, η μηπως αμφισβητειται αυτο;

    Δεν συμφωνω με την (βολικη) ταυτοποιηση της διαφθορας με το χρηματικο κερδος. Δεν ειναι το χρηματικο κερδος ο μονος στοχος και συμπτωμα της διαφθορας. Οι Αμερικανοι εχουν μια χαριτωμενη εκφραση που περιληπτικα δινει την ουσια της συναλλαγης: ‘ξυσε μου την πλατη και θα σου ξυσω την δικη σου’. Η διαφθορα εμφανιζεται και ως νεποτισμος, φαβοριτισμος κλπ και αυτα γινονταν ΚΑΙ στις σοσιαλιστικες χωρες ας μην κοροιδευομαστε. Απο τον υπαλληλο που εκανε τα στραβα ματια για ενα πακετο Αμερικανικα ‘μαλμπουρα’, μεχρι τον καταξιωμενο επιστημονα που δεν επερνε εδρα αν δεν τον κρατουσε το κομμα απο μερη ακατανομαστα.

    Νομιζω πως η αρνηση να παραδεχτει κανεις οτι η διαφθορα ειναι φαινομενο που διαπερνα ιδεολογιες και πολιτικα συστηματα, βαζει το σημαντικο αυτο θεμα-κλειδι για την κρατικη διοικηση σε λαθος βαση.
  • bandiera rossaΔευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014, 22:54
    Βοκάκιε,
    εσύ περίμενε την δευτέρα παρουσία, για να στα κάνει όλα αυτά πραγματικότητα ο σύριζα,
    Αλλά αν ΕΣΥ δεν σηκωθείς απο τον καναπέ σου, αν ΕΣΥ δεν συμμετέχεις στα δρώμενα,
    κανένας, μα κενένας δεν θα κάνει κάτι για σένα.
    Τέλειωσαν οι αυταπάτες αγαπητέ μου, συμμετοχή χρειάζεται και μάλιστα ενεργή...
    Εχεις τα κότσια???
    Αν ναί τότε είσαι ζωντανός.
    Αν όχι , άστο καλύτερα μεγάλε, ψάξε νεκροθάφτη,
    πριν τον Αλέξη, γιατί αυτός θα σε πάει αδιάβαστο , που λέει και ο λαός μας.
  • Βοκακιε.. την μίσκο μην ... ξεχάσειςΔευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014, 22:39
    Βοκάκιε,
    εσύ περίμενε την δευτέρα παρουσία, για να στα κάνει όλα αυτά πραγματικότητα ο σύριζα,
    Αλλά αν ΕΣΥ δεν σηκωθείς απο τον καναπέ σου, αν ΕΣΥ δεν συμμετέχεις στα δρώμενα,
    κανένας, μα κενένας δεν θα κάνει κάτι για σένα.
    Τέλειωσαν οι αυταπάτες αγαπητέ μου, συμμετοχή χρειάζεται και μάλιστα ενεργή...
    Εχεις τα κότσια???
    Αν ναί τότε είσαι ζωντανός.
    Αν όχι , άστο καλύτερα μεγάλε, ψάξε νεκροθάφτη,
    πριν τον Αλέξη, γιατί αυτός θα σε πάει αδιάβαστο , που λέει και ο λαός μας.
  • Ι.Μ.Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014, 22:05
    Φίλε Μπογιόπουλε.
    Γιατί αυτή η εμμονή να παρουσιάζεις μόνο τον καπιταλισμό ως γενεσιουργό αιτία της διαφθοράς;
    Δηλαδή σε όλους τους τρόπους παραγωγής που προηγήθηκαν του κεφαλαιοκρατικού, δεν εκκολάφτηκε η διαφθορά; Και με το παραπάνω! Από τη Μεσοποταμία και εντεύθεν το ίδιο κοινωνικό φαινόμενο. (π.χ. το "μπαχτσίσι" δεν ήταν …. προκαπιταλιστικό;)
    Αλλά και οι διάφοροι Αλίεφ της "σοσιαλιστικής" περιόδου, τι ήταν, και γιατί ήταν διεφθαρμένοι;
    Μού προκαλεί έκπληξη που χρησιμοποιείς ένα ανιστόρητο ηθικολογικό οπλοστάσιο εναντίον του καπιταλισμού.
    Ο Μαρξ επιστούσε την προσοχή στη "διάκριση ανάμεσα στην ηθική που ασκεί κριτική και στην ηθικολογούσα κριτική", σε σχέση με τον πολιτικό στόχο της σύστασης της εργατικής τάξης ως "τάξης για τον εαυτό της".
    Στη "Γερμανική Ιδεολογία", έλεγε πως "κομμουνισμός είναι μοίρασμα του πλούτου και όχι της φτώχιας".
    Η λεγόμενη "μεταβατική περίοδος" δεν θα μοίραζε ακόμη πλούτο. Θα τον έφτιανε και θα τον κατένειμε σύμφωνα με τις ικανότητες. Δηλαδή μετά από αξιολόγηση.
    Στα πρώτα χρόνια της σοβιετικής εξουσίας είχαν επίγνωση των "παρενεργειών" και λάβαιναν διοικητικά μέτρα, τα οποία τηρήθηκαν με αυστηρότητα.
    Με την πάροδο όμως του χρόνου, "ανεπαισθήτως" -όπως θα έλεγε και ο Καβάφης- "ατόνησε" η διαδικασία, γιατί παγιώθηκαν κοινωνικές πρακτικές επιβολής άνισης κατανομής του πλούτου, καθότι αναξιοκρατικής.
    Τουτέστιν διεύρυνση των κοινωνικών συνθηκών για την ανάπτυξη της διαφθοράς. Όπερ και εγένετο.
    Με εκτίμηση
    Ι.Μ.
  • θεοφιλος θερμηΔευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014, 21:58
    @Πολιτης της Δεδουλωμενης
    Λυπαμε πολυ.
    Δεν μπορω να σε βοηθησω για το πρωτο σκιτσο.
    Το δευτερο και το τριτο δεν χρειαζοταν υπογραφη, το γνωριζουμε αμφοτεροι.
    Σαφως ομως εχεις εσυ το δικιο, αφου τα σκιτσα επιβαλεται να εχουν την υπογραφη του σκιτσογραφου.
    Αν σου εγραψα προχτες , το εκανα για μια καλημερα, κι οχι για να βοηθησω.
  • Ι.Μ.Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014, 21:57
    Φίλε Μπογιόπουλε.
    Γιατί αυτή η εμμονή να παρουσιάζεις μόνο τον καπιταλισμό ως γενεσιουργό αιτία της διαφθοράς;
    Δηλαδή σε όλους τους τρόπους παραγωγής που προηγήθηκαν του κεφαλαιοκρατικού, δεν εκκολάφτηκε η διαφθορά; Και με το παραπάνω! Από τη Μεσοποταμία και εντεύθεν το ίδιο κοινωνικό φαινόμενο. (π.χ. το "μπαχτσίσι" δεν ήταν …. προκαπιταλιστικό;)
    Αλλά και οι διάφοροι Αλίεφ της "σοσιαλιστικής" περιόδου, τι ήταν, και γιατί ήταν διεφθαρμένοι;
    Μού προκαλεί έκπληξη που χρησιμοποιείς ένα ανιστόρητο ηθικολογικό οπλοστάσιο εναντίον του καπιταλισμού.
    Ο Μαρξ επιστούσε την προσοχή στη "διάκριση ανάμεσα στην ηθική που ασκεί κριτική και στην ηθικολογούσα κριτική", σε σχέση με τον πολιτικό στόχο της σύστασης της εργατικής τάξης ως "τάξης για τον εαυτό της".
    Στη "Γερμανική Ιδεολογία", έλεγε πως "κομμουνισμός είναι μοίρασμα του πλούτου και όχι της φτώχιας".
    Η λεγόμενη "μεταβατική περίοδος" δεν θα μοίραζε ακόμη τόσο πλούτο, ώστε να κατανέμεται σύμφωνα με τις ανάγκες. Θα τον έφτιανε και θα τον κατένειμε σύμφωνα με τις ικανότητες. Δηλαδή μετά από αξιολόγηση.
    Στα πρώτα χρόνια της σοβιετικής εξουσίας είχαν επίγνωση των "παρενεργειών" και λάβαιναν διοικητικά μέτρα, τα οποία τηρήθηκαν με αυστηρότητα.
    Με την πάροδο όμως του χρόνου, "ανεπαισθήτως" -όπως θα έλεγε και ο Καβάφης- "ατόνησε" η διαδικασία, γιατί παγιώθηκαν κοινωνικές πρακτικές επιβολής άνισης κατανομής του πλούτου, καθότι αναξιοκρατικής.
    Τουτέστιν διεύρυνση των κοινωνικών συνθηκών για την ανάπτυξη της διαφθοράς. Όπερ και εγένετο.
    Με εκτίμηση
    Ι.Μ.
  • VocakiosΔευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014, 21:34
    Καλές οι διαπιστώσεις . Η λύση όμως πιά? Η ανευ όρων παράδοση της εξουσίας στο λαό? Χόρτασα από ουτοπίες! Φτάνει πια?
    Την διαφθορά την δημιουργούν οι γκλίκες, οι ομαδοποιείσεις, τα συμφέροντα κα μέσω των νόμων, που οι ίδιες ψηφίζουν.
    Οταν η εκτελεστική εξουσία (κάθε είδους δημόσιοι υπάλληλοι), αποτελούν και την νομοθετική εξουσία ("εκλεγμένοι" βουλευτές) και έχουν συντεχνιακές ακρες με την δικαστική εξουσία και συναλλαγές με την εξουσία του τύπου, τι περιμένεις να επιπλεύσει, τι περιμένεις να βγεί?
    Νομίζω μόνο συναλλαγή και διαφθορά.
    Πρέπει να καταργηθούν όλοι οι νόμοι που καταργούν τους ελέγχους (πχ έλεγχος βολευτών, υπουργών), να διαχωρισθούν οι ρόλοι με διαχωρισμό των ανθρώπων που αποτελούν τις βασικές λειτουργίες του κράτους (εκτελεστική, νομοθετική, δικαστική εξουσία).
    Αφού εφαρμοσθούν αυτά έλεγχος αυτών με μηχανισμούς ελέγχου ανεξάρτητους της εξουσίας και ηλεκτρονικα αυτόματος.
    Επειδή δε η διαφθορά έχει σχέση πάντα με χρήμα, είναι εύκολος ο εντοπισμός αρκεί ο έλεγχος να είναι αυτόματος, διαρκής και χωρίς εξαιρέσεις στην φορολογία των διαφόρων κοινωνικών ομάδων (όπως συμβαίνει με τους Πχ αγρότες , βουλευτές και συνταξιούχους βουλευτές, υπαλλήλους βουλής κα) . Το σύστημα οδηγεί σε έλεγχο του 80% της διαφθορά. Και μετά βλέπουμε.
  • Σταμάτης γ. Βακαλόπουλος-ΣάμοςΔευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014, 21:10
    ΑΛΛΑΓΗ ΤΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΩΝ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ, ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ...

    Η νίκη του λαού, με μπροστάρη την εργατική τάξη, ---- και όλα τα καταπιεζόμενα στρώματα της κοινωνίας, να συνδεθούν-
    και να πάρουν στα χέρια τους, και να μετασχηματίσουν το κράτος.... Πράγμα που θα συνδέεται άμεσα με την εξαφάνιση των εκμεταλλευτικών τάξεων, και με την ανάπτυξη της ηθικο-πολιτικής ενότητας της κοινωνίας.
    Με την εξαφάνιση των εχθρικών προς τους εργαζομένους τάξεων, --
    το κράτος, άν αναφερθούμε στις εσωτερικές του λειτουργίες, παύει να έχει χαρακτήρα οργάνου ταξικής καταπίεσης...
    Έξαφανίζεται εκείνη η πλευρά της δραστηριότητάς του, - [ που είναι η κύρια, ] - της διαπλοκής, της ρεμούλας, που είναι, - και θα είναι... υποχρεωμένο το αστικό κράτος, να συνάπτει, - και να ταυτίζεται με τη βρωμιά για να επιβιώνει, ---
    και αυτό θα αποτελεί την ουσία, σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας του..
    Οι εργάτες, αγρότες και οι εκπρόσωποι της διανόησης, πρέπει να ενδιαφερθούν ιδιαίτερα, για να μπούν οι βάσεις σ΄ένα κράτος σοσιαλισμού που θα εγγυάται την ανάπτυξη, της δημοκρατίας, την άνοδο της λαικής- οικονομίας, και του πολιτισμού........
    Ο βαθύτατος δημοκρατισμός είναι η κύρια πολιτική ιδιομορφία σε μια σοσιαλιστική κοινωνία.....Ο δημοκρατισμός πρέπει ολοένα και πιο πολύ- να διαποτίζει τις νέες γεννιές, με κατεύθυνση τον σοσιαλιστικό μετασχηματισμό του κράτους, και της κοινωνίας μας...και τις διάφορες-
    πλευρές της κοινωνικής ζωής, γεννώντας νέες σχέσεις, συνήθειες, κανόνες-
    συμπεριφοράς και παραδόσεις.........
    Η γνήσια σοσιαλιστική δημοκρατία, --[και όχι η σοσιαλδημοκρατία που είναι το μακρύ χέρι της αστικής τάξης.]--πρέπει να είναι ένας ιστορικός τύπος λαικής εξουσίας, που θα αναπτύσεται από την προλεταριακή δημοκρατία, -
    στην μεταβατική περίοδο από τον καπιταλισμό στο σοσιαλισμό.........
    Σε σύγκριση με τούς προηγούμενους κοινωνικούς σχηματισμούς, ο σοσιαλισμός θα διευρύνει την ίδια την ένοια του δημοκρατισμού, - περιλαμβάνοντας όχι μόνο πολιτικά, αλλά και τα κοινωνικά δικαιώματα- των εργαζομένων...
    Ο σοσιαλισμός θα δώσει στη δημοκρατία πραγματικό νόημα, και θα την απλώσει σε όλη την κοινωνία...και θα την κάνει πραγματικά παλαική......
    Τέλος, ο σοσιαλισμός θα μεταφέρει το κέντρο βάρους της δημοκρατίας-
    από την τυπική διακύρηξη των δικαιωμάτων, όπως γίνεται στην αστική κοινωνία, στην εξασφάλιση της δυνατότητας για την χρησιμοποίηση αυτών των δικαιωμάτων.......
  • ΡΙΤΑΔευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014, 20:40
    Προς γνώση όσων σχολιαστών κάνουν τον αντικομμουνισμό τους θα πρέπει να γνωρίζουν που σίγουρα το γνωρίζουν ότι δεν είναι λίγες οι φορές και ειδικά τώρα τελευταία δεξιοί , κεντρώοι και η λεγόμενη αριστερά χρησιμοποιούν πολύ τα λόγια του Λένιν ή τον Μαρξ οι γελοίοι τα έχουν όλα γελοιοποιήσει δεν έχουν αφήσει τίποτα 'ορθιο προκειμένου να μπερδεύουνε τους κοιμισμένους Έλληνες , όμως έστω και έτσι χωρίς να το καταλαβαίνουν δείχνουν πόση αξία έχουν ´ολα αυτά τα οποία πίστεψαν και υπηρέτησαν αυτές οι μεγάλες φυσιογνωμίες [Μαρξ, Λένιν και κλπ] .Ο κομμουνισμός ότι και να λένε οι εχθροί του είναι το ποιό δίκαιο πολιτικό σύστημα για το φτωχό λαό και γι αυτό το σημερινό παγκοσμίως πολιτικό κατεστημένο τον πολεμάει [κομμουνισμό ] τόσο άγρια με πάρα πολλούς τρόπους ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΤΟ!
  • Πολίτης της ΔεδουλωμένηςΔευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014, 18:23
    @ θεοφιλος θερμη

    Θεόφιλε, θα χρειαστώ και πάλι τη βοήθειά σου:
    Τίνος και από πού είναι το πρώτο σκίτσο;

    By the way:
    Δεν θα μπορούσε κάτω από κάθε σκίτσο, στο οποίο δεν φαίνεται η υπογραφή, να αναφέρεται ο σκιτσογράφος (και η προέλευση);
  • ΑλεξΔευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014, 17:59
    Να ξεκαθαρίσω, ότι σε καμια περίπτωση δε θεωρώ έντιμο σύστημα τον καπιταλισμό.
    Για να μην γράφω όμως κατεβατά, διατυπώνω 2 απλές ερωτήσεις ενδεικτικά:
    -Για ποιο λόγο σε Νοσοκομείο στη Δανία και στην Ελβετία, καπιταλιστικές χώρες και αυτές, δεν υπάρχει το φακελάκι στο γιατρό, για να εγχειριστείς;
    -Διόδια και φυσικά εκμετάλλευση και δημιουργία υπερκερδών υπάρχει (ΚΑΚΩΣ) τόσο για την Autobahn της Γερμανίας όσο και για την Κορίνθου-Πατρών. Στην Κορίνθου Πατρών πληρώνω διόδια ως αντίτιμο για ένα δρόμο προπολεμικών προδιαγραφών τα οποία πάνε στις τσέπες των γνωστών, οποίοι θησαυρίζουν πουλώνατς αέρα κοπανιστό.
    Στην Autobahn, πιθανότατα θα πληρώσω λιγότερα διόδια, τα οποία προφανώς θα πάνε σε τσέπες λίγων που κερδίζουν από την εργασία των πολλών(ΚΑΚΩΣ), αλλά τουλάχιστον με αυτό το αντίτιμο παίρνεις δρόμο κορυφαίων προδιαγραφών.
    Η διαφθορά και η κλεπτοκρατία στην Ελλάδα, δεν έχει προηγούμενο, και ξεπερνά κατά πολύ την έμφυτη αδικία και εκμετάλλευση που διέπει κάθε καπιταλιστικό σύστημα. Έχω άδικο;
  • @ bonbonΔευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014, 17:28
    - Θύμησέ μου ρε "σύντροφε" ποιά συναλλαγή στην "ελεύθερη" αγορά γίνεται χωρίς προμήθεια;

    - Η Τιμοσένκο έγινε βαθύπλουτη ολιγάρχης τη δεκαετία του 1990. Μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ και την επικράτηση της αντεπανάστασης στην Ουκρανία. Δεν είσαι καλά ενημερωμένος.
    Προ του 1991 δεν υπήρχε ατομική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής της Ουκρανίας.

    - Στην Κίνα, από τη στιγμή που υπάρχει ατομική ιδιοκτησία στα μέσα παραγωγής και οι σχέσεις παραγωγής είναι καπιταλιστικές, έχουν καραμπινάτο καπιταλισμό.

    - Κατά τα άλλα, τα "εν λευκώ" να τα αναζητήσεις αλλού.
    Το Κόμμα της εργατικής τάξης της Ελλάδας έχει δηλώσει δια των μελών του σε όλους τους τόνους ότι θα συμμετάσχει σε κυβέρνηση ΜΟΝΟ εφόσον ο λαός αποφασίσει να πάρει την κατάσταση στα χέρια του (διεκδικώντας την εξουσία/μέσα παραγωγής).
    Μέχρι τότε θα αντιπολιτεύεται την αστική εξουσία και τους οιουσδήποτε διαχειριστές της εξουσίας των αστών.
  • bonbonΔευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014, 17:14
    Τα ξανάγραψα και το ξαναγράφω. Κάνει το λογικό σφάλμα να ταυτίζει ο σ. Μπογιόπουλος αυθαίρετα τη διαφθορά αποκλειστικά με το σύστημα της ελεύθερης αγοράς. Λογικό σφάλμα πολλαπλό, αφού διαφθορά έχει υπάρξει και στον «υπαρκτό σοσιαλισμό» αλλά και γιατί η ελεύθερη αγορά έχει διάφορες μορφές, από την κοινωνικά ελεγχόμενη έως την ασύδοτη νεοφιλελεύθερη. Σε σημείο να έχει συνυπάρξει, κατά παράδοξο τρόπο, ακόμα και με τον υπαρκτό σοσιαλισμό, με επίκαιρο παράδειγμα τη Γιούλια Τιμοσένκο, που ήταν ήδη βαθύπλουτη επιχειρηματίας του φυσικού αερίου, επί κομμουνιστικού καθεστώτος, αλλά και τη σημερινή κομμουνιστική Κίνα! Κι αν πει κανείς ότι όλα αυτά δεν είναι Μαρξισμός, απλώς πιστοποιεί ότι η διαφθορά, ο εκφυλισμός και η πολιτική ανηθικότητα, δυνατόν να αναπτυχθούν και στο αδιάφθορο καθεστώς του «κόμματος του λαού».
    Στο «κόμμα του λαού», που μας καλεί ο σ. Μπογιόπουλος να παραδώσουμε εν λευκώ το μαχαίρι της εξουσίας και τις τύχες μας, για να σωθούμε από τη διαφθορά, παρά την πρόσφατη προαναφερθείσα εμπειρία. Διαπράττοντας το μέγιστο λογικό άλμα, να ταυτίζει το ΚΚΕ με την άμεση λαϊκή διακυβέρνηση κατά το πασοκικό «Το ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση, ο λαός στην εξουσία». Με άλλα λόγια ο Κουτσούμπας και οι παρ αυτώ στην κυβέρνηση, ο λαός στην εξουσία, λες και θα ρωτάνε το λαό για τις αποφάσεις τους, έχοντας μάλιστα καταργήσει τις εκλογές. Το άκρον άωτον του λαϊκισμού.
    Καλό θα ήταν νομίζω, να σταματήσει κάποια στιγμή ο σ. Μπογιόπουλος την τακτική που υιοθέτησε προσφάτως, να πολεμά τον Καπιταλισμό στο επισφαλές πεδίο της διαφθοράς και της «πολιτικής ηθικής», όπου και η παράταξη του έχει πολλά ράμματα για τη γούνα της και να επιστρέψει στην καθαρά ιδεολογική αντιπαράθεση επί του οικονομικού συστήματος, διά του «επιστημονικού» Μαρξισμού, όπου μπορεί να θεωρητικολογεί απρόσκοπτα, με μεγαλύτερες δυνατότητες διαφυγής, όταν αντιφάσκει με τα γεγονότα και τη λογική.
  • Κ.Χ.Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014, 17:14
    Απλή χωριάτικη λογική:
    Για να μη μπλέξουμε με λεξικά και διαφορετικές έννοιες, στη σύγχρονη πολιτική ορολογία, σημαίνει ωθώ ή οδηγώ κάποιον υπεύθυνο ενός τομέα της δημόσιας ζωής, να παραβεί τους κανόνες τους οποίους υποχρεούται να τηρήσει στην άσκηση των καθηκόντων του... Σε κάθε περίπτωση, το κίνητρο είναι το ατομικό όφελος, κυρίως οικονομικό, δηλαδή το κέρδος... Αν ένας έστω έχει τη δυνατότητα να βγάλει κέρδος, τότε το κίνητρο διαχέεται στην κοινωνία και τελικά διαμορφώνει και "ηθική". Παραλείπω τα παραδείγματα με τα οποία βρωμάει ο τόπος και η ιστορία γύρω μας και μακρύτερα...
    Κατά συνέπεια, διαφθορά θα υπάρχει σε κάθε κοινωνία που επιτρέπει την απόκτηση ατομικού κέρδους... Η αιτιολογία ότι διαφθορά σημαίνει "παράνομο κέρδος", αποτελεί αυταπάτη, αν όχι τερατώδη υποκρισία. Κι αυτό γιατί το περιοριστικό ως προς τη διαφθορά θεσμικό πλαίσιο μπορεί να μεταλλάσσεται, ερμηνεύεται, παροπλίζεται κάθε φορά κατά το δοκούν και το δοκούν σημαίνει κυνήγι του κέρδους...
    Οι οικονομία της αγοράς στηρίζεται στο κέρδος... Οι νόμοι δεν έχουν σκοπό να το ακυρώσουν αλλά να περιορίσουν κάποιες μεθόδους απόκτησής του που τις ονομάζουν "διαφθορά"...
    Άρα, πολύ απλά, οικονομία της αγοράς, δηλ. καπιταλισμός), χωρίς διαφθορά, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΣ...
    Από την άλλη ο σοσιαλισμός έχει σαν στόχο την κατάργηση της εκμετάλλευσης, άρα και την εξάλειψη του κινήτρου για προσπορισμό ατομικού οφέλους γενικά...Με λίγα λόγια επικαλείται ένα σύστημα όπου το θεσμικό πλαίσιο περιορισμού του κέρδους έχει γενικευτεί και κάθε απόπειρα απόκτησής του αποτελεί "διαφθορά"
    Άρα, για το σοσιαλισμό, πολύ απλά πάλι, σοσιαλισμός με διαφθορά, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΟΣΙΑΛΙΣΜΟΣ...

    Συμπέρασμα: Ακόμα και η τρελο-σαράντενα από το χωριό μου, αν τη ρωτούσες, μπορούσε να καταλαβαίνει ότι για τη διαφθορά στον "υπαρκτό σοσιαλισμό" δεν έφταιγε ο σοσιαλισμός αλλά ο καπιταλισμός με σοσιαλιστικό φερετζέ... Και αν επέμενες θα σου απαντούσε ότι εκείνη δεν ψηφίζει κουμουνιστές γιατί ο πατέρας της ήτανσε μια φωτογραφία με το βασιλιά...
    Το ζητούμενο λοιπόν για κάθε καλόπιστο πολίτη, που ψάχνει απαντήσεις για ένα καλύτερο αύριο, δεν είναι αν φταίει ο σοσιαλισμός, αλλά πώς, μελετώντας ψύχραιμα την ιστορία, θα οικοδομήσουμε το σοσιαλισμό που αξίζουμε...
    Κάθε άλλη τοποθέτηση δε σημαίνει παρά ένα μόνο: Προτιμάμε τον καπιταλισμό, το κέρδος και τη διαφθορά...
    Ο Καραμελίτσας εξαιρείται... Είναι η μασκώτ...
  • bonbonΔευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014, 13:10
    Τα ξανάγραψα και το ξαναγράφω. Αποτελεί λογική αυθαιρεσία να ταυτίζει ο σ. Μπογιόπουλος τη διαφθορά αποκλειστικά με το σύστημα της ελεύθερης αγοράς. Αυθαιρεσία πολλαπλή, αφού διαφθορά έχει υπάρξει και στον «υπαρκτό σοσιαλισμό» αλλά και γιατί η ελεύθερη αγορά έχει διάφορες μορφές, από την κοινωνικά ελεγχόμενη έως την ασύδοτη νεοφιλελεύθερη. Με το ακραίο «παράδοξο», να έχει λειτουργήσει ακόμα και εντός του υπαρκτού σοσιαλισμού, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την επίκαιρη Τιμοσένκο, που ήταν ήδη βαθύπλουτη επιχειρηματίας του φυσικού αερίου, επί κομμουνιστικού καθεστώτος, αλλά και τη σημερινή κομμουνιστική Κίνα! Κι αν πει κανείς ότι όλα αυτά δεν είναι Μαρξισμός, απλώς πιστοποιεί ότι η διαφθορά, ο εκφυλισμός και η πολιτική ανηθικότητα, δυνατόν να αναπτυχθούν και στο αδιάφθορο καθεστώς του «κόμματος του λαού».
    Στο «κόμμα του λαού», που μας καλεί ο σ. Μπογιόπουλος να παραδώσουμε εν λευκώ το μαχαίρι της εξουσίας και τις τύχες μας, για να σωθούμε από τη διαφθορά, παρά την πρόσφατη προαναφερθείσα εμπειρία. Διαπράττοντας το μέγιστο λογικό άλμα, να ταυτίζει το ΚΚΕ με την άμεση λαϊκή διακυβέρνηση κατά το πασοκικό «Το ΠΑΣΟΚ στην κυβέρνηση, ο λαός στην εξουσία». Με άλλα λόγια ο Κουτσούμπας και οι παρ αυτώ στην κυβέρνηση, ο λαός στην εξουσία, λες και θα ρωτάνε το λαό για τις αποφάσεις τους, έχοντας μάλιστα καταργήσει τις εκλογές. Το άκρον άωτον του λαϊκισμού.
    Καλό θα ήταν νομίζω, να σταματήσει κάποια στιγμή ο σ. Μπογιόπουλος την τακτική που υιοθέτησε προσφάτως, να πολεμά τον Καπιταλισμό στο επισφαλές πεδίο της διαφθοράς και της «πολιτικής ηθικής», όπου η παράταξη του έχει επίσης πολλά ράμματα για τη γούνα της και να επιστρέψει στην καθαρά ιδεολογική αντιπαράθεση, διά του «επιστημονικού» Μαρξισμού, όπου μπορεί να θεωρητικολογεί απρόσκοπτα, με μεγαλύτερες δυνατότητες διαφυγής, όταν αντιφάσκει με τα γεγονότα και τη λογική.
  • Αντώνιος Σ.Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014, 12:57
    Το περίεργο στην όλη υπόθεση θα ήταν αν δεν βγαίναν οι λαμογιόψειρές τους μέχρι το λαιμό!!!

    Από την διαφθορά και την ρεμούλα των παρατρεχάμενων έως την ΜΚΟ σαβούρα η απόσταση είναι τόση όσο το νύχι από το κρέας.

    Το καπιταλιστικό σύστημα ανάπτυξης αλλά και η όλη διαχείρισή του προϋποθέτει την εφαρμογή , όρων κερδοφορίας τόσο για τους επενδυτές υγιείς και μή υγιείς , αλλά και για τους ταγούς της εξουσίας που στριμόχνωνται για να καταλάβουν θέσεις κλειδιά στην διαχείριση και στο μόιρασμα της πίτας!!

    Περί αυτού πρόκειται και αυτό είναι ο νομοτελειακός ορισμός της καπιταλιστικής διαχείρισης και τα περί υγειούς επιχειρηματικότητας είναι κουραφέξαλα και όνειρα θερινής νυκτός.Ποιός θα είναι αυτός ο καπιταλιστής που δεν θα κερδοσκοπήσει όταν του δοθεί η ευκαιρία;Ποιός είναι αυτός ο χαρτογιακάς που δεν θα εκμεταλλευτεί το σάπιο τραπεζικό σύστημα και δεν θα πάρει το όποιο δάνειο ή επιδότηση , επί το καπιταλιστικότεορον, και δεν θα το οικειοποιηθεί για να τα βγάλει μέσω off shore στο εξωτερικό;

    Ας μην κοροϊδευόμαστε λοιπόν και ας μην χαϊδεύουμε τα αυτιά των καθώς πρέπει κυρίων και ας έρθουμε σε ρήξη με την πολιτική τους για να μπορέσει απιτέλους ο Λαός να γίνει κυρίαρχος του πλούτου που παράγει και να μην του τα τρώνε τα κάθε είδους τρωκτικά , τα κάθε είδους λαμόγια!!

    Λαϊκή Εξουσία και κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής για την πορεία προς τον Σοσιαλισμό που είναι πιο επίκαιρος από ποτέ.
  • LCKΔευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014, 12:02
    Ε, οχι, ελατε τωρα κ. συντακτα...
    Δεν ειναι ιδιον του συστήματος της «ελεύθερης αγοράς» η διαφθορα. Αυτο θα μπορουσε να το ισχυριστει κανεις αν τα παράγωγα της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο που αναφερετε («Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα», το «δούναι και λαβείν», το «κλέψε για να έχεις», ο «μπάρμπας στην Κορώνη», το «μέσο», οι «άκρες» στους «υψηλά ιστάμενους») ΔΕΝ συνεβαιναν στον υπαρκτο οπου εξελειπε η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Ποια απο αυτα δεν συνεβησαν και εκει;

    Δεν εχω διαθεση να υπερασπιστω το συστημα της «ελεύθερης αγοράς», αλλα νομιζω πως θετετε το φαινομενο της διαφθορας σε λαθος βαση αναγοντας το σε ιδιον του εν λογω συστηματος. Η αναγωγη της διαφθορας στην ταξικη διαθρωση της κοινωνιας, υπονοωντας αυτοματως πως δεν εχει θεση στο σοσιαλισμο, επισκιαζει σημαντικα ερωτηματα που σχετιζονται με αυτην, οπως φερ ειπειν πως ακριβως εννοουμε την ‘κοινωνικοποιηση των μεσων παραγωγης’.
    Εν κατακλειδι πιστυω οτι ανεξαρτητως πολιτικο-οικονομικου συστηματος η εκαστοτε εξουσια στηριζεται σε ‘ευνοημενους’ που καλοταιζει εις βαρος των υπολοιπων, ειτε αυτη ειναι καποια αρχουσα ταξη, ειτε καποια κομματικη ολιγαρχια. Ετσι γεννιεται η διαφθορα που κατοπιν διαχεεται στην κοινωνια.
  • farosΔευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014, 11:40
    Καλημέρα, Καλή Βδομάδα !

    Οι μεγαλύτερες και ... τρομερότερες ΜΚΟ, που καθορίζουν ακόμα και τα όνειρά μας, το μέλλον μας, είναι το χρήμα και τα ΜΜΕ !

    Ο λόγος της ανεργίας, είναι αυτός.
    Να κάνει κουμάντο το χρήμα !
    Να μπορούν να εκβιάζουν, να τάζουν, να εκμεταλλεύονται !

    Τα ΜΜΕ ...
    Φίσκα σε προστυχιά, λαμογιά, ψέμα και βία !
    Παπαγαλάκια με πτυχία ... Χάρβαρντ !

    Μας ψεκάζουν ;
    Ασφαλώς !
    Μέσω του χρήματος και των ΜΜΕ !
    Και, όχι μόνο εμείς ...
    Δείτε τι γίνεται στην Ουκρανία !

    "Σφάζονται οι λαοί, για τ΄αφέντη το ψωμί" !
    Δυστυχώς ...
  • θεοφιλος θερμηΔευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014, 11:33
    Akoμα ενα αρθρο με τις δικες μας αληθειες.
    Απο την αρχη το αρθρο, με τα παλια αλλα επικαιρα σκιτσα, και ειδικα το κλεισιμο σου ειναι η καλυτερη καλημερα και καλη βδομαδα.
    Σε ευχαριστω!!!
  • deldioΔευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014, 10:53
    Κοίταξε να δεις που μόλις διαβάσουν το άρθρο θα "πλακώσουν" τα φασιστοχρυσαύγουλα-τσιράκια των εφοπλιστών και μεγαλοεργολάβων επειδή θα νομίζουν ότι τους αβαντάρει ως "αντισυστημική" δύναμη που θα σαρώσει τη διαφθορά των πολιτικών.
  • ΜισελίνΔευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2014, 10:10
    Και ηθικόν και επιθυμητόν είναι. Αλλά , περί του εφικτού, εγείρεται το ερώτημα: Ποιος θα φορέσει το κουδούνι στη γάτα;