• Αυξημένη συμμετοχή στο Regional Media Forum 2018

    9:33 μμ, Παρασκευή 28 Σεπ 2018 9:33 μμ, Παρασκευή 28 Σεπ 2018

    Της Ναταλίας Ανδρικοπούλου

    Ο πρόεδρος της ΕΙΗΕΑ Νίκος Χατζηνικολάου τόνισε την ανάγκη για μέτρα στήριξης του Τύπου και άμεση εφαρμογή του barcode για την μέτρηση της κυκλοφορίας των εφημερίδων.

    Για τρίτη συνεχή χρονιά και με αυξημένη συμμετοχή Μέσων από όλη την Ελλάδα, διεξήχθη το Regional Media Forum 2018 που διοργανώνει η Boussias Communication. Τη συζήτηση ανάμεσα στους θεσμικούς παράγοντες της αγοράς των περιφερειακών media συντόνισε ο Νίκος Χατζηνικολάου, ως Πρόεδρος της Ένωσης Ιδιοκτητών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΙΗΕΑ) και μέλος του ΔΣ της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εκδοτών Εφημερίδων.

    Μιλώντας για τα προβλήματα του περιφερειακού και του πανελλαδικού Τύπου, ο κ. Χατζηνικολάου τόνισε την ανάγκη να υπάρξουν μέτρα ενίσχυσης των εφημερίδων όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη αναφέροντας το παράδειγμα της Γαλλίας όπου ελήφθησαν μέτρα υπέρ του Τύπου με ενίσχυση από το κράτος και με συμφωνία όλων των κομμάτων.

    Πιο ειδικά, ανέφερε ότι η κυβέρνηση πριμοδοτεί την τηλεόραση με σημαντική μείωση του φόρου διαφήμισης από 20% σε 5% ενώ δεν υπάρχει ανάλογο μέτρο στήριξης ούτε για τις εφημερίδες ούτε για το ραδιόφωνο. Με την ιδιότητα του προέδρου της ΕΙΗΕΑ, ο κ. Χατζηνικολάου, επίσης, τόνισε ότι πρέπει να εφαρμοστεί άμεσα το σύστημα barcode για την καταγραφή της κυκλοφορίας των εφημερίδων που στη χώρα μας προσμετράται “περίπου κατά δήλωση”.

    Τη στιγμή που δεν υπάρχει άλλη χώρα στην Ε.Ε. που να πουλιούνται εφημερίδες και περιοδικά χωρίς barcode, στην Ελλάδα “χρόνια τώρα μιλάμε για το αν τα “καπέλα” (σ.σ. που μπαίνουν στην κυκλοφορία) είναι ...ημίψηλα ή Παναμά!”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηνικολάου.

    Μιλώντας για τη σημασία του περιφερειακού Τύπου, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Περιφερειακών Εφημερίδων, Βαγγέλης Αθανασίου δήλωσε ότι 8 στους 10 διαβάζουν τοπική εφημερίδα όπου υπάρχει “αποκλειστικότητα και αγάπη” γεγονός που καθιστά τα περιφερειακά μέσα πανίσχυρα στις τοπικές κοινωνίες ενώ πρότεινε να συσταθεί ένα Επιμελητήριο Τύπου.

    Υπέρ της δημιουργίας μιας “δυνατής συμμαχίας του γραπτού Τύπου” τάχθηκε και ο κ. Χατζηνικολάου. Για αθέμιτο ανταγωνισμό κατά των εβδομαδιαίων εφημερίδων μίλησε ο πρόεδρος της Ενωσης Ιδιοκτητών Επαρχιακού Τύπου Αντώνης Μουντάκης, καθώς καταργήθηκε η ποσόστωση στην κατανομή της διαφήμισης και μειώθηκε η επιδότηση των συνδρομών με αποτέλεσμα πολλές εφημερίδες “να κλείσουν όρθιες”.

    Ραδιόφωνο

    Στη μεγάλη δύναμη που έχουν τα περιφερειακά ραδιόφωνα αναφέρθηκε η αντιπρόεδρος του Συλλόγου Εταιρειών Δημοσκόπησης και Ερευνας Αγοράς, Βαλέρια Τσάμη που τόνισε ότι οι τοπικοί σταθμοί έχουν πολύ υψηλή διείσδυση αλλά και μεγάλα ποσοστά ακροαματικότητας σε ακροατές ηλικίες 25-44, και θα έπρεπε να προτιμώνται από τους διαφημιζόμενους.

    Για το υψηλό κόστος λειτουργίας κυρίως των ενημερωτικών ραδιοφώνων μίλησε ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Ιδιοκτητών Ραδιοφωνικών Σταθμών, Αντώνης Γρηγορόπουλος ο οποίος δήλωσε ότι οι δικτυώσεις με τα πανελλαδικά ραδιόφωνα θα μπορούσαν να λειτουργήσουν με αμφίδρομο εμπορικό όφελος.

    Τα περισσότερα χρήματα της διαφήμισης πηγαίνουν στην τηλεόραση όπου λόγω της κρίσης είχαν πέσει πολύ οι τιμές με αποτέλεσμα να έχει στεγνώσει η υπόλοιπη αγορά, σημείωσε από την πλευρά του ο Νίκος Σύμπουρας, μέλος του ΔΣ της Ενωσης Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος.

    Κλείνοντας με μια αισιόδοξη εκτίμηση, ο κ. Σύμπουρας είπε ότι θα απελευθερωθούν κονδύλια από τη συνολική αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης, ενώ, παράλληλα, θα ανέβουν οι τιμές των σποτ στην τηλεόραση και στα πανελλαδικά κανάλια και έτσι θα διοχετευθούν διαφημίσεις και σε περιφερειακά μέσα.

    Πηγή ρεπορτάζ: Real.gr

    σχολίασε κι εσύ
    σχετικά άρθρα