Νέα ανακάλυψη της NASA με το διαστημικό τηλεσκόπιο TESS – ΒΙΝΤΕΟ

Μια νέα ανακάλυψη έκανε η NASA με το διαστημικό τηλεσκόπιο TESS. Οι ερευνητές ανακάλυψαν τον μικρότερο έως τώρα εξωπλανήτη, μεταξύ της Γης και του ‘Αρη.

Πρόκειται για τον πλανήτη L 98-59b, σε απόσταση 35 ετών φωτός από τον δικό μας πλανήτη, ο οποίος έχει μέγεθος περίπου το 80% της Γης. Το μητρικό άστρο του L 58-59 είναι ένας ψυχρός νάνος τύπου Μ, με το ένα τρίτο της μάζας του Ήλιου, που βρίσκεται στην κατεύθυνση του νοτίου αστερισμού του Ιπτάμενου Ιχθύ, ο οποίος είναι αόρατος από την Ελλάδα.

‘Αλλοι δύο πλανήτες κινούνται πέριξ του ίδιου άστρου, οι L 98-59 c και d, οι οποίοι είναι κατά 1,4 και 1,6 φορές μεγαλύτεροι από τη Γη αντίστοιχα. Περαιτέρω παρατηρήσεις θα δώσουν περισσότερες ενδείξεις για το αν διαθέτουν ατμόσφαιρες και ποιo αέριο κυριαρχεί σε αυτές. Κανείς από τους τρεις πλανήτες πάντως δεν βρίσκεται εντός της φιλόξενης ζώνης από το άστρο του, που ευνοεί την ανάπτυξη ζωής. Το πολύ-πολύ, να έχουν αναπτύξει ένα ανεξέλεγκτο «φαινόμενο θερμοκηπίου» και να έχουν αποκτήσει μια πνιγηρή και καυτή ατμόσφαιρα σαν της Αφροδίτης.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αστροφυσικό Βέσελιν Κοστόφ του Κέντρου Διαστημικών Πτήσεων Goddard της NASA, έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό αστρονομίας “The Astronomical Journal”.

Αν και ο εν λόγω εξωπλανήτης είναι ο μικρότερος έως τώρα που έχει βρει το TESS, έχουν μέχρι σήμερα ανακαλυφθεί ακόμη μικρότεροι εξωπλανήτες, όπως ο Kepler-37b, που έχει ανακαλύψει το διαστημικό τηλεσκόπιο Κέπλερ, ο οποίος είναι μόλις 20% μεγαλύτερος από τη Σελήνη.

Πηγή πληροφοριών: ΑΠΕ, NASA