• Ολοένα και περισσότεροι άνδρες στρέφονται στην καφεμαντεία

    11:49 πμ, Πέμπτη 19 Μαρ 201511:49 πμ, 19 Μαρ 2015
    Ολοένα και περισσότεροι άνδρες στρέφονται στην καφεμαντεία

    Στο... φλιτζάνι αναζητούν την τύχη τους ολοένα και περισσότεροι άνδρες, που σπάζοντας το πρότυπο... "του άνδρα του πολλά βαρύ" -κατά το γνωστό λαϊκό άσμα- στρέφονται προς την καφεμαντεία, μία κατ' εξοχήν γυναικεία συνήθεια, για να "διαβάσουν" τα μελλούμενα.

    "Οι γυναίκες σταθερά κρατούν την πρώτη θέση, ωστόσο το τελευταίο διάστημα καταγράφεται αύξηση του ποσοστού των ανδρών" εξηγεί στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Κώστας Κούκουλης, υπεύθυνος επικοινωνίας καφέ στην Καμάρα για μια υπηρεσία (διάβασμα του φλιτζανιού) που παρέχεται από τις 8.00 το πρωί μέχρι τις 10.00 το βράδυ.

    "Ενώ πρώτα το 95% των πελατών που πήγαιναν για να μάθουν τα... μελλούμενα από το φλιτζάνι ήταν γυναίκες και μόλις 5% άνδρες, τώρα, οι άνδρες κατέχουν ένα ποσοστό 15%" λέει και αποδίδει την αυξητική αυτή τάση στο γεγονός ότι "ο άντρας εξαιτίας της οικονομικής κρίσης αισθάνεται ανασφάλεια και προσπαθεί απελπισμένα να βρει 'πατήματα'".

    "Χαλάει ο 'ρόλος' του άνδρα, δεν είναι ο κουβαλητής του σπιτιού πια [...] Η ανασφάλεια ξεχειλίζει, ψάχνουν να βρουν ασφάλεια" θα συμπληρώσει ο κ. Κούκουλης.

    Πώς, όμως, εξηγείται η στροφή των ανδρών σε αυτή τη... γυναικεία -όπως έχει καταγραφεί στην "κουλτούρα" γενεών και γενεών- συνήθεια;

    Καταρχάς, επισημαίνουν ψυχίατροι με βάση την εμπειρική τους -όπως τονίζουν- ενασχόληση, πρόκειται για ένα θέμα άρρηκτα συνδεδεμένο με την προαιώνια αγάπη του ανθρώπου για την ελπίδα, την οποία αποζητούν με τρόπους σχεδόν απίθανους. Όπως τα παιδιά, που έχουν ένα μαγικό τρόπο σκέψης για να θεραπεύουν τα προβλήματά τους.

    Στο καφέ στην Καμάρα, που αποτελεί μέρος αλυσίδας καταστημάτων, άνθρωποι όλων των ηλικιών, ψάχνουν απαντήσεις στα... μελλούμενα, πληρώνοντας δύο ευρώ για τον καφέ και κρατώντας χαρτάκι προτεραιότητας (!) για να αποφευχθούν... παρεξηγήσεις στην εξυπηρέτηση.

    Πέραν του καφέ στην Καμάρα, σε άλλα δύο καταστήματα της ίδιας "αλυσίδας" (στις οδούς Παύλου Μελά και Μαρτίου), οι πελάτες απολαμβάνουν ανάλογες υπηρεσίες. Μάλιστα, το κατάστημα της Μαρτίου έχει μια ιδιαιτερότητα, καθώς είναι παιδότοπος. Κι ενόσω τα παιδιά παίζουν, οι μαμάδες τους απολαμβάνουν τον καφέ τους και μπορούν να ζητήσουν να τούς "διαβάσουν" το φλιτζάνι.

    Τα θέματα που κυριαρχούν στις αγωνίες όσων καταφεύγουν στο φλιτζάνι είναι τα οικονομικά και τα αισθηματικά. "Η βασική ερώτηση είναι αν θα βρω δουλειά, όχι αν θα βγάλω περισσότερα λεφτά" εξηγεί ο κ. Κούκουλης.

    Καφεμαντεία μέσω... αγγελίας και λεξικό για να διαβάζεις τα σύμβολα

    "Κυρίες ζητούνται για συνεργασία - ημιαπασχόληση, δεν χρειάζονται ειδικές γνώσεις/ καφεμαντεία - αριθμομαντεία, αμοιβή 4 ευρώ ανά ώρα" αναφέρει η αγγελία σε εφημερίδα της πόλης, δείχνοντας ότι τελικά, το "διάβασμα" του φλιτζανιού είναι εξίσου διαχρονικό, όσο και η ταινία του Αλέκου Σακελάριου "Η Καφετζού" με πρωταγωνίστρια την Γεωργία Βασιλειάδου.

    Την ίδια ώρα, το διαδίκτυο έχει γεμίσει από ιστοσελίδες καφεμαντείας on line, αλλά και λεξικών (!) καφεμαντείας, όπου ο κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να μάθει τι σημαίνουν τα σχέδια που σχηματίζονται στο φλιτζάνι του καφέ και να "διαβάσει" το μέλλον του.

    Ορισμένα σχήματα αντιστοιχούν, μάλιστα, σε περισσότερες από μία ερμηνείες, ενώ πάντα απαραίτητη προϋπόθεση -όπως υπογραμμίζεται στις συγκεκριμένες ιστοσελίδες- είναι η απόδοση των συμβόλων να γίνεται σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα σχέδια.

    Με βάση το λεξικό, αν κάποιος εντοπίσει στον πάτο του φλιτζανιού αγελάδα σημαίνει ότι θα έχει αφθονία και ευημερία στη ζωή του, αλλά ίσως και γονιμότητα: σωματική ή πνευματική. Αν πάλι εμφανιστεί ανεμόσκαλα, τότε ανοίγει ο δρόμος για προαγωγή. Προαγωγή σημαίνει και η καμπάνα, όμως αν βρίσκεται κοντά στο χείλος του φλιτζανιού. Αν είναι κοντά στον πάτο σημαίνει άσχημα νέα. Αν δε, η καμπάνα ή η ανεμόσκαλα συνοδεύεται από αχλάδι που ερμηνεύεται ως οικονομική άνεση, τότε τα νέα είναι, αν μη τι άλλο, καλά...

    Τα βράχια αντιστοιχούν σε δυσκολίες, η γάτα σε απάτη, φίλο ανάξιο εμπιστοσύνης ή καβγά και εξαπάτηση, το γεράκι σε ξαφνικό κίνδυνο και ζήλια. Όσο για το κέρατο, μην βιαστείτε να το κατακρίνετε, αφού αντιστοιχεί σε αφθονία! Βέβαια, σε συνδυασμό με μια μαϊμού που αντιστοιχεί σε κόλακα και "ανακατωσούρα" άνθρωπο που προσπαθεί να ξεγελάσει, ίσως η ερμηνεία να μην είναι θετική...

    Οδηγίες για μέλλουσες "καφετζούδες"

    Άλλες ιστοσελίδες δίνουν, σε εκτενή κείμενά τους, οδηγίες για το πώς διαβάζουν το φλιτζάνι, ποιος έχει το χάρισμα, οδηγίες για να εξασκεί κάποιος τη διαίσθησή του και, τελικά, πώς να γίνει η σωστή... προπόνηση για να επιτευχθεί το σωστό "διάβασμα" του φλιτζανιού.

    Όσοι διαθέτουν αυτό το χάρισμα, αν εξασκήσουν τη διαίσθησή τους, "με μερικές μαντεψιές σε καθημερινά πράγματα, όπως το ποιος σε καλεί στο τηλέφωνο" ή "αν θα στρίψει το μπροστινό σου αυτοκίνητο στην επόμενη διασταύρωση" μπορεί να πετύχουν τα πρώτα "βήματα" στη διαδικασία του... διαβάσματος.

    Όμως, δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται, αφού, όπως λένε οι... ειδήμονες, όλα παίζουν το ρόλο τους: Η ετοιμασία του φλιτζανιού (να στραγγίξει, να στεγνώσει και να σταθεροποιηθούν τα σχήματα), ο τρόπος και η σειρά του διαβάσματος και η θέση που έχουν τα σχήματα.

    Όπως τονίζουν, όταν φτιάχνουν τον καφέ πρέπει να είναι συγκεντρωμένοι σ' αυτόν, να "μελετούν" να σκέφτονται δηλαδή αυτά που θέλουν να τους δείξει ο καφές. Τι "μελετούν"; Πρόσωπα και καταστάσεις που τους ενδιαφέρουν και έτσι, η προσωπική τους αύρα διαχέεται στο φλιτζάνι και "βοηθάει στο φανέρωμα των μελλούμενων". Όσο ασχολούνται με τη διαδικασία του φλιτζανιού, η σκέψη πρέπει να είναι συγκεντρωμένη σ' αυτά που περιμένουν.

    Από το διάβασμα του φλιτζανιού στο... τσάι αυτοπεποίθησης

    Όχι, δεν είναι διαφημιστικό κόλπο, αλλά τσάι από φυτικά βότανα που περιέχει αποξηραμένα φρούτα και ονομάζεται τσάι αυτοπεποίθησης. Το προϊόν το συναντά κάποιος δίπλα στο τσάι... εκτόνωσης και το τσάι συμπάθειας σε καταστήματα πώλησης βιολογικών, κυρίως, προϊόντων, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

    Πρόκειται για ροφήματα που έχουν κάνει δυναμικά την εμφάνισή τους και έχουν προσελκύσει σημαντικό μερίδιο καταναλωτών που τα προτιμά και τα αγοράζει. Οι καταναλωτές -κυρίως νέοι με άγχος που ζητούν περισσότερη ενέργεια- στρέφονται σε αυτά τα προϊόντα για να δώσουν μια τονωτική "ένεση" στους εαυτούς τους, ούτως ώστε να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της καθημερινότητας.

    Στις προθήκες των καταστημάτων που επισκεφθήκαμε το τσάι αυτοπεποίθησης, όπως και άλλα, έχουν πρωταγωνιστική θέση και πωλούνται σε προσιτές τιμές, ικανές να "κεντρίσουν" και την περιέργεια για να τα αγοράσει κάποιος.

    Το ερώτημα που αναδύεται τελικά ίσως είναι εάν η ανάγκη του ανθρώπου, όταν καταρρέει το "οικοδόμημα" της βεβαιότητας που τον περιβάλλει, είναι αυτή που τον οδηγεί να αναζητά λύσεις για την αγωνία του σε διάφορες... διεξόδους, που περιλαμβάνουν από το διάβασμα του φλιτζανιού, μέχρι το τσάι αυτοπεποίθησης.

    σχολίασε κι εσύ
    σχετικά άρθρα