Μείωση τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια της άγονης γραμμής

Μείωση τιμών της τάξης του 2,6% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια στα δρομολόγια της άγονης γραμμής φέρνει η αναπροσαρμογή του ανώτατου πλαφόν βάσει του πληθωρισμού.

Οι μειώσεις αυτές αφορούν τις επιδοτούμενες γραμμές, καθώς και ελεύθερες γραμμές μεταξύ λιμένων που η διακίνηση επιβατών δεν υπερβαίνει κατά περίπτωση τους 150.000 ή τους 300.000 επιβάτες. Για τις ελεύθερες γραμμές οι τιμές αυτές δεν είναι δεσμευτικές, αλλά ενδεικτικές, και το υπουργείο παρεμβαίνει σε ειδικές περιπτώσεις, όταν ενεργοποιείται η διαδικασία διερεύνησης εναρμονισμένων πρακτικών (καρτέλ).

Μάλιστα, σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ναυτιλίας επισημαίνει με έμφαση ότι για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια εκδίδεται υπουργική απόφαση η οποία ορίζει μειωμένες τιμές στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια με σύμβαση ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας (επιδοτούμενες γραμμές).

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αναπροσαρμόζονται οι ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές καθαρών ναύλων οικονομικής ή ενιαίας θέσης επιβατών στην ακτοπλοΐα.

H απόφαση ελήφθη λόγω της ανάγκης προστασίας της τακτικής και επαρκούς παροχής υπηρεσίας μεταφορών από, προς και μεταξύ των νησιών, αλλά και της εξέλιξης του πληθωρισμού που σύμφωνα με έγγραφο της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή, κατά τη δωδεκάμηνη περίοδο Ιανουαρίου 2014 – Δεκεμβρίου 2014, παρουσίασε μείωση της τάξεως του 2,6%.

Το ανώτατο πλαφόν αφορά στις τιμές καθαρών ναύλων οικονομικής ή ενιαίας θέσης επιβατών, ιδιωτικής χρήσης επιβατικών (Ι.Χ.Ε.) οχημάτων μήκους μέχρι 4,25 μέτρων και ανά μέτρο μήκους φορτηγών (Φ/Γ) οχημάτων, κατά κατηγορία πλοίου, ηλικία και κατά σύνδεση, πέραν των οποίων η τιμολόγηση θεωρείται υπερβολική και αντίκειται στο δημόσιο συμφέρον.

Ανώτατες τιμές

Οι νέες ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές αφορούν σε όλες τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της χώρας και δεν έχουν εφαρμογή στις συνδέσεις στις οποίες δεν υφίσταται ανώτατη επιτρεπόμενη τιμολόγηση.

Επίσης δεν έχουν εφαρμογή στα εισιτήρια που έχουν ήδη εκδοθεί και καταβλήθηκε η αξία τους πριν από την έναρξη ισχύος (29 Απριλίου) της συγκεκριμένης απόφασης.

Πρόκειται για αποφάσεις -συνεχίζει στην ανακοίνωσή του το υπουργείο Ναυτιλίας- που αφορούν στις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως κάθε χρόνο, με βάση τον ετήσιο δείκτη τιμών καταναλωτή.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ και πέρυσι ο ετήσιος δείκτης τιμών καταναλωτή ήταν μειωμένος κατά 1,7%, με απόφαση του πρώην υπουργού δεν πραγματοποιήθηκε καμία μείωση. Παράλληλα, η κυβέρνηση μελετά παρεμβάσεις για περαιτέρω μείωση των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, οι οποίες ιδιαίτερα σε ορισμένες γραμμές είναι δυσανάλογα υψηλές, επιβαρύνοντας κυρίως τις οικογένειες με χαμηλά εισοδήματα.

Αξίζει να αναφερθούν ορισμένα παραδείγματα δρομολογίων με τις τιμές ανά επιβάτη:

• Αγία Γαλήνη Ρεθύμνου – Γαύδος Χανίων για συμβατικά πλοία άνω των 10 ετών το εισιτήριο κοστίζει 8,23 ευρώ και για πλοία κάτω των 10 ετών 9,88 ευρώ.

• Αγία Ευφημία Κεφαλονιάς – Βαθύ Ιθάκης για συμβατικά πλοία άνω των 10 ετών το εισιτήριο κοστίζει 4,46 ευρώ και για πλοία κάτω των 10 ετών 5,36 ευρώ. Η τιμή εισιτηρίου για Ι.Χ.Ε. που θα ταξιδέψει με πλοίο της προαναφερόμενης πρώτης κατηγορίας είναι 20,7 ευρώ και της δεύτερης 22,8 ευρώ.

• Πειραιάς – Σχοινούσα το εισιτήριο για συμβατικά πλοία άνω των 10 ετών είναι 17 ευρώ και για τα πλοία κάτω των 10 ετών είναι 20,40 ευρώ.

Πηγή: Έθνος

 

Δείτε επίσης:

Βόμβα από ΔΝΤ: Κουρέψτε το χρέος, αλλιώς θα κόψουμε τη “γραμμή ζωής” της Ελλάδας

Μοιράσου το:

σχολίασε κι εσύ